Faith No More - Angel Dust (1992)

Label: Slash

1. Land of Sunshine (3:44)
  2. Caffeine (4:28)
  3. Midlife Crisis (4:23)
  4. RV (3:43)
  5. Smaller and Smaller (5:11)
  6. Everything's Ruined (4:33)
  7. Malpractice (4:02)
  8. Kindergarten (4:31)
  9. Be Aggressive (3:42)
  10. A Small Victory (4:57)
  11. Crack Hitler (4:39)
  12. Jizzlobber (6:38)
  13. Midnight Cowboy (4:12)
  14. Easy * (3:07)
  15. Easy [Live] * (3:06)
  16. Be Aggressive [Live] * (4:12)
  17. Kindergarten [Live] * (4:15)
  18. Mark Bowen [Live] * (3:17)
  19. As the Worm Turns * (2:38)
  20. Easy [Cooler Version] * (3:09)
  21. Das Schutzenfest [German Version] * (2:59)
  22. As the Worm Turns [Mike Patton Vocal] * (2:39)
  23. Let's Lynch the Landlord * (5:56)
  24. Midlife Crisis [The Scream Mix] [Remixed by Matt Walllace] * (3:52)
  25. A Small Victory [R-Evolution 23] [Full Moon] [Mix] * (7:21)
  26. Easy [Live in Munich 9th November 1992] * (3:11)
  27. Be Aggressive [Live in Munich 9th November 1992] * (3:41)
  28. Kindergarten [Live in Munich 9th November 1992] * (4:16)
  29. A Small Victory [Live in Munich 9th November 1992] * (4:53)
  30. Mark Bowen [Live in Munich 9th November 1992] * (3:15)
  31. We Care a Lot [Live in Munich 9th November 1992] * (3:59)
  32. Midlife Crisis [Live in Dekalb, Illinois 20th September 1992] * (3:34)
  33. Land of Sunshine [Live in Dekalb, Illinois 20th September 1992] * (3:36)
  34. Edge of the World [Live in St. Louis 18th September 1992] * (5:03)
  35. RV [Live in Dekalb, Illinois 20th September 1992] * (3:50)
  36. The World Is Yours [Outtake from Angel Dust Sessions] * (5:52)
avatar van Niek
Holy moly, wat een herrie! Niet mijn ding

avatar van Ernie
Een heerlijk hoopje melodieus lawaai Niek Ik leg deze nog eens op.

Smaller and smaller en Malpractice zoeken idd wel de grenzen op maar vind het erg geslaagde songs.

avatar van ZAP!
RV, Midnight Cowboy en Easy kun je er nog tussenuit vissen, en Everything's Ruined en A Small Victory zijn misschien ook wel te doen, Niek.

avatar van Johnny Marr
ZAP! schreef:
RV, Midnight Cowboy en Easy kun je er nog tussenuit vissen

Nee, nee, duizend maal nee. Vooral RV is een hoogtepunt.

avatar van ZAP!
Johnny Marr schreef:
Nee, nee, duizend maal nee. Vooral RV is een hoogtepunt.
Tuurlijk, de hele plaat is 1 groot hoogtepunt, maar ik bedoelde dat Niek die nog zou kunnen verdragen omdat die tracks geen 'herrie' (niet mijn woordkeuze!) bevatten.

avatar van Johnny Marr
ZAP! schreef:

Misverstand, mea culpa!

avatar van twin
luister eens naar de podcast : podcast croissant daar word elk nummer in een aparte aflevering behandeld, echt een aanrader als je dit een van de beste albums ooit vind ( zoals ik

avatar van Hanszel
Niek schreef:
Holy moly, wat een herrie! Niet mijn ding

Precies mijn gedachten, toen ik 'm voor het eerst beluisterde in de Free Record Shop . Hoewel Midlife Crisis wel een leuk hitje was destijds, dacht ik toch 'niet mijn kopje thee'. Mijn broertje dacht er anders over en kocht 'm wel en na een aantal keren geleend en meegeluisterd te hebben, wilde ik 'm ook hebben. De goeie oude cd-tijd.... wanneer je gewoon een ding moest hebben om muziek te luisteren, niet alleen maar een internetverbinding.
Maar goed, ik luisterde en luisterde en het groeide en groeide. Hij werd het tegenovergestelde van nummer 5.

Jizzlobber en Malpractice hebben er wel jaren over gedaan voordat ik ook die nummers kon waarderen. Vooral Malpractice was een lastige maar ook die skip ik niet meer.

Meesterlijk album. Helemaal als je nagaat wat voor technieken en truukjes ze toepassen, in die tijd. Het scratchen in een rock/metal song was volgens mij nog door niemand gedaan destijds.

Hoewel dit waarschijnlijk altijd wel een soort cult status zal houden en nooit à la Nevermind op een of ander alternatief albumlijstje op #1 zal komen, kan ik je toch aanraden om het nog een (paar) keer te proberen. Mijn inschatting is dat je er geen spijt van zal krijgen.