Lucinda Williams - Ramblin' (1979)

Roots / Blues
Label: Smithsonian Folkways

1. Ramblin' on My Mind (2:36)
  2. Me and My Chauffeur (3:17)
  3. Motherless Children (3:36)
  4. Malted Milk Blues (2:34)
  5. Disgusted (2:33)
  6. Jug Band Music (2:27)
  7. Stop Breakin' Down (3:24)
  8. Drop Down Daddy (3:25)
  9. Little Darling Pal of Mine (3:04)
  10. Make Me Down a Pallet on Your Floor (3:53)
  11. Jambalaya (On the Bayou) (3:09)
  12. Great Speckled Bird (3:00)
  13. You're Gonna Need That Pure Religion (3:13)
  14. Satisfied Mind (4:06)
kuifenco
kale covers. voegt niets toe aan originelen. voor echte fans wellicht hebbedingetje. niet voor mij.

avatar van heartofsoul
Gisteren en vandaag uitvoerig beluisterd, mede naar aanleiding van de de diverse berichten bij albums van Lucinda Williams. Over dit debuut kan ik kort zijn: rampzalig album. Jammer dat ik het ooit gekocht heb. Williams toont hier geen enkel, maar dan ook geen enkel gevoel voor de blues, een euvel dat tussen twee haakjes heel veel blanke zangers aankleeft die zich aan de blues wagen. De lijzige stem en gebrekkige intonatie zitten haar nogal in de weg. Memphis Minnie en Robert Johnson zouden zich omdraaien in hun graf als ze zouden horen hoe hun liedjes verkracht worden. De tweede helft van het album bestaat uit covers van country klassiekers, en die liggen haar naar mijn mening wat beter, al blijft haar stem mij ook hier tegenstaan. Het gitaarspel op dit album (Williams bespeelt een 12-snarige gitaar en ze wordt gesteund door John Grimaudo op 6-string guitar) verzacht voor mij enigszins het geluid van dit album, dat nogal pijn doet aan mijn oren.

avatar van spinout
Datzelfde probleem heb ik mij menig Rory Block album; een gitaarvirtuoos, maar vocaal totaal niet geschikt om de blues te interpreteren.

avatar van Teunnis
Berichten verplaatst naar Genres > Overigen > The Blues.