Faith No More - Angel Dust (1992)

Label: Slash

1. Land of Sunshine (3:44)
  2. Caffeine (4:28)
  3. Midlife Crisis (4:23)
  4. RV (3:43)
  5. Smaller and Smaller (5:11)
  6. Everything's Ruined (4:33)
  7. Malpractice (4:02)
  8. Kindergarten (4:31)
  9. Be Aggressive (3:42)
  10. A Small Victory (4:57)
  11. Crack Hitler (4:39)
  12. Jizzlobber (6:38)
  13. Midnight Cowboy (4:12)
  14. Easy * (3:07)
  15. Easy [Live] * (3:06)
  16. Be Aggressive [Live] * (4:12)
  17. Kindergarten [Live] * (4:15)
  18. Mark Bowen [Live] * (3:17)
  19. As the Worm Turns * (2:38)
  20. Easy [Cooler Version] *
  34. Edge of the World [Live in St. Louis 18th September 1992] *
  35. RV [Live in Dekalb, Illinois 20th September 1992] *
  36. The World Is Yours [Outtake from Angel Dust Sessions] *
avatar van Eddie
Dit is zo´n plaat die ik vroeger echt ge-wel-dig vond (toen hij uitkwam en ik een jaar of 13, en helemaal into Guns 'n Roses was) vervolgens ben ik meer en meer naar het serieuze hak en beukwerk gegaan om nu, na 25 jaar, tot de ontdekking dat ik dit eigenlijk weer een heel erg sterke plaat vind, eigenlijk vind ik hem tegenwoordig beter dan ik hem ooit gevonden heb. Ik draai deze op het werk nog wel eens, dan moet ik een beetje oppassen met wat ik over de speakers laat schallen, dit kan ik nog wel voorzichtig op de achtergrond aanzetten.
Favorieten zijn voor 'Midlife Crisis' en 'Be Agressive' (geweldig, dat kinderkoortje)

avatar van Hanszel
In het begin dacht ik wat Johnny Marr ook al schreef, dat Malpractice en Jizzlobber waarschijnlijk voor altijd de skip-nummers zouden blijven op wat ik verder eigenlijk al meteen een magistraal album vond. Voor mij in die tijd net obscuur genoeg om onderscheidend te zijn tussen mijn vrienden en voor mezelf moest ik hier en daar ook wel wennen. De favoriete song van het album wisselt trouwens nog altijd. Momenteel Caffeine.

Maar over Malpractice en Jizzlobber: die laatste beviel me eigenlijk al vrij snel tóch wel. Met het rustige, idyllische begin en dan dat middenstuk en orkestraal/theatraal einde. Geweldig. Malpractice heeft echt jaren geduurd en nog steeds is het geen favoriet maar ik hoor nu meer wat (ik denk dat) de bedoeling is. Choas maar toch niet. Schreeuwen maar ook zang. Bizar maar ook fenomenaal

Nee, deze van mijn #1 in de album lijst krijgen? Kans is erg, érg klein (ik heb geleerd nooooit nooit te zeggen).

avatar van gigage
Van Everything's ruined moet ik hier nog ergens een dubbel cd single hebben liggen met aangevuld wat live materiaal . Het prijsnummer van deze Angel Dust staat op beide schijfjes in exact dezelfde uitvoering. Toen was zo'n uitgave wel grappig terwijl we het nu verspilling zouden noemen

avatar van milesdavisjr
gigage schreef:

Mocht echter de ene cd single destijds een flinke kras oplopen had je toch nr. 2 bij de hand. Voor het download tijdperk hadden dat soort aankopen toch ook wel zijn charme

avatar van Don Cappuccino
Malpractice is een van mijn favoriete tracks op deze plaat en ook wel een die een indruk heeft achter gelaten op latere bands. Het is bijna de blauwdruk van The Dillinger Escape Plan (natuurlijk ook een EP met Mike Patton opgenomen) en ook Between the Buried and Me heeft er flink wat inspiratie van, zij hebben zelfs het nummer gecoverd.

avatar van philtuper
Eddie schreef:
Dit is zo´n plaat die ik vroeger echt ge-wel-dig vond (toen hij uitkwam en ik een jaar of 13, en helemaal into Guns 'n Roses was) vervolgens ben ik meer en meer naar het serieuze hak en beukwerk gegaan om nu, na 25 jaar, tot de ontdekking dat ik dit eigenlijk weer een heel erg sterke plaat vind, eigenlijk vind ik hem tegenwoordig beter dan ik hem ooit gevonden heb. (geweldig, dat kinderkoortje)

Hup naar 4,5 sterren jij!

avatar van Cannondale
Met gemak 5 sterren!