Mark Lanegan - Whiskey for the Holy Ghost (1994)

Label: Beggars Banquet

1. The River Rise (4:30)
  2. Borracho (5:41)
  3. House a Home (3:07)
  4. Kingdoms of Rain (3:24)
  5. Carnival (3:40)
  6. Riding the Nightingale (6:17)
  7. El Sol (3:42)
  8. Dead on You (3:11)
  9. Shooting Gallery (3:33)
  10. Sunrise (2:57)
  11. Pendulum (2:12)
  12. Judas Touch (1:37)
  13. Beggar's Blues (5:36)
avatar van philtuper
aERodynamIC schreef:
De doorleefde stem van Lanegan maakt dit album. Met Bubblegum wist hij dit album wat mij betreft te overtreffen.
Nope.

avatar van philtuper
Okay, das ook best grappig. Dat ik 2,5 jaar geleden ook al het berichtje voor dit berichtje tikte... met een vergelijkbaar commentaar...

avatar van Tom Traubert
Carnival

avatar van EttaJamesBrown
Dit album rijpt met de jaren. Het beleeft me. Het overstijgt me. Het onderduikt me. Het koestert me.

Tot volgend jaar, vriend van mij.

avatar van matthijs
In 1995 bij een inbraak verloor ik ca 100 cd's. Deze was wel een van degene waar ik het meest om treurde. Sindsdien niet meer gehoord (!)

avatar van bennerd
bennerd (moderator)
matthijs schreef:

Waarom zou je honderd cd’s meenemen bij het inbreken?

avatar van zaaf
Matthijs is de koning van het uitstel van behoeftebevrediging.

avatar van matthijs
bennerd schreef:
Waarom zou je honderd cd’s meenemen bij het inbreken?
Ja, goeie vraag. Misschien was in 1995 een cd nog wat meer waard dan nu?
En nog erger: ik was nota bene gewoon thuis, was in de keuken, had mijn raam open staan in het studentenhuis.
zaaf schreef:
Matthijs is de koning van het uitstel van behoeftebevrediging.
Wat dit betreft wel he! Er is ook zoveel goeie muziek te ontdekken. Alleen al Mark Lanegan: hij komt bijna elk jaar wel met nieuw materiaal, solo of met anderen, en nog steeds hoog niveau.

avatar van EttaJamesBrown
Dus jij breekt in in je eigen huis en verliest daarbij 100 cd's? Vreemd verhaal.

avatar van Tony