Biffy Clyro - Ellipsis (2016)

Label: 14th Floor

1. Wolves of Winter (4:08)
  2. Friends and Enemies (4:12)
  3. Animal Style (3:30)
  8. On a Bang (2:38)
  9. Small Wishes (3:06)
  10. Howl (3:33)
  11. People (3:16)
  12. Don't, Won't, Can't * (3:18)
  13. In the Name of the Wee Man * (4:25)
Mooi een nieuw Album van Biffy clyro, de vorige beviel me wel.

avatar van berwt
Sta me toe dit, als heterosexuele man, toch een prachtige hoes te vinden.

avatar van coldwarkids
berwt schreef:
Sta me toe dit, als heterosexuele man, toch een prachtige hoes te vinden.

Het geeft niks dat jij dat mooie mannen vind berwt!

Na zeer tegenvallende nummers (met ronduit het slechtste nummer ooit uit het oeuvre van Biffy, Animal Style) 3FM hitgevoelige song en Flammable is het verder geen verkeerd album. Beter als Puzzle hebben ze inderdaad nooit meer gemaakt.

avatar van japser121
Degelijk album met absolute uitschieters Wolves of Winter, Medecine en Howl. Misschien moeten we er ons bij neerleggen dat dit geen band wordt die ijzersterke albums maakt, maar gewoon een ijzersterke live-reputatie heeft (en die ook keer op keer bevestigd).

avatar van berwt
Prachtige hoes, zei ik. Of het mooie mannen zijn laat ik daarmee in het midden, coldwarkids. Ik kan je vele prachtige foto's van lelijke mensen tonen.

To the point. Kwalitatief werk van Mon The Biff, maar van hen verwacht ik meer. Geen enkel nummer heeft dat tikkeltje meer zoals er meerdere stonden op de vorige platen. Vandaar een voor hun doen magere 3*.

avatar van coldwarkids
berwt schreef:

Haha ik snap je berwt. Beetje aan het grappen ?Het idee is opzich niet verkeerd!

avatar van meneer
Ik ken de band niet maar de eerste indruk van dit album vind ik verfrissend. Maar ik moet dus ook de eerdere albums gaan beluisteren.

Wat betreft de eerste visuele kennismaking, van mij, met deze band is het 3-tal wat meer foetus psychisch dan homo-erotisch.

avatar van Ketter
They keep delivering! Helaas minder gitaargeweld waar ik bij Biffy zo van geniet. Daarvoor in de plaats supercatchy songs met helaas een kortere houdbaarheidsdatum dan die van de vorige albums. Ze liggen gewoon té goed in het gehoor Al met al een heerlijke plaat hoor. Misschien dat ze de koers op de volgende weer wat wijzigen richting 'oude Biffy' MON THE BIFF!

avatar van Rvdz
Don't Won't Can't en In The Name of the Wee Man zijn wel twee geweldige bonustracks zeg, vooral die laatste! Ik had die regulier op het album gezet in plaats van Re-Arrange en Herex.

avatar van Grecio
Rvdz schreef:

Eens! Al vind ik Herex wel lekker.

Maar zeker zeer goede bonustracks.

avatar van Finidi
Het is een aardig album met leuke rocknummers. Helaas toch veelal hetzelfde als eerdere albums, maar minder vernuftig. Derhalve is dit niet echt een heel boeiende toevoeging aan de discografie, maar is het prima te luisteren.

avatar van xDeniise88
Eindelijk was het nieuwe album daar.
Ik heb me er echt zo op verheugd. En ik vind het album echt geweldig. Sinds de release dag draai ik het album nog steeds elke dag. Staan veel sterke nummers op en ze zijn nog steeds zo herkenbaar als de vorige albums die ik ook allemaal top vind. IK ben blij dat ze niet voor veel verandering in hun sound hebben gekozen. Ik kan niet wachten om ze weer live te zien!