Britney Spears - Glory (2016)

Label: RCA

1. Invitation (3:18)
  2. Make Me... (3:51)

met G-Eazy

3. Private Show (3:55)
  4. Man on the Moon (3:46)
  5. Just Luv Me (4:01)
  6. Clumsy (3:02)
  7. Do You Wanna Come Over? (3:22)
  8. Slumber Party (3:34)
  9. Just Like Me (2:44)
  10. Love Me Down (3:18)
  11. Hard to Forget Ya (3:29)
  12. What You Need (3:07)
  13. Better * (3:09)
  14. Change Your Mind (No Seas Cortes) * (3:00)
  15. Liar * (3:16)
  16. If I'm Dancing * (3:24)
  17. Coupure Électrique * (2:20)
  18. Mood Ring * (3:49)
  19. Swimming in the Stars * (3:21)
  20. Matches * (2:47)

met Backstreet Boys

21. Mood Ring [Pride Remix] * (3:13)
  22. Mood Ring [Wuki Remix] * (3:06)
  23. Mood Ring [Ape Drums Remix] * (3:41)
Geen interesse in dit album maar ik vind het echt bijzonder dat het album op 26 augustus een week als Apple Music exclusive wordt uitgebracht, wat de kans op leaks al verkleind, en het toch vandaag gelekt is.

avatar van E-Clect-Eddy
themonster310 schreef:

Waarom zou de kans op lekken verkleinen door het exclusief op Apple Music (of Tidal) uit te brengen? Daar zitten consumenten die een iets ruimere portemonnee hebben dan bij Spotify FREE. Dus eigenlijk het tegenovergesteld zou ik denken.

Maar zullen 'lekkers' überhaupt gemotiveerd zijn door waar iets als eerst wordt gelanceerd? Gaat het hen niet juist om zelf die exclusieve eerste te zijn? En in die zin kan geen platform daar iets aan preventie doen, er is altijd wel één (of gezamenlijk) die de eerste is en 'lekkers' zullen die altijd voor willen zijn.

Het is misschien meer verrassend dat ze dat óók bij dit album willen doen

avatar van Jeroen65
themonster310 schreef:

Apple exclusive? Het album ligt de 26e ook gewoon in de winkel hoor.

Het album is "gelekt" doordat een Mexicaanse winkelketen het album per ongeluk al (bijna een week te vroeg) in de schapppen heeft gelegd. Mexicaanse fans renden naar de winkel om het album te halen en binnen no time stond het album online.

Jeroen65 schreef:

Apple exclusive? Het album ligt de 26e ook gewoon in de winkel hoor.

CNET apple exclusive Dat was oorspronkelijk toch de bedoeling lijkt mij, zal veranderd zijn.

avatar van Rich_B
Vandaag het album kunnen downloaden omdat ik best nieuwschierig was, de nummers Make me, Clumsy en Private show vond ik al te gek!

Nu het album in zijn geheel gehoord te hebben moet ik zeggen Britney heeft zich echt overtroffen! Ze heeft eindelijk een volwassen sound gecreërd en hoe ! De autotune is weg eindelijk weer haar eigen stem te horen. Voor diegene die Britney niks aan vond raad ik aan luister hierna en je veranderd voor deze cd van gedachten! Dit is een album en geen skip album.

Mijn favorieten (allemaal) maar die echt zeker de moeite waard zijn; What You Need ( hier heeft ze nieuwe dingen geprobeerd beetje river deep mountain high idee), Better, Just Luv Me, Man on the moon !!!

boy1988m
Rich_B schreef:

Helemaal mee eens, maar jammer genoeg zal de Nederlandse Media er bijna geen aandacht aan geven of ze zullen er alleen maar slechte dingen over schijven/zeggen. Heb het zelf niet gezien, maar bij RTL Boulevard zouden ze Glory hebben afgekraakt, filmpje stond op Youtube maar was weer verwijderd na dat ze veel kritiek hadden gehad. Volgens hun staat er maar 1 goeie track op Glory en de rest is crap!

De tracks waar ik zelf het meest naar luister zijn: Make Me, Just Luv Me, Slumber Party, Just Like Me, Love Me Down, Better, Change Your Mind, Liar, Coupure Électrique. Dus eindelijk weer is een lekkere album met veel leuke/goeie pop songs van Britney!

[Kleine edit]
Album was vooral door een radio dj van 538 afgekraakt(tijdens RTL Boulevard)

Éen van haar betere werken in jaren!
Precies of In The Zone en Blackout een baby hebben gekregen. Fantastisch album!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Trollbericht + reactie verwijderd.

avatar van AstroStart
Onbevooroordeeld geluisterd en het klinkt inderdaad interessant. Slumber Party heeft een heerlijke vibe: beetje reggae, Lapsley, Weeknd in een blender.

avatar van domainator
Ik ben niet bepaald een geregelde Britney Spears luisteraar maar ben erg verrast.
Dit album zal zeker tot haar beste werk gaan behoren, ik lees verder nog geen slechte kritieken.
Ik hoor geen slecht nummer, het zal toch niet gebeuren dat ik een Britney album de volle mep ga geven.
Nu een dikke 4*

Voor de muziekliefhebbers die niet regelmatig naar Britney Spears luisteren maar toch aangenaam verrast zijn....vaak komen deze zangeressen pas later meer tot hun eigen ding, tot volwassenheid qua sound en tot muziek waar zij zichzelf prettig bij voelen. Dit album lijkt daar een sterk voorbeeld van, net als het nieuwe album Til they bang on the door van Lucy Woodward....weg uit toch een soort dwangbuis, op zoek met muzikale vrienden naar de ultieme artistieke vrijheid. Sterk persoonlijk getint, sprankelend en spontane vreugde uitstralend.

avatar van E-Clect-Eddy
Ben nooit echt een Britney fan geweest eigenlijk is Toxic het enige nummer dat ik goed kan waarderen alsmede de cover daarvan door Metronomy die er een geweldig originele Balkan versie van maakte. Eén van de weinige nummers waarvan ik het origineel en één cover even hoog waardeer. Ik kan me niet herinneren ooit een compleet album van Spears geluisterd te hebben, zelfs niet een verzamelaar. Maar de afgelopen 3 jaar hebben diverse pulp-pop prinsessen die ik links heb laten liggen redelijk goed enigszins serieuze albums afgeleverd of in elke geval ontdaan van de bulk aan pulp. Dat er mensen zijn die dit nu met 5* waarderen en anderen weer met 0,5* is ook een beetje extreem. De singles vond ik niet echt opwindend maar ik waag me toch aan tenminste 1 luisterbeurt als ik dat red.

Wat vanaf second 1 meteen opvalt is het intensief gebruik van geluidsprocessoren / effecten op de vocalen. Dat is meestal een slecht teken want daarmee kan je gemakkelijk de auto-tune verbergen maar suggereert ook dat het album misschien toch niet zo serieus is als werd geroepen. Als je echt een serieus album wilt maken dan stop je minimaal een paar intieme / persoonlijke / reflecterende nummers aan het begin van je album of maakt dat tot hoofdmoot van je nummers. Dat is hier niet het geval. Daar waar de stem is ontdaan van effecten klinkt ze ergens tussen Christina Aguilera en Gwen Stefani, producer Mischke werkte ook voor Gwen en M.Jackson. Ze klinkt hier en daar iets ouder maar door effecten wordt juist een piepstem in sommige nummers gebruikt, terug naar Disneyland! Niet cool, niet okay. Ik denk dat de hype eigenlijk meer een tongue-in-cheek opmerking is over een 'serieus / volwassen' album van La Britney. Dat is dit niet, het is misschien iets trager dan vorige albums, hier en daar een akoestische gitaar en een gemutileerde Fender Rhodes. Het is redelijk goede pulp (ai ai ai).

Clumsy zou een guilty pleasure kunnen worden. Oeps I did it again humor met lelijk tapeloop effect.

Slumber Party is het beste nummer wat ik hoor, meer ingetogen, iets minder effecten, relaxeter en enigszins (pretend) reflecterend.

Love Me Down en Hard To Forget Ya klinken heel erg als nummers die ook door Gwen Stefani gedaan hadden kunnen zijn, compleet haar stijl of moet ik zeggen die van producer Mischke? Omdat ik Gwen solo wel leuk vind is het moeilijk om te zeggen dat ik dat juist leuk vind of tegen staat.

Ik heb de Deluxe versie opgezet omdat mijn ervaring is dat sommige bonustracks vaak beter zijn dan welk nummer op de basis versie, omdat ze vaak wel van de geijkte paadjes afwijken. Ik heb het gered tot het einde en dus zo slecht is het niet maar erg aantrekkelijk is het niet maar het heeft een amusementswaarde. Gevoelsmatig is het is iets minder pulp dan vorige albums maar dit is gewoon niet bedoelt als kandidaat voor album van het jaar bij de Grammy's.

Britney doet hardnekkig haar best om jong te zijn en jong te klinken ook al is ze nog niet zo oud met 34. Ik denk dat we pas een echt volwassen album van haar kunnen verwachten zo over 6 a 10 jaar. Voor wie 14 was 20 jaar geleden zal dit misschien suggereren volwassen te zijn maar dat is het niet. Het is pop en pulp in een iets ingetogener en iets trager tempo maar iemand die langzamer loop wordt ook niet plotseling bevangen door reflectie of gezien als een teken van een midlife crisis. De meeste nummer gaan het ene oor in en het andere uit. En inderdaad bonustrack "Change Your Mind (No Seas Cortés)" springt er positief iets uit. Liar (bonustrack zonder productie van Mischke) klinkt iets meer R&B maar met nog steeds te veel effecten op de stem, gemiste kans. If I'm Dancing is grappig door de Electro invloeden maar niet meer dan dat, zou het wel eerder opzetten dan andere pulp nummers. Coupure Électrique is een poging tot een trage Franse Electro Pop, wederom te veel effect op de stem zonder dat zou het nog een leuk nummer zijn geweest, misschien beste van het album maar nu slechts bovengemiddeld.

Ik heb het gered tot het einde van de bonussen, zou ik het nog eens kunnen horen? jawel! zou ik dat moeten doen? nee eigenlijk niet. Denk wel dat er gewenning ontstaat waardoor sommige lelijke effecten op de vocalen minder irritant klinken maar niet op mijn stereo met deze boxen en deze versterker en deze geluidprocessor op de PC. Misschien als het vanaf een CD afgespeeld wordt op een koptelefoon dat het beter zal klinken.

Het is vergelijkbaar met Gwen Stefanis laatste album, als je het vaker hoort ga je het wel hoger waarderen maar het is gewoon een album van de week of hoogstens album van de maand. "Next Please"

avatar van vigil
Sorry, ik vind het niets. Het lijkt net of ze zich heeft aangesloten bij de Chipmunks. Haar stem klinkt in een paar nummers echt nergens naar (bv. Man on the Moon en What You Need)

avatar van NewYorkCityLight
Best leuk album. Haar fans zijn er in ieder geval erg blij mee. Af en toe staat haar stem mij niet helemaal aan zoals op 'Private Show' en 'What You Need' maar daar heb ik bij Britney wel vaker last van.

Hoogtepunten zijn 'Make Me', 'Man on the Moon', 'Slumber Party', 'Love Me Down' en 'Change Your Mind'.

Jammer dat Britney inmiddels al vergane glorie (ha ha) is, want met dit album verdient ze het best wel om te scoren. Ik denk dat dit zelfs haar beste album is.

avatar van n0rules
Coupure Électrique van het deluxe album vind ik het beste liedje.

avatar van edje1969
Eerste 3 nummers zijn voor mij gelijk het beste wat het album te bieden heeft. Ook hier geldt...overdaad schaadt..... vanaf het 9e nummer mis je niet veel. Baai-de-wee: vind haar stijl de laatste jaren prettig. Kon eerder niet zo goed over haar muziek en stem ...

avatar van Mausie
Mausie (crew)
De nieuwe albumhoes is een stuk aansprekender

avatar van Thorgal
Mee eens. Maar waarom een nieuwe release? Er was toch al een luxe editie?

avatar van Style.Girl
Nog niet beluisterd en dan nu 4 jaar later alsnog. Op het eerste gehoor niet echt een leuk album. De stem van Britney lijkt nog bewerkte en nepper. Nog een ergere baby stem kan je niet wensen. Ook de nummers vallen me niet goed. Geen aanstekelijke hits, erg schreeuwerig en herhaaldelijk. Ga het nog even langer de kans geven om te beoordelen.

Voor nu geen uitschieters. Volgens mij alleen de eerste twee nummers de moeite waard.

avatar van Style.Girl
Het is wel iets leuker dan ik dacht, maar nog steeds haar zwakste album, vooral omdat er geen enkele hit of uitschieter op staat zoals ze hiervoor altijd wel had. Daarnaast ook heel wat nummers die ik niks vind.

Leukste nummers: Invitation, Do you wanna come over?, If I'm Dancing en Hard to Forget Ya. Mood Ring is ook leuk, maar de remixen zijn beter.

Geen leuke nummers: Make me, Private Show, Man on the Moon, Slumber Party, What you Need, Change your Mind, Coupure Electrique en Matches.

De rest van de nummers zitten er tussenin. Zijn niet heel leuk, maar ook niet slecht. Gewoon normaal.

avatar van S1998
By far Britney's beste werk! Criminally underrated!

Een volwassen Britney met een moderne productie. Mijn favoriete era van La Spears.