Neil Young + Promise of the Real - Earth (2016)

Canada
Label: Reprise

1. Mother Earth (5:40)
  2. Seed Justice (3:58)
  3. My Country Home (6:02)
  4. The Monsanto Years (8:20)
  5. Western Hero (4:03)
  6. Vampire Blues (5:55)
  7. Hippie Dream (5:54)
  8. After the Gold Rush (4:09)
  9. Human Highway (4:11)
  10. Big Box (9:20)
  11. People Want to Hear About Love (5:20)
  12. Wolf Moon (6:30)
  13. Love & Only Love (28:04)
avatar van harm1985
Ben toch wel benieuwd hoe dit klinkt. Komt een maand voor zijn concert in de Ziggo dome uit, dus zal een aardig voorproefje zijn.

Stijn_Slayer
Het concept is best wel uniek en de tracklist in ieder geval niet doorsnee. Ik denk of heel teleurstellend of verrassend goed.

avatar van CWTAB
Heel erg benieuwd hiernaar, verrassende setlist met Landing On The Water, On The Beach & Sleeps With Angels (Western Hero zat toch ver in m'n geheugen) vertegenwoordigd... op Tidal is al de half uur durende versie van Love & Only Love te horen.

Seed Justice is hoogstwaarschijnlijk I Won't Quit dat ze al een tijdje spelen

avatar van henk01
Ben meer benieuwd naar de setlist van de komende europese tour.

avatar van harm1985
Dat wordt Sugar Mountain in de gaten houden, gaat alle kanten op nu

avatar van CWTAB
Release 24/06? Blijkbaar vandaag nog niet uit?

avatar van Speedwing
Klopt CWTAB. Release is een week uitgesteld

avatar van henk01
Ik ga er straks maar eens voor zitten.

avatar van IntoMusic
Inmiddels wel via een "alternatief" kanaal te vinden... Eerste luisterbeurt maakt mij nog niet geheel enthousiast.

Stijn_Slayer
De geluidskwaliteit is in ieder geval heel behoorlijk. Eigenlijk klinkt Earth meer als een nieuw conceptalbum, dan als een liveplaat. Echt live is het ook allemaal niet, maar sommige nummers van Neils afgelopen tour mochten ook best netjes opgepoetst worden.

De dierengeluiden zijn niet zo aanwezig als sommige media willen doen geloven. Mij storen ze in ieder geval niet; ik vind het zelfs wel iets hebben. De plaat doet me eigenlijk nog het meeste denken aan Hélène Grimauds Water. Muzikaal natuurlijk een wereld van verschil, maar qua concept heel vergelijkbaar.

Mooie vondst trouwens om autotune te gebruiken als er over GMO's wordt gezongen.

kiriyama
Beetje matig album hoor. Tracklist is niet geweldig. Neil klinkt onderhand ook een beetje zeikerig. Het helpt ook niet dat een paar nummers op deze plaat gewoon een zeikerige tekst hebben. De dierengeluiden voegen echt niks toe, wat is het nut?

Nee. Ik hoop echt dat zijn concert op 9 Juli beter is.

kiriyama schreef:

Nee. Ik hoop echt dat zijn concert op 9 Juli beter is.
Als het net zo wordt als in Antwerpen gisteravond zal je niet teleurgesteld worden. Hij was fenomenaal en een setlist waar het kwijl nog steeds van uit mijn mondhoeken loopt

avatar van papat
Ik heb die setlist even bekeken: inderdaad steengoed! Ik had juist besloten deze tournee eens over te slaan, maar heb nu al spijt..

Leuke nieuwe live-plaat dit. Verrassende nummers. Erg grappig dat hij net nu na de vete met Crosby er voor kiest om Hippie Dream te spelen. Een nummer over de ellende die Croz veroorzaakte met z'n drugsgebruik. Met de hartelijk groet van Neil, haha!!!

avatar van pmac
Gewoon gaan naar de ziggo. Neil is beter op dreef dan bij de Crazy Horse optredens in Lokeren of de laatste Ziggodome optredens. Ik heb hem 6 keer gezien waaronder het Rai optreden en Ahoy82. Ik ben geneigt om dit zijn beste te vinden. 27 nummers!!! 3 uur lang! En geen zwak moment.

avatar van henk01
Hebben we die dierengeluiden er 9 juli in ziggo ook bij?

avatar van Cygnus
Die blijven live gelukkig achterwege. Hij haalt hiermee deze liveplaat wel wat omlaag...

avatar van henk01
En die rare koortjes zoals bij After the gold rush toch ook niet hoop ik.

avatar van Cygnus
Nee, hij deze toer doet de eerste 5 a 6 nummers altijd solo. En hij begint altijd met AtGR, maar ome Neil kennende kan het elke show anders gaan.

avatar van pmac
De dierengeluidjes zaten er in Antwerpen wel even bij. Maar dat zou henk01 niet tegen moeten houden. Tijdens deze tour speelt hij veel van Harvest waaronder Out on the weekend, Words, The needle and the damage done, Heart of Gold, Old man en het fantastische Alabama.

avatar van henk01
Ik ben erbij en verwacht er veel van dit keer. Vindt alleen zijn laatste cd's wat minder. Dat mag ie van overslaan ?

avatar van pmac
Check de setlist van Antwerpen en je wordt helemaal blij.

avatar van henk01
Ik kijk iedere dag. Komende week veranderd er niet veel. Denk dat ie een verjaardag heeft komende week ergens rondom san fransisco

avatar van henk01
Niet om over naar huis te schrijven deze cd ?

henk01 schreef:
Niet om over naar huis te schrijven deze cd ?
dan vallen die 3 sterren nog mee. Is hij echt zo slecht?

avatar van henk01
De oude nummers gaan wel, maar de rest, uhhh

avatar van CWTAB
Mindere plaat deze conceptplaat, in de eerste 5 nummers worden de nummers echt de nek omgewrongen door de dierengeluiden (bijen, vliegen ????, enorm storend), vanaf Vampire Blues is dit precies niet meer zo storend (minder aanwezig of gewoon de gedrevenheid in Vampire Blues, Hippie Dream waar Neil tamelijk boos klinkt die charmeert). Jammer van al het gepruts in de studio aan de nummers....

Op het web zwerft er een versie rond getiteld Earth (naked) en dit is het volledige album zonder de dieren overdubs en eerlijk gezegd klinkt dit (bootleg? fanmade? nergens meer info te vinden) stukken beter dan hetgeen we nu hebben... raar wel dat iTunes cd 2 labelt als cd 3, is er dan ergens een 3-delige versie te vinden?

avatar van Bongo Fury
Helemaal niet slecht deze live plaat, alleen dood en doodzonde van die dierentuingeluiden.......

avatar van Bongo Fury
pmac schreef:
Check de setlist van Antwerpen en je wordt helemaal blij.

concert in Antwerpen was geweldig!

Bongo Fury schreef:

concert in Antwerpen was geweldig!
even off topic; er is al een prima bootleg in omloop.

avatar van heartofsoul
Het album heb ik nog niet (volledig) beluisterd, maar op het Steve Hoffman Forum las ik dit vermakelijke bericht:
Neil Young hangs up on reporter, insists he use Pono | Steve Hoffman Music Forums - forums.stevehoffman.tv
Rare man hoor, die Neil Young.