We Are Scientists - Helter Seltzer (2016)

Label: 100%

1. Buckle (2:57)
  2. In My Head (3:21)
  3. Too Late (3:12)
  4. Hold On (3:20)
  5. We Need a Word (4:28)
  6. Want for Nothing (3:43)
  7. Classic Love (2:35)
  8. Waiting for You (4:04)
  9. Headlights (2:32)
  10. Forgiveness (3:23)
avatar van Grecio
Zo dit is wel een behoorlijke teleurstelling. Buckle vond ik een klasse nummer, en Too Late was ook degelijk. Maar de rest van de plaat staat me behoorlijk tegen. Om 1 of andere reden vindt Keith Murray het nodig om alle tonen heel lang door te halen (zoals bij Forgiveness, We Need a Word). Dat stoort mij echt mateloos. Want for Nothing is nog wel een leuk hitje maar verder is het behoorlijk karig. Jammer!

avatar van E-Clect-Eddy
Je zult maar je nieuwe album uitbrengen de dag naar het overlijden van Prince!

avatar van Grecio
E-Clect-Eddy schreef:
Je zult maar je nieuwe album uitbrengen de dag naar het overlijden van Prince!

Ik zie niet echt een verband ofzo om eerlijk te zijn ... haha.

avatar van E-Clect-Eddy
TV en Français + TV en Français, Sous la Mer - waren zeer goed te pruimen, dus keek hier wel naar uit. Als een soort compensatie voor hun afgezegde Europese tour.

De nieuwe singles klonken als meer van hetzelfde maar niet echt dat het meer interessant is. Pas de tweede beluistering en dan klinkt het al iets beter dan de eerste keer. Misschien een groeier maar heb nog niet echt een favoriete nummer gevonden, misschien Waiting for You of Forgiveness vanwege die mini (synth?-)gitaarsolo, riekt een beetje naar Muse.

avatar van coldwarkids
Too Late en We Need A Word zijn zeer mooie tracks.

Grecio schreef:

Dat lang aanhouden van tonen is me nu ook opgevallen in Waiting for You het is enigszins onnatuurlijk, het lijkt aan (natuurlijke) vibrato te ontbreken. Het lijkt alsof het sneller is ingezongen en langzamer afgespeeld wordt, misschien werd het nummer eerst sneller gespeeld??

Na de 3x keer luisteren denk ik dat ik niet heel veel vaker zal opzetten. Het is niet slecht maar het mist wat progressie t.o.v. vorige album(s). Alsof ze opzoek zijn naar een nieuwe muzikale weg zonder echt te zoeken. Zo op het einde hoor ik een korte solo die ook op een Weezer album had kunnen staan.