Bastille - Wild World (2016)

Label: Virgin

1. Good Grief (3:26)
  2. The Currents (3:24)
  3. An Act of Kindness (3:28)
  4. Warmth (3:49)
  5. Glory (4:41)
  6. Power (3:29)
  7. Two Evils (2:46)
  8. Send Them Off! (3:20)
  9. Lethargy (3:24)
  10. Four Walls (The Ballad of Perry Smith) (4:12)
  11. Blame (2:55)
  12. Fake It (4:04)
  13. Snakes (3:17)
  14. Winter of Our Youth (3:23)
  15. Way Beyond * (3:19)
  16. Oil on Water * (2:58)
  17. Campus * (3:03)

avatar van dix
dix
JVT schreef:

Maakt me toch benieuwd

Bastille, Dotan, Imagine Dragons, Kensington, Lumineers ...

Martial rhythms met héél véél whoo-oh ... allemaal padvindersmuziek.

Light-agressive deuntjes die perfect passen bij dit oorlogstijdgewricht.

Benieuwd? Het is overal en onontkoombaar. Hoe zou je benieuwd kunnen zijn?

avatar van JVT
JVT
Ik luister ook liever naar de nieuwe Nick Cave of The Veils, maar zo af en toe een goeie makkelijke pop plaat is ook niks mis mee. En daar is Bastille absoluut goed in

Op zich heb ik er niet veel mee, maar ik ben toch best een beetje trots dat ik één tour-bandlid persoonlijk ken. Charlie Barnes maakt nu aardig wat mee als hij op tournee gaat met Bastille. En elke keer als ik ze dan live op tv zie op grote festivals e.d. (binnenkort Ziggo Dome) dan doet dat toch wel wat hoor. Go Charlie!

Het blijft mij verbazen, deze hap-slik-weg pop... Alsof het uit een apparaat komt dat nette couplet-brug-refrein popliedjes aflevert... Om over de teksten nog maar te zwijgen.
Helaas moet ik dit aanhoren op kantoor (want vaak 538), tesamen met alle andere ongeïnspireerde bagger. Frutsrerend.
Ik begrijp gewoon niet hoe mensen dit leuk kunnen vinden. Zelfs met de welbekende slogan 'smaken verschillen' kom ik hier niet bij

Excuses voor mijn rant, maar ik trek dit gewoon echt slecht

avatar van domainator
Nyarlathotep schreef:

Excuses voor mijn rant, maar ik trek dit gewoon echt slecht

Ben er nu achter dat Good Grief van deze band is, ook ik moet soms op het werk deze bagger aanhoren en ik heb verder niks tegen popmuziek. Ik heb het album even "opgezet" en de conclusie is: zwaar irritante stem en vervelende uithalen in ieder nummer.

Ligt dat nu aan mij of ben ik de enige die vind dat de zanger super vals zingt en dat de nummers van deze band van de hak op de tak springen.
Ik ken niet alles van dit gezelschap maar ik vind wat ik er van ken nog vlees nog vis

P.s. Het probleem van de zanger van deze band is eigenlijk dat hij helemaal niet kan zingen. Het klinkt allemaal even emotieloos en monotoon. Alsof hij geen enkel plezier in zingen heeft.

De band is populair en een makkelijk slachtoffer om gehaat te worden dezer dagen Ik vind dat de zanger eigelijk wél goed kan zingen, hoor.