Masters of Reality - Masters of Reality (1988)

Alternatieve titel: The Blue Garden

Label: Def

1. Theme for the Scientist of the Invisible (1:33)
  2. Domino (3:46)
  3. The Blue Garden (4:24)
  4. Gettin' High (3:09)
  5. The Candy Song (3:30)
  6. Magical Spell (5:01)
  7. The Eyes of Texas (3:23)
  8. Sleep Walkin' (3:29)
  9. Lookin' to Get Rite (3:08)
  10. John Brown (3:38)
  11. Kill the King (7:35)
  12. Doraldina's Prophecies * (5:55)
avatar van Madjack71
Een instant klassieker wat mij betreft. Ik heb deze plaat destijds op lp gekocht en heb hem helemaal grijs gedraaid. Heel het album ademt een specifieke sfeer uit en alle nummers hebben een eigen identiteit. Vanaf het begin tot het eind is het een lekkere zit. Jammer dat dit album zo moeilijk verkrijgbaar is op cd in Nederland. M.i heeft MoR dit niet meer weten te evenaren. Nummers als Gettin'High heb ik vaak meegeneuzeld met vrienden op gezamenlijke muziekavonden destijds. Magical Spell, The Blue Garden. Bluesy, Psychedelische en pompende rock in een. Dat gecombineerd met een prachtige hoes, maakt het in mijn ogen een evergreen. En een album vol herinneringen. Een lange tijd geen platenspeler meer gehad en toen pasgeleden toch eentje gekocht, al was het maar om dit album weer eens te kunnen draaien. Het was alsof ik terug in de tijd ging en er een fotoalbum open ging.

TJN
Ik weet precies wat je bedoelt Madjack71, herinneringen komen weer boven, vastgelegd samen met de muziek.

TJN
Ik zag dat het album op de site www.mastersofreality.com wel te verkrijgen is voor 17 dollar. De hoes is in een totaal andere uitvoering.

avatar van De-noir
Sunrise on the Sufferbus vond ik al een fijne plaat, maar met af en toe iets te veel rustigere nummers. Deze rockt wat meer en bevalt me tot nu toe uitstekend Prachtige hoes ook. Quotering volgt nog.

Joy
joy vraagt zich af waar mijn berichten zijn gebleven

Joy
en ik vraag me ook af waarom die tracklist niet overeenkomt met de volgorde die in mijn hoofd zit, niet begint met het enige juiste openingsnummer:

Theme for the Scientist of the Invisible

avatar van Madjack71
Klopt volgens de plaat (cd heb ik niet) is de tracklist:
Side One
*Lookin' to get Rite
*John Brown
*Kill the King

Lookin' to Get Righ

led zeppelin III op zijn best

toppie!

ja die tracklist ebdoel ik

TJN
Ik zag zojuist op Ebay de originele CD met hoes zoals hierboven te koop staan voor 60 Dollar, oftewel 45 Euri. Aangeduid als 'very rare'.

iig hard to find

avatar van mafketel
A H , de originele hoes afgebeeld nu !
Na bericht van TJN zal ik maar zuinig zijn op mijn CD, ziet ik.

Dan zal ik ook nog zuiniger moeten zijn op mijn Lp van The Blue Garden

avatar van mafketel
Madjack71 schreef:
Dan zal ik ook nog zuiniger moeten zijn op mijn Lp van The Blue Garden

Zou ik zeker doen; mijnes heb ik verkocht wegens "dubbel" 15 jaar geleden. ( Aaaaaaarghhh ! )

TJN
De prijzen van de LP's die van het album worden aangeboden liggen rond de 35 Euro. Toch leuk voor een album van 20 jaar oud.

Ik heb lang naar de CD gezocht, gelukkig heb ik er een aantal jaren geleden een gevonden en voor 20 Euro gekocht. Nu zo te zien alsnog een koopje.

avatar van lebowski
Halve ster erbij, het album zakt eigenlijk nergens in. Jammer dat de studioversie van John Brown het verliest van de live-uitvoering. Verder niets te kniesoren.

avatar van Aazhyd
Deze CD is opnieuw uitgebracht, waarbij de volgorde door elkaar is gegooid en Doraldina's Prophecies als bonustrack is toegevoegd.

Ijzersterke eerste CD van de Masters. Later niet meer geevenaard.

Joy
idd niet geevenaard maar sunrise vind ik toch in de buurt komen hetzij een minder hard album, meer melody, maar ook een klassalbum

We beginnen met 4*. Twee keer geluisterd.....lekker hoor. Orenschijnlijk zitten er twee ongelooflijke misperen in (Sleep Walkin en Magic Spell). Wellicht dat ik deze vaker moet horen. Een aantal nummers zijn echt erg lekker (favorieten thans: Domino en The Blue Garden).

beaster1256
zeer sterk album maar niet te vinden op cd , wie weet er meer van

kheb um toch wel op cd

ook wel te pindakazen

wijsneus
Hierboven zie ik dat de originele CD wel aardig wat moet kosten................. !
Maar er is toch ook een soort re-release geweest ??
Doraldina's is de bonustrack dan.

avatar van Thunderrock
Gewoon een van de beste albums allertijden. Dat ik deze bijna vergeten was. Heb hem ooit een bandje gehad en nu in een 320 versie op mp3. Toch maar eens op zoek gaan de orginele CD.

Kill The King is zoooo vet!!!

avatar van Thunderrock
3 oktober 2009 in Hellendoorn De Lantaarn.Ga 'k maar eens heen!

Typische 5 sterrenplaat. Trendsetter en heruitvinding van de Rock met een hoofdletter. Meesterwerk.

Rik H.
Thunderrock schreef:
3 oktober 2009 in Hellendoorn De Lantaarn.Ga 'k maar eens heen!

Tot de derde oktober in Hellendoorn!

avatar van Oldfart
Vanochtend dit album gereinigd, en zowaar; bijna alle tikjes zijn verdwenen; weer volop genieten van deze klassieker.
Heeft niets aan kracht ingeboet, stem meteen maar verhoogd tot de maximum score.

avatar van Oldfart
Afgelopen dagen niet van m'n Thorens afgeweest: waarom?
Hierom:

vet!!

zag ze rond 99 in de effenaar

indrukwekkend

btw, goss zo wegeglopen uit apocalypse now

wijsneus
Masters of Reality :

ook wel bekend als de erflaters van Cream.

Chris Goss levert hier i.m.o. zijn sterkste album af.

En meen me te herinneren dat hij ook betrokken was bij de produktie van diverse Kyuss albums ?

lebowski schreef:
.... het album zakt eigenlijk nergens in.

Mmmmm, in mijn herinnering vond ik Gettin' High en Magical Spell toch echt duidelijk mindere nummers.

Track nummer 2 ken ik dan weer niet, want heb de eerste persing van deze CD in de collectie.

Deze binnenkort maar eens in de spelert voor actuele beoordeling.

avatar van Aazhyd
Doraldina's Prophecies is een leuke track, maar de productie had wel wat beter gekund.