Naked Eyes - Burning Bridges (1983)

Label: EMI

1. Voices in My Head (3:46)
  2. I Could Show You How (3:24)
  3. A Very Hard Act to Follow (4:01)
  4. Always Something There to Remind Me (3:41)
  5. Fortune and Fame (3:16)
  6. Could Be (2:48)
  7. Burning Bridges (3:34)
  8. Emotion in Motion (4:40)
  9. Low Life (3:51)
  10. The Time Is Now (3:22)
  11. When the Lights Go Out (3:00)
  12. Promises, Promises (4:26)
  13. Promises Promises [Jellybean Extended Version] *
  14. Always Something There to Remind Me [American Remix] *
  15. Promises Promises [Extended Version] *
  16. Pit Stop *
  17. Sweet Poison *
  18. Promises Promises [US 7"" Remix] *
avatar van muziekhater
Best aardige new wave synth-pop van onder andere de helft (Fisher) van het latere duo Climie & Fisher.

avatar van blur8
De lekkerste song is Promises,Promises. Klinkt heel eighties.

Pieter Paal
Ik vind het werk van Climie & Fisher nogal gladjes geproduceerd klinken en toch heb ik er geen hekel aan.
Fisher is/was een top-muzikant, is helaas te vroeg overleden, produceerde werk voor vele acts en zijn werk met Naked Eyes zijn ook mijn meest favoriete jaren.
'Promises, promises' is een sterke song en blijft voor eeuwig staan als een huis.

avatar van PEN15
ASTTRM was ooit een hit die ik veel te vaak draaide. Ik vond het misschien wel het mooiste nummer van de jaren 80, alleen al dat taktaktaktak waarmee het begint was een reden om hem vaak terug te spoelen. Totdat iemand me er op wees dat het een cover was van Sandy Shaw (die zelf ook wel coverde). Ik wilde daarna een tijdje niks meer van ze draaien (maakte niet uit omdat ze toen toch al waren gestopt). Helemaal zeker heb ik het nooit geweten. Heeft Sandy Shaw nou een lied gezongen op een muziekstuk dat Burt Bacharach speciaal voor haar heeft gecomponeerd, of heeft zij dat zelf zo ingevuld? Hoe dan ook, het ging me meer om dat gladde *girl* dat ze aan hun versie hebben toegevoegd. Hierdoor ging mijn voorkeur uit naar de versie van Shaw die ik eerlijk gezegd toch wel beter vond.

blablabla.. behalve ASTTRM en de mooie hit promises, promises heeft deze plaat ook nog voices in my head en emotion in emotion. Sterke hits op een sterke plaat. The best of verzamelaar vind ik ook net zo goed.