John Lee Hooker - Boogie Chillun (1972)

Blues
Label: Fantasy

1. I Just Can't Hold on Much Longer (5:34)
  2. I'm Gonna Keep on Walking (3:31)
  3. I Was Standing by the Wayside (4:43)
  4. T.B. Is Killing Me (4:45)
  5. Run on Babe (2:30)
  6. This World (5:34)
  7. I Like to See You Walk (2:36)
  8. It's You I Love Baby (3:00)
  9. Driftin' and Driftin' (4:15)
  10. You Gonna Miss Me (4:11)
  11. You're Nice and Kind to Me Lou Della (5:04)
  12. I Need Some Money (3:27)
  13. I Want to Get Married (4:35)
  14. Boogie Chillun (2:57)
  15. Night Time Is the Right Time (3:32)
  16. You Don't Move Me Baby (4:36)
  17. Yoy Been Dealin' with the Devil (3:48)
  18. Cruel Little Baby (3:33)
  19. I Got the Key to the Highway (3:47)
EVANSHEWSON
Formidabele vroege bluesplaat van deze bluesgigant met die geweldige donkere zware stem! héél basic blues!
Niets dan hoogtepunten, yeah!

Boogie Chillun!

****1/2

Harald
....en hoort in iedere JLH verzameling!

EVANSHEWSON
Yep, zeker weten!

Hendrik68
Op Boogie Chillun is Hooker op zijn meest kale manier te horen. Hij alleen met zijn gitaar. Het lijkt een beetje vreemd in een tijd dat hij met Endless Boogie en Never get out of the blues alive vooral met zijn sound een nieuwe standaar in de blues neerzet. Maar minder vreemd wordt het als je weet dat al deze nummers begin november 1962 reeds zijn opgenomen. De eerste 10 nummers zijn eerder uitgebracht als Live at sugar hill en de rest in 1972 als Boogie Chillun. Dus waarschijnlijk is de originele Boogie Chillun zoals deze in 1972 in de winkels lag een stukje korter. Maar het is een geweldige intieme opname geworden met een Hooker die nog geen gastmuzikanten om zich heen heeft verzameld, dat zou later wel anders worden. Je moet hiervan houden, want meer dan een uur is vooral in het begin wel een opgave, maar dan heb je ook wat. Dit is een album voor de klassieke bluesliefhebbers. De meer bluesrock georienteerde bluesmannen zullen hier niet veel aan vinden vrees ik. Ik hou hier zeker wel van. Weer een topalbum van deze grootheid.