Naked Eyes - Burning Bridges (1983)

Label: EMI

1. Voices in My Head (3:46)
  2. I Could Show You How (3:24)
  3. A Very Hard Act to Follow (4:01)
  4. Always Something There to Remind Me (3:41)
  5. Fortune and Fame (3:16)
  6. Could Be (2:48)
  7. Burning Bridges (3:34)
  8. Emotion in Motion (4:40)
  9. Low Life (3:51)
  10. The Time Is Now (3:22)
  11. When the Lights Go Out (3:00)
  12. Promises, Promises (4:26)
  13. Promises Promises [Jellybean Extended Version] *
  14. Always Something There to Remind Me [American Remix] *
  15. Promises Promises [Extended Version] *
  16. Pit Stop *
  17. Sweet Poison *
  18. Promises Promises [US 7"" Remix] *
avatar van muziekhater
Best aardige new wave synth-pop van onder andere de helft (Fisher) van het latere duo Climie & Fisher.

avatar van blur8
De lekkerste song is Promises,Promises. Klinkt heel eighties.

Pieter Paal
Ik vind het werk van Climie & Fisher nogal gladjes geproduceerd klinken en toch heb ik er geen hekel aan.
Fisher is/was een top-muzikant, is helaas te vroeg overleden, produceerde werk voor vele acts en zijn werk met Naked Eyes zijn ook mijn meest favoriete jaren.
'Promises, promises' is een sterke song en blijft voor eeuwig staan als een huis.

avatar van PEN15
ASTTRM was ooit een hit die ik veel te vaak draaide. Ik vond het misschien wel het mooiste nummer van de jaren 80, alleen al dat taktaktaktak waarmee het begint was een reden om hem vaak terug te spoelen. Totdat iemand me er op wees dat het een cover was van Sandy Shaw (die zelf ook wel coverde). Ik wilde daarna een tijdje niks meer van ze draaien (maakte niet uit omdat ze toen toch al waren gestopt). Helemaal zeker heb ik het nooit geweten. Heeft Sandy Shaw nou een lied gezongen op een muziekstuk dat Burt Bacharach speciaal voor haar heeft gecomponeerd, of heeft zij dat zelf zo ingevuld? Hoe dan ook, het ging me meer om dat gladde *girl* dat ze aan hun versie hebben toegevoegd. Hierdoor ging mijn voorkeur uit naar de versie van Shaw die ik eerlijk gezegd toch wel beter vond.

blablabla.. behalve ASTTRM en de mooie hit promises, promises heeft deze plaat ook nog voices in my head en emotion in emotion. Sterke hits op een sterke plaat. The best of verzamelaar vind ik ook net zo goed.

Promises Promises weergaloos eighties een nummer wat zomaar voorbij kwam op McIntosh music. Nu weet ik eindelijk van wie het is.

avatar van luigifort
Zie hier geen stemmen van vigil en johan de witt, maar die moeten dit wel kennen
Ik nog niet iig

avatar van johan de witt
Promises, Promises is wel een leuk hitje, en die andere single ook, track 4, een cover dat wel.
Maar nooit de behoefte gehad om een album van ze te luisteren.

Ik zie trouwens dat de twee leden hiervoor samen met Tears for Fears in een bandje zaten, Neon.
Nooit geweten.

avatar van vigil
Ik kende niet het hele album enkel een paar losse tracks incl de cover die ik maar zozo vind.

Maar goed als Luigi calls dan pak je die handschoen meteen op!

Lekker album! De bekende cover is t minste nummer van het album en de titeltrack dan weer de beste

Leonidas5
Dit is een geweldig synthesizer album en een van de beste van de jaren 80. Ijzersterke composities natuurlijk met de tweede genoemde hits maar alle tracks zijn geweldig met die geweldige fairlight en korg sounds, inventief en kwalitatief hoogstaande synthesizerpop, beter wordt het niet in dit genre. Vijf sterren uiteraard.

avatar van PEN15
Ik kwam er onlangs achter dat ze in de VS veel succesrijker waren dan bij ons of in eigen land. Ook in Canada en Nieuw-Zeeland. Daar werd het album anders uitgebracht als "Naked Eyes" met een afwijkende platenhoes waar een paar ogen opstaan.

Het nummer "When the Lights Go Out" was hun derde single en alleen een bescheiden hit in de VS. Dit ontbreekt vreemd genoeg op de 'Best Of' release van 1991. Is er iemand die hier de reissue van heeft? Ik vernam dat in de John 'Jellybean' Benitez remix van Promises, Promises aan het einde Madonna wat tekst inspreekt. Ik vind dat echt verbluffend, Madonna in een Naked Eyes nummer, die was als duizendpoot overal wel ergens bij betrokken. Volgens wat bronnen op het net is het ook daadwerkelijk de 83's Madonna die te horen is.[1]

Klopt ze is te horen op dat nummer. Het hele verhaal daarachter wordt verteld in de sleevenotes bij de reissue van dit geweldige album. Absolute aanrader!

Kom op mensen, 11 berichten en 13 stemmen voor dit album is een grof schandaal. Dit is zonder meer 1 van de beste synthpop albums aller tijden, zeer vernuftig in elkaar gezet door de helft van Climie and Fisher en met Madonna op background vocals (promises, promises). Bovendien hebben ze met Tears for Fears gewerkt. Dit album is een juweeltje, ga dat luisteren!

Gek genoeg vind ik juist Promises promises het minste nummer...

When the lights go out is inderdaad een briljante song ook .. geweldige synthpop!