The Triffids - Love in Bright Landscapes (1986)

Australiƫ
Label: Mushroom

1. You Don't Miss Your Water (Till Your Well Runs Dry) (2:52)
  2. Red Pony (4:11)
  3. Raining Pleasure (2:31)
  4. Hell of a Summer (4:30)
  5. Jesus Calling (3:42)
  6. Bright Lights Big City (3:33)
  7. Rosevel (3:00)
  8. Property Is Condemned (2:58)
  9. My Baby Thinks She's a Train (3:36)
  10. Monkey on My Back (3:42)
  11. Embedded * (3:55)
  12. Old Ghostrider * (3:08)
  13. Madeline * (2:33)
avatar van CarlBerg
Wat mij betreft een perfecte samenvatting van/introductie tot het vroege werk van deze Australische helden.

avatar van koosknook
[4Mijn eerste kennismaking met the Triffids. En wat mij betreft qua songmateriaal en qua passie nooit meer door hen zelf overtroffen.

avatar van brandos
Zeer ondergewaardeerde band, een van de beste van de jaren tachtig. Mooie stijlvormen; zwart romantisch, arty maar toch ook heel natuurlijk. Het ervaart niet als een verzamelalbum maar als hechte eenheid van schitterende songs.

Ook de enige langspeler waarop de uitstekende William Bell cover "You don't miss your water ('till your well runs dry) op staat.
Nergens op de andere deluxe heruitgaves met bonusmateriaal terug te vinden muv de prijzige "Come ride with me box

Prachtige compilatie, Raining Pleasure ep was de eerste kennismaking met ze. Prachtige band, ook de singles van deze comp zijn erg mooi.
Het jachtige property condemned is 1 van mijn favo's
Nu ik weer luister hoor je dat het bij vlagen ook op Cave zijn stem ljkt of andersom natuurlijk, zo ongeveer tegelijk begonnen.
Later in the Pines heel mooi en Calenture, Devotional altijd wat minder gevonden.

avatar van johan de witt
Er is nu een film over ze met deze prachtige titel als naam:
Film | Love In Bright Landscapes

avatar van luigifort