Eric Clapton - E.C. Was Here (1975)

Label: RSO

1. Have You Ever Loved a Woman (7:49)
  2. Presence of the Lord (6:40)
  3. Driftin' Blues (11:43)
  4. Can't Find My Way Home (5:18)
  5. Ramblin' on My Mind (7:38)
  6. Further on Up the Road (7:30)
DonDijk
ben wel nieuwsgierig waarom deze plaat zo laag scoort..vind het een lekker ouderwets live-bluesplaatje. Overigens is wel goed te horen dat dit (denk ik) in de drugsperiode van Clapton was? Mis soms wat lapjes tekst. Desondanks alleen al voor het gitaarspel een 3,5

avatar van devel-hunt
Een lekkere rauwe blues plaat van God die net van de heroine af was, maar nu zijn zware alcohol verslaving tegemoet ging, daar ergens tussenin werd de plaat gemaakt.

EVANSHEWSON
Wat jullie hier beweren, kan ik enkel staven. Ik heb deze cd al lang, en ik heb hem onlangs herbeluisterd; Klinkt gewoon erg gaaf, en ouderwets goed en bluesy. Zeker niets mis mee, ondanks de lage gemiddelde score hier.

***1/2

avatar van jurado
Jaren na het verschijnen van deze lp bekende Eric dat deze plaat beter niet uitgebracht had kunnen worden.

Wordt door velen gezien als het dieptepunt in man's oeuvre.

avatar van Fairy Feller
Jeugdsentiment, een van mn eerste Claptonplaten. Veel licks meegeoefend...

avatar van rkdev
jurado schreef:

Wordt door velen gezien als het dieptepunt in man's oeuvre.

En waarom ?

MrGuitar240
WAT? VEEL te laag. Dit is MEESTERLIJK. Oh man dat gitaarspel!

avatar van BenZet
Eerste indruk is toch wel erg lekker. Stem komt nog maar zal zeker hoog zijn. Apart de lage score..

avatar van BB King
heerlijke electric blues live plaat!
Dominos / Blind Faith / covers / blues all over!
Leuk om een live plaat te hebben onder zijn eigen namen, maar dan zonder solo nummers....

enigzins te vergelijken met de Dominos Fillmore plaat.

avatar van BoyOnHeavenHill
jurado schreef:

Ja, dat heb ik ook eens ergens gelezen, en ik ben zelf ook niet echt gek op zijn "laid-back"-periode, maar ik vind dit toch een erg lekker live-album met een soepele en warm klinkende band en goede ontspannen (maar niet "laid-back"  ) uitvoeringen.

avatar van viking1
Prima live plaatje van eric clapton.
Klinkt lekker rauw,zo hoor ik hem het liefst!

Mooie gitaar sound.
Vandaag gekocht samen met money and cigarettes en zijn debuut album gewoon eric clapton.
Alle 3 in de geremasterde uitvoeringen.
Aangenaam en heerlijk blues cdtje!

En ja wat een laag gemiddelde daar zal ik eerst wat aan doen ha.

avatar van IntoMusic
Oef wat moet dat dan pijn doen als je eerst deze beluisterd en daarna Money and cigarettes .

avatar van viking1
Haha,valt mee intomusic.
Wist wat ik kon verwachten van eric clapton!
Heb veel cd's/lp's van hem.
En idd hij speelt vele soorten van muziek van popy blues t/m rauwe blues.
Voor elk moment wat toch.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar de meer blues,blues/rock clapton.
Vind naar zo'n 3 luisterbeurten money and sigarettes best wel meevallen staan een paat uiterst genietbare nummers op.
Ben het wel met jou eens het is we ff andere koek dan deze sterke live cd!

Maar zie dat jij ook n beetje bent bij getrokken en money and sigarettes met een halve ptn hebt verhoogt ha komt wel goed.

Maar voorloppig vind ik dit n sterke cd.

avatar van IntoMusic
Ja, die 2 sterren is na jaren toch wat bijgetrokken naar een bijna voldoende, maar wel een enorm verschil met de begin en halverwege jaren 70 van Clapton. Dit album heb ik inmiddels ook iets beter gewaardeerd, want zoals je schrijft is dit Clapton op z'n best. Alhoewel ik de deluxe editie van Rainbow Concert veel beter vind klinken.

Achja, je raakt niet uitgeluisterd bij Clapton. Gister weer alle studio-albums op mijn iPod gezet, want wordt weer eens tijd om zijn gehele oeuvre te beluisteren .

avatar van goldendream
Kent iemand de exacte datum van de versie van 'Ramblin' on my mind' (7.38)?

avatar van spinout
Eric is goed op dreef op dit album, met name op de blues nummers.

avatar van goldendream
Dateren deze liveversies van 1974 of 1975?

avatar van BoyOnHeavenHill
Het antwoord op je vraag luidt: ja! "Recorded July 19–20, 1974 at the Long Beach Arena - December 4, 1974 at the Hammersmith Odeon - June 25, 1975 at the Providence Civic Center" volgens Wikipedia.

Een van de betere live blues platen van Clapton

avatar van zoppo
Onbegrijpelijk dat EC spijt had van de uitgave van deze plaat. De hoes krijgt natuurlijk geen schoonheidsprijs, het zijn slechts 6 nummers, maar de ongepolijste inhoud is prachtig. Is het omdat hij tijdens Have You Ever Loved a Woman nog stevig aan de heroine zat? M.i. zijn beste live plaat (en dus de hoogtepunten van Crossroads 2).

avatar van zoppo
In 2015 kon ik nog schrijven "de hoes krijgt natuurlijk geen schoonheidsprijs". In 2022 moet je dit soort hoezen natuurlijk grondig afplakken met duct tape . Gelukkig is de muziek niet gedateerd.

avatar van Robje1968
Een heerlijk live blues album, die helaas maar wat kort duurt.
Persoonlijk vind ik de live albums van Clapton beter dan zijn studio albums.

avatar van Twinpeaks
Ondanks alle verslavingen en excessen zat Clapton hier toch wel op hoog niveau.Ik heb moeten leren luisteren naar blues , omdat ik het altijd wat eenvormig vond. Naarmate de jaren klommen ben ik daar wel op terug gekomen. Gewoon een fijne plaat van Clapton, die zijn gitaar laat janken en ondanks alle ontberingen ook nog prima bij stem is. 4 sterren

Twinpeaks schreef:

Helemaal juist! Eric was in de jaren 70 gewoon supergoed.