Das EFX - Hold It Down (1995)

Label: East West

1. Intro (Once Again) (1:08)
  2. No Diggedy (4:04)
  3. Knockin' Niggaz Off (3:25)
  4. Here We Go (4:05)

met Solid Scheme

5. Real Hip-Hop [Original Version] (4:10)
  6. Here It Is (5:00)
  7. Microphone Master (4:31)
  8. 40 & a Blunt (3:18)
  9. Buck-Buck (3:14)
  10. Intro (0:09)
  11. Can't Have Nuttin' (5:33)
  12. Alright (4:25)
  13. Hold It Down (4:48)
  14. Dedicated (3:46)
  15. Ready to Rock Rough Rhymes (4:35)
  16. Represent the Real (3:19)

met KRS-One

17. Comin' Thru (3:30)
  18. Hardcore Rap Act (4:43)
  19. Bad News (2:20)

met PMD

20. Real Hip-Hop [Pete Rock Remix] (3:58)
Melle K
Vreemd dat dit album maar 3 stemmen en geen berichten heeft, is toch een heerlijk album, misschien iets teveel tracks maar toch zeer de moeite waard.

Pauper
Toch wel een beetje het hoogtepunt van Das EFX.

Link heb ik gegeven voor de attentie wat voor een geweldige prod. namen erin staan.
dit album ga ik binnenkort maar eens checken.

avatar van FunkyMonk
Een paar heerlijke nummers zijn hier terug te vinden: No Diggedy, Microphone Master, 40 & a Blunt & Real Hip-Hop (Pete Rock Remix).

EPMD
deze is beter dan de vorige twee van EFX... heb em maar gelijk besteld... beetje lang maar daar krijg je wel wat voor!!

avatar van P Jay
Erg vermakelijk album! Leuke Boom Bap Beats en straight ruff-neck-MC'in.

Ik vind het een hele prestatie van Dray en Skoobs om me gedurende 20 tracks (met steeds hetzelfde sucka-MC-dissing-onderwerp of nét geen onderwerp) toch enigszins te boeien.

Leuke wordplay en gewoon harde delivery en harde stijl! Straight Hardcore Underground ish.

Producties van Premier, Easy Mo Bee, Clark Kent, Scratch, Showbiz en remix van Pete Rock... Toppers dus en ze passen hun stijl allemaal aan aan de sewer-stijl van Das EFX, waardoor alle beats redelijk hard klinken. Easy Mo Bee levert een mooie productie af op "Microphone Master" (die als twee druppels water op een Premo-productie lijkt, als je't mij vraagt).

4,5* voor deze midschool-klassieker.

Voor als je in de mood bent: doe je hoodie aan, strik je Timbs, graai een 40, steek een blunt aan .... en draai dit album!

EPMD
P Jay schreef:
Erg vermakelijk album! Leuke Boom Bap Beats en straight ruff-neck-MC'in.

4,5* voor deze midschool-klassieker.

avatar van snoopy
Dit is zeker de beste album van Das EFX Meesterlijk gewoon, deze gozers waren echt de beste MC's from the underground. Ying Yang Twins ain't got shit on Das EFX.

avatar van snoopy
En volgendjaar komt Das EFX weer terug met een nieuw album ik kan niet wachten.

avatar van Sjoerd_
Vet album met hele dope producties, hij duurt alleen een beetje te lang waardoor hij kan gaan vervelen.
3.5*

gewoon diggidy dope. vorige album hadden ze helemaal zelf geproduced, dit keer hebben ze hulp ingeroepen van oa easy mo bee, dj scratch, premo en showbiz, zeker een aantal grote namen dus. toch vind ik dit album niet echt veel beter klinken dan hun vorige, terwijl je dat wel zou verwachten met zulke producers.

avatar van JLjuju
Érg vet album met vette producties en lyrics.
Er zijn geen mindere nummers, maar uitschieters zijn:
- No Diggedy
- Knockin' Niggaz Off
- Real Hip-Hop
- 40 & A Blunt
- Can't Have Nuttin'
- Bad News
Geen tijd voor een uitgebreide review maar 't album is echt een straight up classic

4.5*

avatar van nega
ik moet me gwn schamen, dat ik dit nooit heb gecheckt.
hun zijn te dope omg

ik vind alle trax goed, real hiphop vind ik beste.

avatar van Psychol_Mikol
classic..

avatar van JLjuju
Hun stemmen lijken echt zo veel op elkaar....
Ik ben er nog niet achter wie wie is.

JLjuju schreef:
Hun stemmen lijken echt zo veel op elkaar....
Ik ben er nog niet achter wie wie is.

Ik ook niet...

Maar.. Wat een album is dit.. Geweldig! Heerlijke swingende producties. Geweldig flowende teksten en heerlijke stemmen. Er staan veel sterke tracks op dit album, maar het duurt helaas wel iets te lang.

Classic

avatar van Shelter
snoopy schreef:

Ying Yang Twins mogen die veters nog niet eens striken van Das EFX... YYT vind ik persoonlijk echt een gare groep, Das EFX is een classic. Waarom haal je eigenlijk Ying Yang Twins erbij als ik vragen mag...ik begrijp de vergelijking niet helemaal

grimy_jason
YYT is ook een rap duo met dreads vandaar mss, maar errr....

Das EFX >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> YYT

avatar van JLjuju
Nog veel verder, veeeeeeel verder.
Das Efx valt in geen enkele manier met die Ying Yong te vergelijken.

avatar van Stapler
Ying Yong xD

avatar van Boris91
Zowel de Premier als de Pete Rock versie van Real hiphop is geweldig! Ook Represent the Real met KRS is erg vet.

avatar van JLjuju
Dit kan binnenkort nog wel eens een 5 worden... Begin nu werkelijk elk nummer minstens geweldig te vinden. Vooral Deticated doet 't erg goed.

avatar van Gniuz
Naar mijn mening is dit gewoon een geweldig album, ik heb vijf sterren overwogen. Dit heeft echt die sound van de jaren 90 hiphop. Ik houd ervan. Ik vind elk nummer eigenlijk wel goed. Dat is tamelijk zeldzaam omdat ik bij veel hiphop albums toch altijd wel een nummer slecht vindt of dat ik 'm gewoon niet echt voel maar dit is van begin tot het eind genieten. Ik ga 'm de komende weken even wat meer luisteren en misschien maak ik er dan toch nog 5 sterren van.

P-DawG
Can't Have Nuttin'

avatar van principal2000
Na een wat minder, vlakker album komt Das EFX weer met rauwe rioolhiphop. Dat doen ze met hulp van een waslijst aan topproducers. Qua productie is er niet veel aan te merken op dit album. De rhymes en flows van de MC's is ook genietbaar. Ik vind niet ieder nummer evensterk, maar er staan hier een paar flinke hiphop-anthems op. Zeker de moeite waard en eigenlijk toch weer heel anders dan hun voorgaande 2 albums.

avatar van Outblasty
Beluister dit album nu voor het eerst en het bevalt me eigenlijk wel. Gewoon rauwe midnineties hiphop beats met lekker flowende mc's.

Ik stem voorlopig een 3,5* omdat een aantal nummers eigenlijk niet zo veel toevoegen waardoor het een redelijk lange zit wordt.

avatar van Edwynn
Eén van mijn favoriete hip-hopschijven. Knetterharde beats in combinatie met vrij kalme samples en gaaf scratchwerk. En de raps van Drayz en Skoob zijn lekker agressief maar ook weer met veel relativerende humor.

CannabisFristi
Wat een geniale afsluiter staat hierop.

avatar van Ernie
Ik ben nog maar juist begonnen met discografie van Das EFX maar heb echt al door dat hier geniale dingen op staan. Ik kende al wat losse nummers van hen en ook van eerdere albums maar dit is toch echt schitterend van begin tot einde. Die Flow

avatar van Ernie
1 woord : Classic! Wat een vette beats staan hierop en De 2 MC's flowen de hele boel echt aan stukken. De volumeknop gaat automatisch al heel hoog bij No Diggedy maar alles op deze schijf is van constant niveau. Ik moet nog dringend achter Dead Serious aan ook.