Kiefer Sutherland - Down in a Hole (2016)

Canada
Country
Label: Ironworks

1. Can't Stay Away (3:31)
  2. Truth in Your Eyes (4:22)
  3. I'll Do Anything (3:21)
  4. Not Enough Whiskey (3:57)
  5. Going Home (4:26)
  6. Calling Out Your Name (4:26)
  7. My Best Friend (4:36)
  8. Shirley Jean (4:17)
  9. All She Wrote (4:54)
  10. Down in a Hole (3:47)
  11. Gonna Die (3:10)
avatar van musician
Vreemd idee, hier oog in oog te staan met de President van de Verenigde Staten!
En hij maakt nog muziek ook, country en Americana.

Ik heb het album besteld, kan er dus nog niets van zeggen, maar het mooiste van dit alles is natuurlijk een concert in de Melkweg op 17 juni. Zal hij mijn cd willen ondertekenen als Tom Kirkman?? (en leeft hij nog wel, tegen die tijd?)

avatar van musician
Was een prima concert, het album uiteraard ook al weer enige weken in huis.
Lijkt me een hele geschikte acteur/muzikant, sympathieke man. Enthousiast op het podium.

Er volgt op korte termijn een tweede cd van Sutherland. Er werd nu heel veel van dit album gespeeld. Hij vermoedde (terecht) dat veel mensen veel van zijn laatste werk nog niet kennen.

Wat op zich jammer, de nummers van dit album werden allemaal enthousiast begroet.
Hoewel onmiskenbaar kwaliteiten, vind ik het album zelf wat onevenwichtig. Een beetje los zand. Maar het enthousiasme en de live vertolking vergoedt veel.

Voormalig 24 acteur
Kiefer Sutherland zingt echt prachtig.
Hij is een fantastische acteur
maar kan ook nog echt geweldig zingen.
Ik heb zijn album een paar keer beluisterd via You tube.
Zeker nadat je gewerkt hebt en daarna als
je thuis komt
kom je heerlijk tot rust hiermee vind ik
en ik probeer zelfs met sommige nummers
mee te zingen!.
van de 11 nummers vond ik er 3 wat minder.

avatar van frolunda
Helemaal geen onverdienstelijke poging van 24,Stand by me en Lost boys acteur Kiefer Sutherland om zich eens op de (country)muziek te storten.
Zijn debuutalbum Down in a hole bevat elf songs die duidelijk in de Countrymuziek geworteld zijn met hier en daar een vleugje roots.Echt een geweldige zanger is Sutherland (nog) niet,iets wat vooral in het ballad-achtige werk opvalt maar hij heeft beslist geen onaardige stem.
Ook knap dat hij zelf alle nummers,in samenwerking met producer Jude Cole (die hier overigens uitstekend werk aflevert) schreef want er zitten een aantal erg sterke songs tussen.
Going home,Gonna die,Shirley Jean en de titelsong,met een geweldig outro,zijn gewoon prima Country nummers.De rest is wat wisselvallig en had hier en daar wat scherper gemogen maar echt door het ijs zakt Kiefer Sutherland nergens.
Nu rustig de tijd nemen voor de opvolger,ietwat originelere en kwalitatief sterke teksten en zijn stem wat ontwikkelen en het gaat helemaal goed komen met de voormalige acteur.