Robert Jan Stips - Present to the Highest Pudding (2016)

Alternatieve titel: Robert Jan Stips Plays Supersister

Blues / Pop
Label: Just (I)

1. Introduction / Present from Nancy (5:50)
  2. Memories Are New / 11 / 8 / Dreaming Wheelwhile (7:47)
  3. Mexico / Metamorphosis / Eight Miles High (5:03)
  4. Dona Nobis Pacem (3:23)
  5. She Was Naked (2:56)
  6. A Girl Named You (7:22)
  7. No Tree Will Grow (4:14)
  8. Energy / Higher (9:44)
  9. Radio (3:29)
  10. Psychopath (3:00)
  11. Judy Goes on Holiday (6:51)
  12. Pudding & Gisteren [Music for Ballet] (14:32)
avatar van gigage
Bij die docu over Stips onlangs op tv ging het toen over dit album? Met de zanger van de Nits en drummer van Golden Earring

gigage schreef:

Nee, dat gaat over een plaat die geloof ik ergens in maart uit gaat komen.
Was trouwens een erg mooie docu

SUPERSISTER PROJEKT 2019 CONCERTEN & CD/LP ‘RETSIS REPUS’ | . r o b e r t . j a n . s t i p s . - stips.net

avatar van gigage
Ja, was prachtig in beeld gebracht, rare uitzenddatum dan.

Die uitzending ging over de volgende plaat:
Supersister Projekt 2019 - Retsis Repus (2019)

Waarom was het een rare uitzenddatum?

Mssr Renard schreef:
Die uitzending ging over de volgende plaat:
Supersister Projekt 2019 - Retsis Repus (2019)

Waarom was het een rare uitzenddatum?

Ik vond de uitzenddatum ook apart. Enkele maanden na het uitzenden van de documentaire verscheen de plaat pas.

avatar van Mssr Renard
Maar zo'n plaat moet toch worden afgemixt en gemasterd? Dat kan maanden duren, zoiets.

De documentaire bracht meer het opnameproces in beeld en vertelde de muzikale en persoonlijke geschiedenis van Stips. Het kwam wel hier en daar over als een uurdurende teaser. Als de plaat dan nog moet verschijnen kan ik me voorstellen dat het een lichte teleurstelling kan zijn.

Nou ja. Het is een discussie die niet hier thuis hoort. Overigens is het een erg fijne documentaire.

avatar van Arrie
Het is wel logischer vanuit de artiest gezien om als je akkoord gaat met het maken van zo'n documentaire dat je dan wel vraagt of die rond het verschijnen van de plaat uitgezonden kan worden, zodat je er zelf ook nog wat aan hebt. Als je al journalist een interview doet met een artiest over een plaat die nog uit moet komen, dan overleg je ook over de publicatie van dat interview en gooi je hem niet zsm online, ook al moet die plaat nog verschijnen. Dus in dat opzicht vind ik het ook wel wat vreemd.

avatar van Mssr Renard
Mensen die zo een documentaire zien gaan dan ook wel direct op zoek naar de plaat, en kunnen deze dan niet vinden.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe vreemder het ook op voor mij is.

Maar over welk tijdsbestek hebben we het. Want ik ken de plaat zelf pas een week en de documentaire ook zoiets.

Mssr Renard schreef:

Hoe meer ik erover nadenk, hoe vreemder het ook op voor mij is.

Ik ging dus op zoek naar de plaat inderdaad. Na enig zoeken kwam ik er achter dat het nog even duurde voordat deze uitkwam.
Tijdsbestek, pfft wat zal het zijn >> twee maanden of zoiets