Roosevelt - Roosevelt (2016)

Duitsland

9. Daytona (2:53)
  10. Fever (4:24)
  11. Hold On (3:27)
  12. Close (3:40)
Een makkelijk, fijn, zomers popplaatje met heel in de verte soms een Pet Shop Boys echo (Belong).

Het is groovy, dansbaar, toegankelijk met af en toe iets dromerigs zoals Washed Out dat heeft.

Zei ik nu zomers?!

avatar van mr-mucho
Inderdaad zeer vergelijkbaar met Washed Out. Zweverig en soms wat zoet, maar erg lekker met zomers weer. Hoogtepunten zijn Moving On en Daytona dat prachtig overgaat in Fever.

avatar van SébastienY
Daytona lijkt wel rechtstreeks van Todd Terje te komen, de intro van Fever is dan weer een kopie van een van die hitjes van Rihanna. Je zou haast denken dat het een coveralbum is.

avatar van iHateDolphins
Leuk plaatje, zomers inderdaad

Doet me ook aan Cut Copy denken.

avatar van Pinsnider
Had iemand al gezegd dat ik een lekker zomers plaatje was..??
Doet mij dan weer aan Phoenix denken

Lekker makkelijk wegluisterend popplaatje. Niets nieuws onder de zon, maar dat hoeft ook niet altijd.

avatar van sj0n88
Ergens klinkt het heel simpel, maar het is zo pakkend en daardoor verslavend dat ik niet anders kan dan er vier sterren voor te geven. Aan deze plaat ga ik nog veel plezier beleven.

avatar van Pinsnider
Gewoon een halfje er bij! Ik swingde vanmorgen bijna van het fietspad de sloot in op weg naar het werk met deze plaat op de oren!!!!! De hoes voorspelt niet veel goeds, maar WAT een plaat zeg!!!!

avatar van Pinsnider
Komende maand in Amster- en Rotterdam.... Vriend van mij was er bij in Zürich en is weggeblazen. Aanrader derhalve....

avatar van -SprayIt-
Aanstaande maandag nemen wij een clip op met deze gasten! Erg veel zin in. Dinsdag in de Melkweg live. Plaatje kan me bekoren, luistert makkelijk weg, maar vind het nog weinig vernieuwend.

avatar van E40
E40
Smooth synthpop die een beetje braafjes klinkt en naar het einde toe toch een beetje meer van hetzelfde begint te worden . Ik kan me wel moeilijk voorstellen dat daar iemand van weggeblazen wordt...De hoesfoto kon ook beter, is meer iets voor schlagerzangers , of was dit net de bedoeling?

avatar van E40
E40
Beetje te streng geweest. Lekkere relaxte synthdiscohousepop or whatever met mooie melancholische zang. Heerlijk luistertripje van begin tot einde , ook op deze grijze donkere novemberdagen.

avatar van -SprayIt-
Roosevelt - Belong

Dit is 'm geworden! We hadden maar enkele dagen, dus dit was het uiterst haalbare.

avatar van Aladdin
Nice

Deze plaat is te verslavend. Niet bijzonder wellicht, maar schrijf maar eens 12 (ok 10/12) van zulke catchy nummers. 4*

Dim
Fijn album met een hoge aanstekelijkheidswaarde, waarbij aangetekend dat het eerste deel significant sterker is dan het tweede.

Track Colours heeft iets New-Order-achtigs.