LUH - Spiritual Songs for Lovers to Sing (2016)

Label: Mute

1. I&I (2:54)
  2. Unites (4:16)
  3. Beneath the Concrete (4:30)
  4. Future Blues (4:25)
  5. Someday Come (5:24)
  6. $ORO (6:21)
  7. Here Our Moment Ends (4:56)
  8. Loyalty (5:42)
  9. Lost Under Heaven (4:50)
  10. First Eye to the New Sky (5:35)
  11. Lament (5:17)
  12. The Great Longing (5:11)
avatar van E-Clect-Eddy
Voor het optreden van LUH in De School Amsterdam een paar weken geleden wist ik niet wat te verwachten, nu kijk ik uit naar dit album.

avatar van peterjames777
E-Clect-Eddy schreef:

Check ook het werk van Wu Lyf, Eddie. De voormalige band van zanger Ellery.

Ik ben ook zeer positief over dit project. Van wat heb ik heb gehoord wordt dit ook weer prachtig rauw en passievol.

avatar van peterjames777
Dit is een bijzonder werkje. Een viering van het leven en liefde maar met ook af en toe een kritische noot op de maatschappij van tegenwoordig. Een mooie samensmelting van 'vier de liefde' en 'fuck the system'. Ellery James Roberts en zijn Amsterdamse vriendin Ebony Hoorn brengen dit met enorm veel passie en emotie en ook een dosis naïviteit en ongeremheid. En dit siert hen. En wat een heerlijke stem heeft die Ellery toch! Een valkuil is dat het soms wel erg serieus klinkt en daarbij te bombastisch en dramatisch. Het had soms wat subtieler en luchtiger gemogen.

Tracks zoals Beneath the Concrete en $oro zijn hier goede voorbeelden van. Heftig spul, vooral laatst genoemde met autotune maar ook een 90s house beat op het eind wat allemaal maar weinig toevoegt. Verassend en creatief, dat wel.
Op andere momenten trekken ze dit weer recht. Recht-toe recht-aan rocker Lost Under Heaven is een wervelwind van het goede, rauwe soort. Maar ook rustige tracks zoals Someday Come, en First Eye to the New Sky zijn prachtig.

Indrukwekkend en passievol debuut, die waarschijnlijk nog wel gaat groeien bij mij.

avatar van blur8
LUH presenteert zich in Spotify onder de volledige naam Lost Under Heaven.
Het was dus even zoeken....
Een opvallende tegenstrijdige combi van schreeuwerige bombast en prettige muzikaliteit.
Even door het eerste heen maar dan komt al snel de diepere lagen vrij te liggen.

avatar van E-Clect-Eddy
blur8 schreef:
LUH presenteert zich in Spotify onder de volledige naam Lost Under Heaven.
Het was dus even zoeken....

Ondertussen hebben ze dat ook op Facebook gedaan. Was volgens mij vanaf het begin hun naam maar om onduidelijke redenen werd dat afgekort en nu dus weer hersteld als voorheen.

Ik meen te herinneren dat hun eerst single (2 jaar geleden?) Lost Under Heaven heette en om een mysterie rond de band te creëren geen bandnaam meedroeg. Was dus niet duidelijk of het nummer zo heette of toch de band.

avatar van blur8
Missie geslaagd, heb door het extra moeite moeten doen, meer dan gemiddeld naar ze geluisterd.
En zal ze zeker nu blijven volgen. Goedgekeurd....
Beneath the Concrete is nu de Favoriet.