Elton John - Greatest Hits (1974)

Label: Polydor

1. Your Song (4:00)
  2. Daniel (3:53)
  3. Honky Cat (5:13)
  4. Goodbye Yellow Brick Road (3:14)
  5. Saturday Night's Allright for Fighting (4:54)
  6. Rocket Man (I Think It's Going to Be a Long Long Time) (4:42)
  7. Bennie and the Jets (5:13)
  8. Candle in the Wind (3:48)
  9. Don't Let the Sun Go Down on Me (5:37)
  10. Border Song (3:22)
  11. Crocodile Rock (3:55)
avatar van Chainsaw
Jezus, wat een bril heeft die vent ...

shappy1010
Vond wel leuk dat ie zich zo over Idols ergert in de VS.

avatar van Madjack71
Een kleine bloemlezing uit de vele mooie nummers die hij samen met Bernie Taupin heeft gemaakt.

avatar van BoyOnHeavenHill
De grootste hits van zijn eerste acht studioplaten (1969-1974), met uiteraard de nadruk op zijn meest succesvolle periode, de vier albums van tussen 1972 en 1974 (met negen van de elf nummers hier vertegenwoordigd). Sindsdien ingehaald door talloze uitgebreidere compilaties, maar daarop staan uiteraard ook nummers uit zijn latere periode die veel mensen minder zullen aanspreken, dus dit blijft toch een mooi overzicht(je) van zijn hits. Dit album stond tussen november 1975 en februari 1976 tien weken lang op de eerste plaats van de albumlijsten in Amerika, waar onze man indertijd sowieso geen kwaad kon doen (tussen 1972 en 1975 naast deze compilatie nog eens zes studioplaten op rij #1).

avatar van musician
Weinig fout aan dit album, eigenlijk niks. Compilatie niet alleen uit zeer succesvolle maar tevens meest vruchtbare periode van Elton John. Die tussen 1970 en1975. En dan ook nog eens de periode met verreweg zijn beste nummers.

Omdat het uitsluitend deze periode betreft en veel overbodige ballast van de jaren daarna ontbeert, een uitmuntende compilatie.