Architects - All Our Gods Have Abandoned Us (2016)

Label: Epitaph

1. Nihilist (2:51)
  2. Deathwish (3:52)
  3. Phantom Fear (4:06)
  4. Downfall (4:04)
  5. Gone with the Wind (3:45)
  6. The Empty Hourglass (4:11)
  7. A Match Made in Heaven (3:48)
  8. Gravity (3:18)
  9. All Love Is Lost (4:20)
  10. From the Wilderness (3:44)
  11. Momento Mori (8:12)
  12. Silver Bullet * (3:05)
avatar van Gloeilamp
A Match Made in Heaven en Gone With the Wind zijn allebei al te beluisteren. Prima nummers als je het mij vraagt.

avatar van coldwarkids
Downfall is ook prima!

avatar van Gloeilamp
Alles is prima! Favorieten zijn From the Wilderness, Gravity, Deathwish, Nihilist en het afsluitende meesterwerk Memento Mori.

avatar van james_cameron
Weer een prima album van dit engelse Architects. De zwaar groovende metalcore, doorspekt met galmende soundscapes, staat nog steeds als een huis en klinkt, mede door de intense zang, overweldigend en bombastisch. De band blijft moeite houden om een heel album te blijven boeien en ook ditmaal is de rek er tegen het einde wel een beetje uit, maar dat doet weinig af aan de stootkracht van het geheel.

avatar van Kevin Croes
Magistraal album en voor mij hun beste cd. Ik heb al hun cd's grondig beluisterd maar deze All Our Gods Have Abandoned Us is toch van een ander niveau dan de rest van hun discografie, die overigens ook zeer de moeite is. Dit album steekt er nog steeds met kop en schouders boven uit. Er staan gewoon geen vullers of mindere nummers op deze plaat. De agressie, de teksten, de sferische passages doorspekt met tempo-wisselingen... Je moet dit album gewoon enkele keren na elkaar beluisteren en dan kruipt de muziek gewoon onder je huid. De opener Nihilst ramt je gewoon omver om draadloos over te gaan in één van de vele hoogtepunten van de cd: Deathwish. Zelfs single Gravity die iets "melodieuzer" is blijft in je hoofd hangen. Eén van de beste metalcore platen die ik ooit heb gehoord, je moet deze schijf absoluut beluisterd hebben. AANRADER!!!!