Whispering Sons - Endless Party (2015)

Belgiƫ

5. Insights (4:45)
  6. Wall (5:38)
  7. Marble White * (5:23)
  8. Tidal Wave * (3:46)
  9. Dusk Till Dawn * (4:30)
avatar van reptile71
Ja, maar bonustracks staan er origineel niet op. De originele uitgave was een cassette met 6 nummers, daarna verscheen een vinyl EP (ook met 6 nummers) met bijgaande cd met als extra's 3 nummers van hun eerste release, die eigenlijk meer een soort promo cd-r was. Die laatste 3 tracks horen er voor mij dus echt niet bij. Ze zijn ook van heel andere kwaliteit en sound.

Voor een album is 42 minuten zeker normaal. Heerlijk old school LP lengte.

avatar van WesleyX16
Ben best geïnteresseerd in de 3 overige nummers. Maar die 6 nummers hadden mij destijds direct overtuigd. Deze band is heel interessant. Eigenlijk alleen al het nummer Wall. Dat is toch het eerste nummer die ik van hun hoorde.

Royalengineer
2 maal beluisterd; goed man!

Net als hun dit jaar verschenen debuutalbum geef ik 5 sterren; meestal ben ik niet zo scheutig meer met het geven van mijn maximale waardering - maar voor deze indringende '21st century wave' zeer zeker wel!

De sfeer van dit album ademt een bepaalde eeuwigheid uit. En dat doen deze Belgen verdomd goed!

avatar van Jean-Maurice
The Night:
Een van mijn favoriete liedjes van ze inmiddels. Wat een mooie opbouw en een geweldig einde heeft dit liedje toch, daaraan herken je een goede band...start, move, dance!

avatar van DjFrankie
WesleyX16 schreef:

Ik heb die EP met Cd Erwin

Haarm
Kwam deze vandaag tegen naar aanleiding van de notering in de rotatielijst van het album Image. Luister er nu naar; klinkt alsof het weer 1980-1982 is. Gedurfd van deze band om nu nog dit soort muziek nieuw leven in te blazen.

Haarm schreef:
Gedurfd van deze band om nu nog dit soort muziek nieuw leven in te blazen.

Het stikt van de bands die het genre in leven houden. Neem vooral eens een kijkje in dit topic: New wave / post-punk / gothic aanraders. Je gaat vast nog veel moois tegenkomen als je dit genre een warm hart toedraagt.

Haarm
reptile71 schreef:

Ik ken voornamelijk Joy Division, New Order en The Cure van ruim 35 jaar terug. En recentelijk (paar jaar geleden) de single Gallowdance van ...., tja, weet ik veel hoe ze heten.

avatar van reptile71
Van Lebanon Hanover... ook een band die het genre levend houdt. Dat wordt nog een mooie ontdekkingsreis voor je hier. Een eindeloze reis trouwens. Ik ontdek zelfs nog jaren 80 bandjes die leuke new wave muziek maken.

avatar van Premonition
Haarm schreef:

Lebanon Hanover, dan vind je Hollow Sky wss ook een goed nummer van hun...

avatar van DjFrankie
Haarm schreef:

The Cure dan moet je deze zeker horen In Letter Form | Reflecting The Rain - YouTube staan in de rotatielijst nu en wat sneller CROCODILES / mirrors - YouTube

avatar van reptile71
Haarm alweer geband? Wat gebeurt er hier toch een hoop waar ik niks vanaf weet....