Frank Zappa - Little Dots (2016)

Label: Zappa

1. Cosmik Debris (5:40)
  2. Little Dots [Part 1, Part 2] (23:59)
  3. Rollo Includes: Rollo / the Rollo Interior Area / Rollo Goes Out (9:04)
  4. Kansas City Shuffle (6:46)
  5. 'Columbia, S.C.' [Part 1, Part 2] (25:38)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
De Wazoo concertreeksen, met grote of kleine band; ik vind het altijd prachtig. Zo ook deze uitvoering.

De beperktere samenstelling van de band ten opzichte van het grote broertje Wazoo doet niets af aan het geluid wat deze band kan produceren. Hoewel nog wat afwachtend en vlak in opener Cosmik Debris, zo swingend gaat het eraan toe in Rollo. Zappa is een meester in het verzamelen van uitstekende sessiemuzikanten, iets wat hij ook op deze plaat bewijst.

Er is echter wel een nadeel aan deze plaat en dat is de beperkte geluidskwaliteit. Soms lijkt het alsof je in een aangrenzend zaaltje door een muur heen staat te luisteren wat er in de kamer ernaast gebeurt. Misschien dat dit te maken heeft met het feit dat deze release tegelijk kwam met Chicago '78 en Meat Light en de echte remastering daardoor een beetje is afgeraffeld. Zonde, want dat er goed gemixt kan worden met een big band, wordt op Wazoo wel bewezen.