Carnage - Dark Recollections (1990)

Zweden
Label: Necrosis

1. Dark Recollections (3:43)
  2. Torn Apart (4:39)
  3. Blasphemies of the Flesh (3:45)
  4. Infestation of Evil (4:57)
  5. Gentle Exhuming (2:55)
  6. Deranged from Blood (5:06)
  7. Malignant Epitaph (3:18)
  8. Self Dissection (3:30)
  9. Death Evocation (4:34)
  10. Outro (1:34)
avatar van orbit
Samen met Cadaver destijds op één schijfje.. typische loodzware Sunlight studios geluid van toen, net als Entombed.

avatar van Edwynn
Carnage was een beetje de voorloper van Dismember.

Ook Michael Amott speelt nog mee op dit schijfje.

Loodzware doch typisch Zweedse old school death metal.

Ik denk dat we de discografie even moeten scheiden van de rapper met dezelfde naam.

avatar van Don Cappuccino
Wat ben ik blij met de Grindcrusher compilatie, anders had ik deze band denk ik niet zo snel gevonden. Die gitaarsound is echt geweldig, ijzerscherp! Lekker zwaar en galmerige productie. Maar dat hoort er voor mij er eigenlijk gewoon bij. 4 sterren.

avatar van exodus
Ik vond Carnage altijd heerlijk klinken, t.o.v. vele sound- en tijdgenootjes destijds waar ik niet zo veel mee kon; die hele Zweedse sound deed mij niet zo veel, maar Carnage schenkt een lekkere zieke death sfeer in niet misselijke nummers. Ik heb dit schijfje ergens op een oud cas. bandje dacht ik...hoop 'm weer eens op te graven. Het liefst heb ik, als vastgeroeste thrash-deathlul, jaren 80 death metal.

avatar van Apollo
Nadat ik in mijn eigen metal top 100 een stukje over 'Override Of The Overture' van Dismember had geschreven, schoot mij plots dit schijfje te binnen, en ja hoor: vergeten te stemmen. Inmiddels is het een paar jaar geleden dat ik deze plaat heb beluisterd, maar deze beukende death metal gaat de komende tijd weer vaker op. Matti Kärki klinkt ook op deze proto-Dismember schijf doordrenkt van bloedlust en gaat ziedend tekeer. Het gitaarwerk van Blomqvist en Amott bevat veel melodie en groove, en ook de Boss HM-2-pedalen worden hier al stevig aangetrokken voor het typerende kettingzaag geluid. Wel had de productie de kettingzaag nog scherper kunnen laten klinken. De drums vind ik wat simpel op deze plaat. Op de Dismember albums die zouden volgen klinkt het harder en creatiever. Over de gehele speelduur een consistent album waar ik met veel plezier naar kan luisteren.