Greg Sage - Straight Ahead (1985)

Label: Zeno

1. Straight Ahead (4:12)
  2. Soul's Tongue (2:46)
  3. Blue Cowboy (3:08)
  4. Your Empathy (2:57)
  5. The Illusion Fades (2:35)
  6. Seems So Clear (6:51)
  7. On the Run (2:13)
  8. Astro Cloud (4:08)
  9. Lost in Space (3:22)
  10. Let It Go (3:09)
  11. World Without Fear (5:02)
  12. Keep on Keepin'On (4:19)
avatar van freakey
sinornis schreef:
Dit album is inderdaad ooit op CD uitgbracht:
[Gift of Live Records, GIFT 022] in 1990, Duitsland

Da's inderdaad degene die ik ook heb, lang niet meer beluisterd... heeft nooit zoveel indruk gemaakt als sommige wipers cd's, maar weer eens checken denk ik...

@freakey :

Vergeet Wipers en luister hier eens onbevangen naar..........

Toen ik deze kocht vond ik het ook niet gelijk goed. Hef heeft me jaren, ja echt jaren gekost voordat ik deze schijf op zijn waarde kon schatten.

Maar dan heb je ook wat.

deric raven schreef:
Deze plaat krijgt zijn beoordelingen vanwege het contstante hoge nivo; als hij deze onder Wipers had uitgebracht, dan had hij waarschijnlijk nog meer van zo'n hoge beoordelingen gehad.

Kijk, freakey, dat bedoel ik dus...

avatar van freakey
Zephyr schreef:
@freakey :

Vergeet Wipers en luister hier eens onbevangen naar..........

Maar dan heb je ook wat.

Kijk, freakey, dat bedoel ik dus...

Dit was ook geen waarde oordeel... hij staat niet voor niets al 20 jaar in de kast... ga me asjeblief niet bestempelen als iemand die liever voor "grote naam" Wipers zou gaan....
de plaat pakte me gewoon niet....

avatar van freddze
Ik heb hem op cd.
Gekocht voor 2 Euro.

Ik net ook. Voor 40 euro (verzendkosten incl.). Had 'm nochtans ook graag voor 2 euro gekocht, maar dat werd, vrees ik, wachten op sint-juttemis

Gewoon in zo'n aanbiedingbak.
5 cd's voor 10 Euro.

deric raven schreef:
Gewoon in zo'n aanbiedingbak.
5 cd's voor 10 Euro.

Ja, maar dat is 3 jaar gelden.....

freddze schreef:
Voor 40 euro (verzendkosten incl.)

Goh, is verzenden tegenwoordig zo duur

Nee , serieus, dit zijn echte collectors-items prijzen zeg !

avatar van Oldfart
Zou me niet verbazen als deze binnenkort ook nog eens uit gaat komen via Zeno op 180 grams vinyl in audiophiele kwaliteit.

Dat zal 's tijd worden, mijn vinyl exemplaar is niet meer zo goed maar een doorleefde plaat is ook wel een goede metafoor voor Greg.
Astro Cloud is zo waanzinnig mooi om te janken, jammer dat ie nog niet zo;n plaat heeft gemaakt maar what the heck, deze zal ik mijn hele leven blijven koesteren. Elliott heeft hier ook goed naar geluisterd (bless him)

avatar van Oldfart
Als het wachten daarop te lang duurt, zou je for the time being, bij Zeno een cdr kunnen kopen.
Voor het enorme bedrag van 6 Dollar:

avatar van Chronos85
Hmm ik hou erg van Wipers maar mijn eerste aanraking met dit album is niet heel positief. Ik vind vooral de zang van Sage erg tegenvallen,. Het doet mij een denken aan een 'Desire' Dylan/Nick Cave-pastiche. Beide artiesten waardeer ik erg, maar op het onmiskenbare gitaargeluid van Sage na mis ik wat eigenheid, die Wipers heel duidelijk wel heeft. De nummers missen daarbij de intensiteit van de band.

avatar van Oldfart
mijn eerste aanraking met dit album is niet heel positief.
...kan natuurlijk, maar wellicht nog eens een paar keer draaien?
Of het is gewoon niet je ding.

Chronos85 schreef:
........... maar op het onmiskenbare gitaargeluid van Sage na mis ik wat eigenheid, die Wipers heel duidelijk wel heeft. De nummers missen daarbij de intensiteit van de band.

Het onmiskenbare Sage-gitaar-geluid vind ik nou juist nauwelijks op deze plaat aanwezig. Klinkt i.m.o. toch wezenlijk anders dan op bijv. Land Of The Lost of Over The Edge.
En die eigenheid vind ik op dit album nou juist wel aanwezig, omdat de sfeer die Greg hier neerzet, duidelijk anders is als op pakweg de eerste 6 Wipers platen.

De nummers missen de intensiteit van de band ? Ik denk dat je beter kunt zeggen : op deze plaat is sprake van een héél andere intensiteit .......

Dat Greg op zijn eerste solo plaat niet de geëikte Wipers weg op reed snap ik heel goed. volgens mij wilde hij gewoon ff wat anders en niet Over The Edge part 2 of Is This Real part 3 maken. En ja zijn gitaar klinkt anders dan bij de Wipers maar om nu te zeggen dat ie nauwelijks op de plaat staat, vind ik duidelijk niet.
Ik ben wel ontzettend blij dat ie zo'n plaat gemaakt heeft want anders hadden we Astro Cloud moeten missen.,...

avatar van Germ
Germ (crew)
Puur op de gok gekocht (samen met twee Wipers platen) maar wat een ontdekking!

Kant 1 is redelijk uptempo maar heeft al iets slepends en dreigends, op kant 2 komt dat helemaal tot uiting met louter trage ietwat sinistere songs. Het doet me af en toe denken aan Kurt Vile (het relaxte van de muziek) en ook het solowerk van Thurston Moore.

avatar van Forza
Greg Sage is dé songschrijver van de jaren 80 voor mij.

Ik kan dit album eindeloos herhalen. De trage bijna hypnotiserende gitaar op nummers als Astro Cloud en World Without Fear. Een stem waar de oprechtheid van afspat. De rake teksten. Geweldig.

avatar van galleryplay
Toch maar even opgepikt bij Zeno records, waar de collectie (op vinyl) van Greg/Wipers voor rock bottom prices wordt aangeboden.
Weergaloze geluidskwaliteit zoals we gewend zijn van Zeno. Kant A ligt redelijk in het verlengde van Wipers maar doet me ook geregeld denken aan het rustigere werk van stadsgenoten Dead Moon.
Op kant B gaat het gas er nog wat meer af maar het is juist deze zijde waar de plaat het meeste indruk maakt: intens, verdrietig en warm tegelijk.

galleryplay schreef:

Thanks voor de tip, kan ik mijn stukgedraaide Sage en WIpers vervangen.
Nou gedoe gehad met invoerrechten, btw etc?

Thx!

avatar van galleryplay
Grootfaas schreef:

Thanks voor de tip, kan ik mijn stukgedraaide Sage en WIpers vervangen.
Nou gedoe gehad met invoerrechten, btw etc?

Thx!

Nope, ik heb al jaren geen last meer van invoerrechten.
T zijn voornamelijk de verzendkosten van vinyl die er wel inhakken maar dat kun je de aanbieder niet kwalijk nemen. Zeer correcte afhandeling bij Zeno overigens. Had een bestelfoutje gemaakt, teveel betaalde bedrag werd snel weer teruggestort.

Nope, ik heb al jaren geen last meer van invoerrechten.
Zou me niks verbazen als Greg de webshop in zijn eentje bestiert, gegeven zijn DIY attitude [/quote]

Dank je!
Ga ik m daar maar bestellen, verzendkosten idd pittig, ik bestel dan meteen een shirt erbij! Het is iets duurder dan bij JPC maar ik gun het Greg uiteraard veel meer!

Gegroet!

Sparky
The Wipers, nou ja eigenlijk Greg Sage, drie keer live gezien. Uniek geluid, een monument. Bands als Nirvana, Dinosaur Jr en Hole zijn door hem geïnspireerd. Dit solo album wijkt enigszins af van het herkenbare Wipers geluid door de akoestische sound.