Klangstof - Close Eyes to Exit (2016)

3,85

Electronic / Pop
Label: Mind of a Genius

1. Doolhof (5:16)
  2. Sleaze (3:52)
  3. Close Eyes to Exit (3:00)
  4. Hostage (5:20)
  5. Seasons (2:34)
  6. Ignore Me (3:18)
  7. Telephone (2:56)
  8. Amansworld (3:19)
  9. We Are Your Receiver (3:33)
  10. The Butcher (4:15)
  11. Island (6:35)
17 BERICHTEN
avatar van waxs

geplaatst: 4 september 2016, 00:05 uur [permalink]
Erg benieuwd naar deze plaat en anders wel het optreden in Paradiso. Zin an!

avatar van Aladdin
geplaatst: 7 september 2016, 08:12 uur [permalink]
Zo, die eerste nummers beloven héél veel goeds. Rock wordt als genre vermeld, maar pop en electro dekken de lading beter.

avatar van Gringo_m

geplaatst: 7 september 2016, 11:48 uur [permalink]
"Island" 👍

geplaatst: 11 september 2016, 16:40 uur [permalink]
Bij toeval ontdekt als voorprogramma van Alt-J, waar ik ze al beter vond dan Alt-J zelf. Op Lowlands Kaytranada, Foals en TLSP geskipped om ze weer te zien. Was een geweldig optreden en hebben geen moment spijt gehad van die keuze. We hebben ondertussen alweer tickets besteld voor hun optreden in Paradiso noord. Ik kijk er nu al naar uit!

avatar van Starmaster501
geplaatst: 12 september 2016, 14:18 uur [permalink]
Ook ontdekt bij Alt-J en ook ik vond ze beter dan die band zelf. Toen ik daarna de liedjes ging luisteren was ik gelijk verkocht! Met de release van het gehele album moest ik wel even wennen aan al die nieuwe liedjes in 1 keer maar ondertussen is het allemaal goed en is dit een van de weinige platen die ik zonder liedjes te skippen kan luisteren. Top album, en ben reuze benieuwd naar de toekomst van deze band!

avatar van VladTheImpaler
geplaatst: 13 september 2016, 00:32 uur [permalink]
Mijn hoge verwachtingen worden zeker ingelost. De kans is ook wel aardig dat deze nog meer zal groeien richting 4,5*. Overigens een referentie die me bij het beluisteren van de singles nog niet te binnen was geschoten, maar tijdens het luisteren van het album wel is Explosions In The Sky. Vooral bij het openingsnummer moet ik daar erg aan denken.

avatar van Erikpol
geplaatst: 14 september 2016, 11:48 uur [permalink]
Hostage wordt grijs gedraaid op Pinguinradio, en terecht. Voor mij zo ongeveer het beste nummer van 2016. Kijk dus al lang uit naar dit album. Nu luisteren.

avatar van Gringo_m

geplaatst: 14 september 2016, 12:41 uur [permalink]
Ook "We Are Your Receiver" is de laatste maand regelmatig te horen op de betere (internet) zenders. Toen "Island" ook al vroeg te beluisteren was waren mijn verwachtingen van het nieuwe album erg hoog.
Helaas blijkt de rest van de cd tegen te vallen. Waar de 3 eerder uitgebrachte nummers (incl: "Hostage") erg gitaar georienteerd zijn is de rest maar een gezapig electronisch mengelmoesje. Jammer.

avatar van willymeuf
geplaatst: 14 september 2016, 17:12 uur [permalink]
Wat een geweldig album zeg! Na 2x luisteren al een 4,5! Eindjaarslijstjesspul ofzo

avatar van philtuper

geplaatst: 6 oktober 2016, 15:01 uur [permalink]
Heel erg goed dit! Via de Spotify planlist van Into The Great Wide Open leren kennen en sindsdien heb ik met grote aandacht gewacht op deze eerste volwaardige plaat. En die valt niet tegen, wat heet! Prijsnummer is het geweldige Hostage maar nummers als Doolhof, Close Eyes to Exit, We Are Your Receiver, Island en Amansworld zijn ook zeer smakelijk.

avatar van Obscure Thing
geplaatst: 13 oktober 2016, 15:03 uur [permalink]
Dit is onverwacht heerlijk.

avatar van Erikpol
geplaatst: 13 oktober 2016, 17:51 uur [permalink]
Gister in een uitverkochte Tolhuistuin de CD presentatie en ook dat klonk lekker.

geplaatst: 13 oktober 2016, 23:08 uur [permalink]
Prachtige plaat.

Favorieten zijn 'Ignore Me', 'Sleaze', 'Amansworld' en 'Close Eyes To Exit'.

Optreden in Paradiso was prachtig!

avatar van mauricez
geplaatst: 28 oktober 2016, 07:20 uur [permalink]
Instrumentaal niet verkeerd, vooral "hostage" en "doolhof" zijn aardig. Maar vooral dat suffe gezang ben ik wel vrij snel zat. Mis toch echt wel wat energie/karakter.

geplaatst: 1 november 2016, 21:12 uur [permalink]
Ik vind dat het album aardig wat energie heeft. Nummers als 'Seasons', 'Ignore Me' en 'Amansworld' weten behoorlijk los te barsten.

Voor mij is dit het nummer 1 album van dit jaar (tot nu toe), er staat voor mij geen slecht nummer op. 'The Butcher' kon me in het begin wat minder bekoren, maar het is eigenlijk een heel fijn nummer gebleken. Ik ervaar hier wat ik bij Radiohead ook vaak heb, het album wordt beter na elke luisterbeurt.

avatar van Sunderland
geplaatst: 20 november 2016, 13:47 uur [permalink]
Gaat nu het gerucht dat Klangstof is bevestigd voor Coachella next year? 😱

geplaatst: 7 januari, 13:58 uur [permalink]
Wat een heerlijk album. Af en toe een vleugje Tycho, Explosions in The Sky en natuurlijk Radiohead erdoorheen. Dat ze nog (semi) Nederlands zijn maakt het al helemaal af.
Het begint met het instrumentele nummer Doolhof, die mij al meteen pakt. En dan die overgang naar het tweede nummer Sleaze, perfect...

Binnenkort treden ze live op in Utrecht, ben benieuwd.