Pink Floyd - The Early Years 1967-1972 (2016)

Alternatieve titel: Cre/ation

Uitgebracht in eigen beheer

1. Arnold Layne (2:56)
  2. See Emily Play (2:54)
  3. Matilda Mother [2010 Mix] (3:59)
  4. Jugband Blues [2010 Mix] (3:01)
  5. Paintbox (3:47)
  6. Flaming [Live BBC Radio Session, 25 September 1967] (2:42)
  7. In the Beechwoods [2010 Mix] (4:42)
  8. Point Me at the Sky (3:41)
  9. Careful with That Axe, Eugene [Single B-Side Version] (5:48)
  10. Embryo [From "Picnic, " Harvest Records Sampler] (4:42)
  11. Ummagumma Radio Ad (0:22)
  12. Grantchester Meadows [Live BBC Radio Session, 12 May 1969] (3:46)
  13. Cymbaline [Live BBC Radio Session, 12 May 1969] (3:39)
  14. Interstellar Overdrive [Live at the Paradiso, Amsterdam, 9 August 1969] (4:23)
  15. Green Is the Colour [Live BBC Radio Session, 12 May 1969] (3:21)
  16. Careful with That Axe, Eugene [Live BBC Radio Session, 12 May 1969] (3:27)
  17. On the Highway [From the "Zabriskie Point" Soundtrack Recordings] (1:16)
  18. Auto Scene Version 2 [From the "Zabriskie Point" Soundtrack Recordings] (1:14)
  19. The Riot Scene [From the "Zabriskie Point" Soundtrack Recordings] (1:39)
  20. Looking at Map [From the "Zabriskie Point" Soundtrack Recordings] (1:55)
  21. Take Off [From the "Zabriskie Point" Soundtrack Recordings] (1:19)
  22. Embryo [Alternative Version] [Live BBC Radio Session, 16 July 1970] (10:12)
  23. Atom Heart Mother [Live in Montreux, 21 November 1970] (18:00)
  24. Nothing, Pt. 14 [Echoes Work in Progress] (7:01)
  25. Childhood's End [2016 Remix] (4:33)
  26. Free Four [2016 Remix] (4:16)
  27. Stay [2016 Remix] (4:08)

avatar van aminam19
Ik zou die boxset graag aanschaffen...maar jeetje die prijs is niet mis zeg!

avatar van CWTAB
aminam19 iedere cd gaat apart verkocht worden, in de vorm van dubbele cd-sets..., voor mij hoeft de hele box niet (ook niet voor 500 à 600 euro), enkel de eerste cd's (met vegetable man & scream thy last cream etc).

Bovenstaande dubbel cd is exclusief voor de box en eigenlijk vind ik dit niet zo speciaal...

avatar van musician
Ik had de uitvoering van Interstellar overdrive in Paradiso in 1969 wel eens willen zien. Zou er iemand op de site......?
Het moet wel een mumeër zijn van al gauw een jaar of 60.
En zo'n ervaring is natuurlijk maar voor weinigen weggelegd.

Hoe dan ook, ik wacht ook eventueel alleen maar op één, desnoods 2 cd's uit die periode van Pink Floyd.
En dan gaat het natuurlijk vooral om nummers (veelal singles) die los van de albums werden uitgebracht en later ook niet meer gecompileerd uitgegeven. Je vraagt je af waarom ze daar al 50 jaar mee wachten....

avatar van aminam19
CWTAB schreef:

Ah kijk dat wist ik niet, thanks! Dat is een stuk makkelijker aanschaffen, dan zo een peperdure boxset!

avatar van heartofsoul
musician schreef:
Het moet wel een mumeër zijn van al gauw een jaar of 60.
En zo'n ervaring is natuurlijk maar voor weinigen weggelegd.

In 1968 of 1969 heb ik Pink Floyd meegemaakt in Paradiso Amsterdam,en nog een andere maal (als mijn geheugen me niet bedriegt) in Fantasio. Syd Barrett was er niet meer bij, dus waarschijnlijk was het dan toch in 1969. PF heeft eind jaren 60 heel veel concerten gegeven in Amsterdam. De twee die ik heb meegemaakt vond ik werkelijk schitterend en meeslepend. Prachtige lichtshow. Misschien moet ik deze cd toch maar aanschaffen...

PINK FLOYD FANS NEDERLAND - pinkfloydfans.nl

avatar van musician

Zoals gezegd, het moet een prachtige ervaring zijn geweest!
Enfin, blijkbaar waren de opnames goed genoeg voor nu een track op dit overzicht.
Blijkbaar zijn er (nog) banden met de opnames van Paradiso 1969.

Die hele 2 sessies aldaar mogen ze wat mij betreft ook rustig uitgeven.
Waren ze niet wat "gedesoriënteerd" zoals dat werd genoemd na het vertrek van Barrett en was het ook niet de periode van David Gilmour waarvan hij zegt absoluut niet meer te hebben geweten wat hij aan het doen was, hij deed maar wat? (Ummagumma-periode).

avatar van Stalin
Alternatieve versie van Zabriskie Point, met enkel Pink Floyd songs.

avatar van heartofsoul
musician: beide concerten stonden als een huis in mijn herinnering. Ik moet er wel bij vertellen dat ik de albums The Piper at the Gates of Dawn en A Saucerful of Secrets nauwelijks kende, dus ik had geen vergelijkingsmateriaal. Ik kende alleen de singles Arnold Layne en See Emily Play een beetje (want op de radio werden die niet al te vaak gedraaid) en het concert was voor mij niets minder dan een openbaring. Nogmaals, prachtige concerten, en ik geloof dan ook niet dat de overgebleven leden van PF erg uit hun evenwicht waren gebracht door het vertrek van Syd. De periode tot en met Obscured by Clouds is trouwens mijn favoriete PF-periode, al vind ik Dark Side of the Moon en Wish You Were Here ook prachtig.

avatar van Stalin
Op de FB-pagina van PF staat een clip van Pink Floyd met orkest die Atom Heart Mother spelen.

Dit smaakt naar meer

avatar van Stalin
Kan het trouwens kloppen dat er niks van de soundtrack van The Commitee op de box staat ?
Uit 1968 en de soundtrack daarvan is van Pink Floyd.

avatar van liefkleinhertje
Op de bonus Continu/ation CD/DVD/Blu-ray staat de hele film Committee maar voor zover ik het nog begrijp is die alleen in de box verkrijgbaar en niet los

ps UK komt ook met een boksje voor een zelfde weggeef prijs dus ik ga mijn naam maar veranderen in Armoedzaaier of zoiets

avatar van Faalhaas
De 27 disc box versie is vandaag uitgekomen. Vreemd dat ie nog niet op de site staat. Of heeft niemand zin om hem toe te voegen..?

Faalhaas schreef:

Hierbij lange opname van "unveiling" de box met Nick Mason.

avatar van Faalhaas
Stalin schreef:

Hierbij lange opname van "unveiling" de box met Nick Mason.

Die had ik al gezien, wel leuk inderdaad.

avatar van CWTAB
Feitelijk een beetje een ondankbare verzameling deze dubbel cd: de eerste 5 nummers zijn al lang gekend (ondanks de remastering) en samen met de radio ad. mocht dit er gerust afgelaten worden... gelukkig staan er nog redelijk wat sterke live nummers op de cd, samen met een groot deel van de Zabriskie OST zorgen die wel voor een "meerwaarde" terwijl de 3 nummers van Obscured By Clouds hier feitelijk geen meerwaarde hebben.

avatar van Obscure Thing
Normaal ben ik niet van de verzamelaars maar deze is wel heel aanlokkelijk. Maar waarom krijgen wij deze niet? Early Years 1965/1972

Obscure Thing schreef:

je kunt die box gewoon bestellen via de gebruikelijke kanalen.

Deze verzamelaar is een typische geldklopper. Veel bekende (soms goede) en dus overbodige songs. De rest is zeer matig van niveau, ook voor fans van het eerste uur zoals ik. Het album is hooguit een minimale aanvulling voor degene die alles van the Floyd wil hebben. Meer niet.

avatar van vigil
Snel na de box verschenen de jaardelen los. Meestal iets van 2cd's en 1 dvd/brd. Mogen die eigenlijk niet op de site? Aangezien ik nu 1969 draai was ik er naar op zoek en kon ze dus niet vinden

avatar van Rogyros
Waarom zouden ze niet op de site mogen? Ik ben in elk geval voor. Een verzoek indienen kan altijd!

avatar van musician
Prachtig, al die opnames gemaakt live in Nederland.
Leuk ook voor het 50 jarig bestaan van Paradiso.

Blijf me er toch over verbazen, dat er nog steeds geen normale compilatie met alle uitgebrachte singles tussen 1967 en 1972 kan worden uitgebracht.

avatar van Rogyros

Nu die andere jaardelen nog!

avatar van vigil
Als er 1 Sheep over de dam is