Juice Crew - The Juice Crew Story (1995)

Alternatieve titel: Cold Chillin's the Juice Crew Story Greatest Hits

Label: Cold Chillin'

1. MC Shan - The Bridge (4:23)
  2. Biz Markie - Make the Music with Your Mouth, Biz (4:56)
  3. Juice Crew All Stars - Juice Crew All Stars (7:25)

met Craig G, Glamorous, Kool G Rap, MC Percy, MC Shan en Roxanne Shanté

4. MC Shan - Kill That Noise (5:13)
  5. Kool G Rap & DJ Polo - It's a Demo (4:27)
  6. Roxanne Shanté - Have a Nice Day (3:21)
  7. Biz Markie - Nobody Beats the Biz (5:42)
  8. Big Daddy Kane - Raw (4:45)
  9. Kool G Rap & DJ Polo - Road to the Riches (4:48)
  10. Big Daddy Kane - Just Rhymin' with Biz (4:03)
  11. Marley Marl - Symphony Vol. 1 (6:06)

met Masta Ace, Craig G., Kool G Rap en Big Daddy Kane

12. Big Daddy Kane - Ain't No Half Steppin' (5:18)
damn, zo veel legendarische artiesten in 1 groep. dit album is in 95 uitgebracht, maar de nummers zijn allemaal veel eerder opgenomen. Het is eigenlijk gewoon een aantal nummers bijelkaar gepropt van juize crew leden, je kan het ook eigenlijk niet echt als een echt album zijn daarom. alle nummers zijn echte classics, de muziek is geweldig, maar het is gewoon niet een echt album vind ik. Kool G rap, masta ace, big daddy kane, mc shan, biz markie zijn een van de beste rappers ooit en marley marl is natuurlijk steengoed producer.
Met zo veel geweldige nummers op 1 album ga ik hier wel 5 sterren voor geven

avatar van Outblasty
Ziet er erg leuk uit. Zou ik zeker graag eens beluisteren maar helaas nergens te downloaden op het internet.

avatar van Outblasty
Een aantal erg sterke nummers maar ook een paar nummers die me totaal niet aanspreken. Big daddy kane en Biz markie springen er voor mij wel uit. Het nummer van Kool G Rap & DJ Polo vind ik trouwens ook best goed.

Symphony Vol.1 is trouwens ook wel echt een vet nummer.

avatar van principal2000
Jammer dat er geen solo-nummer van Masta Ace op staat. Hij is toch wel mijn favo uit de Juice Crew (samen met Biz Markie). Uiteraard staan hier genoeg nummers op die iedereen die van hiphop claimt te houden, geluisterd moet hebben.

avatar van FlyLo
FlyLo (moderator)
Juice Crew All Stars is echt een draak van een nummer. Verder vind ik het vooral te gedateerd klinken (jaren '80-sound, helemaal niks voor mij).

avatar van MAS
MAS
Ik vind hem steeds beter worden naarmate ik hem vaker luister. Net weer geluisterd en ik geef het een 4. De '80-sound is dan juist wel weer iets voor mij.

avatar van principal2000
Eigenlijk geen zwak nummer hierop te ontdekken. Ik bezit dit album niet, maar ga het toch beoordelen, omdat ik bijna alle nummers van een ander album ken. Voor (redelijke) old school liefhebbers (je kan nog verder terug) is dit een MUST. G Rap, BDK, Biz en in iets mindere mate Roxanne en MC Shan hebben een flinke periode een zwaar stempel op hiphop gedrukt. Alles onder de vleugel (althans in de beginperiode) van Marley Marl. Op dit album vind je een aantal grote klassiekers uit deze periode.