Osibisa - Woyaya (1971)

Ghana
Pop / Wereld
Label: Decca

1. Beautiful Seven (6:45)
  2. Y Sharp (6:21)
  3. Spirits Up Above (7:18)
  4. Survival (6:19)
  5. Move On (4:34)
  6. Rabiatu (5:07)
  7. Woyaya (4:27)
Osibisa werd indertijd beschouwd als de Afrikaanse versie van Santana. Ik had de LP nooit beluisterd, maar heb nu net de cd-versie (van 2004, in één pakketje met het eerste album) gekocht in Londen, en vandaag voor de eerste keer een paar maal beluisterd. Viel toch wat tegen. De vroege Santana-albums zijn in elk geval duidelijk een categorie beter, maar misschien kan "Woyaya" nog wat groeien, na meerdere luistersessies. Feit is in elk geval: Osibisa is anno 2007 een totaal vergeten groep. Bewijs: ik ben de eerste die over dit album iets schrijft.

avatar van muziekhater
Leuk bewijs

Misterfool
Heerlijk opgewekte, afrikaanse popmuziek. Doet inderdaad ietwat denken aan Santana. Niet de meest diepgravende muziek, maar het album doet het zo nu het dan wel goed tijdens het studeren.