Frank Ocean - Blonde (2016)

Alternatieve titel: Blond

7. Self Control (4:09)
    met Austin Feinstein en Yung Lean
  8. Good Guy (1:06)
  9. Nights (5:07)
  10. Solo [Reprise] (1:18)
    met André 3000
  11. Pretty Sweet (2:38)
  12. Facebook Story (1:08)
    met SebastiAn
  17. Futura Free (9:24)
101 BERICHTEN 4 MENINGEN
geplaatst: 28 november 2016, 20:59 uur [permalink]
douwef schreef:
Vandaag te koop op Vinyl ( alleen vandaag op black Friday ) en de cd via de website van Frank Ocean boys don't cry. Had hem al digitaal gekocht maar nu zowel op vinyl aangeschaft en op cd. Blijft een meesterlijke goede plaat.

Hè jakkes, dr net naast gevist. Ben ook wel klaar nu met dat exclusieve gedoe van de man. Breng die plaat gewoon normaal uit, zodat iedereen dr van kan genieten. Hoe moeilijk kan het zijn!?

geplaatst: 4 december 2016, 08:41 uur [permalink]
Belachelijk inderdaad. Hij is een beetje z'n goodwill aan het verspelen zo.

avatar van bennerd
geplaatst: 4 december 2016, 09:28 uur [permalink]
vinylbeleving schreef:

Even aan Kanye West vragen.

avatar van Johnny Marr
geplaatst: 24 december 2016, 16:14 uur [permalink]
Nog eens in de herkansing gedaan en nee, de eerste 5 nummers blijven het hoogtepunt. Maar dat is dan wel hééél erg goed. De rest vind ik grotendeels een snoozefest, eerlijk gezegd. Kan niet het volle uur boeien.

geplaatst: 3 januari, 14:45 uur [permalink]
Johnny Marr schreef:

Dat is grappig. Vanaf Self Control gaat de volume knop juist verder open. Het eind van dat nummer schitterend. Daarna Nights!
Toegegeven Nikes en Pink + White zijn zeer fijn. Wat mij betreft zijn 4 tot 6 de snoozefest nummers.

geplaatst: 14 januari, 00:27 uur [permalink]
Sparks schreef:

Néé.. je vergeet het prachtige Solo of het ondergewaardeerde Skyline To.

Channel Orange is voor onder de zon ( of het nou zomer of winter is ). Blonde komt het beste tot zijn recht als de zon onder is. Het blijft toch wel echt een weergaloos album, waar je wel echt de nodige moeite voor moet doen, maar dat geduld loont zich rijkelijk.

avatar van Rudi1984

geplaatst: 1 maart, 06:50 uur [permalink]
En nog stééds niet uit op de cd... M'n hoge verwachtingen beginnen zo langzaam aan om te slaan naar totale desinteresse.

avatar van Slowgaze

geplaatst: 1 maart, 14:31 uur [permalink]
Rudi1984 schreef:

Exact dit. Begint tijd te worden, Frankie.

geplaatst: 20 juni, 15:07 uur [permalink]
Wel weer een paar mooie singles uitgebracht onlangs gelukkig. Biking, Lens, en Chanel

geplaatst: 26 juni, 22:20 uur [permalink]
Sparks schreef:

Biking en Chanel zijn oke, maar ook niet meer dan wat zoethoudertjes. Lens vind ik teveel gepiel met autotune. Het is maar te hopen dat ie daar niet teveel in doorslaat. Ik vind het jammer dat Frank steeds meer op de avantgarde toer gaat, dat komt zijn muziek niet echt ten goede. Dit resulteert erin dat hij zijn plaat nog steeds niet op cd of vinyl heeft uitgebracht ( een exclusieve uitgave daargelaten) concerten aan de lopende band annuleert, en continu aangeklaagd wordt omdat hij copyright rechten op artwork of andersmans muziek niet al te serieus schijnt te nemen. Frank's carrière verloopt daardoor grillig. Hoe gaaf ik zijn muziek ook vind, ik ben benieuwd hoe lang mensen die geintjes van hem gaan pikken. De tijd zal het leren.

avatar van Frenz
geplaatst: 27 juni, 22:21 uur [permalink]
Halfje erbij naar 4. Simpelweg omdat ik wel eens scroll door m'n muziek en dan komt Blonde voorbij en ik denk, Jaaahh, Blonde, veel te lang niet gedraaid.

Orange is coherenter, Blonde puurder