Drowning Pool - Sinner (2001)

Label: Wind-up

8. I Am (3:49)
  9. Follow (3:20)
  10. Told You So (3:06)
  11. Sermon (4:19)
debut album. en ook laatste album met deze zanger. helaas overleden. weet eigenlijk nog steeds niet waar aan. het nieuwe album komt er ook alweer snel aan. met andere zanger dus! ben benieuw!

avatar van Dr-Gonzo
1,5
dikke vette miskoop, deze plaat --> 1,5*

Goed album

Een best te pruimen groep.
Thans, in deze line-up.

In de hele new-metalhype vond ik deze band nog enigszins onderhoudend. Deze CD is dat ook.

De eerste twee nummers zijn killers, de rest boeit me verder dan weer niet zo, maar toch wel een redelijke plaat.

brecht geers
goed debut.
hun 2de is ook zeer goe, beter dan de deze.
Sinner mist en beetje mlodie in het gitaarwerk wat wel goed aanwezig is in desentized

bendrino
dit is een geniale cd!
echt rammen.

voor mij beter dan hun tweede, alhoewel dat die ook niet mis is.

Een goed album

maar het is wel jammer dat alle nummers KEIHARD rocken, behalve All Over Me
(misschien voor anderen wel, maar mijn hoofd ging er niet van bangen)

toch een goede 4,0 (wordt later waarschijnlijk een 4,5)

avatar van dvdschaaf
Leek een succesvolle toekomst tegemoet te gaan, totdat Dave Williams na het Ozzfest van 2003 een hartaanval kreeg en overleed, sindsdien vind ik de band niet meer zoals die was. Tweede album kan niet tippen aan deze...

bro
nou, ik vind van niet, ik wist zelfs niet dat er een nieuwe zanger was totdat ik effe een biografie opzocht

ElsenaarMetal
Reminded, bodies, en sinner de beste van de plaat:)

ElsenaarMetal
Wel vindt ik dat het niet erg geweldige refreinen zijn. Beetje simpel. maar de meeste klinken wel lekker.
Wel moet ik zeggen dat ik hun 2e album beter vind dan deze.

avatar van Tijn79
Lekkere, simpele, no nonsense herrie.
All over Me is een van de lekkerste tracks, wat mij betreft

Let the bodies hit the floor.
Een van de beste rock nummers in de nu-metal era denk ik.

joeri592
dacht dat dit redelijk bekend was maar hier hebben ze erg weinig stemmen!
bodies is iig redelijk bekend (toch?)

joeri592 schreef:

bodies is iig redelijk bekend (toch?)

Jup, het bekendste nummer van de band so far I know.

avatar van notsub
Het lijkt wel een mix van Machine Head en Armored Saint wat hier voorgeschoteld wordt. Ik krijg de indruk dat de band nog best modern probeert te klinken, maar eerlijk gezegd komt dat niet helemaal uit de verf. Ik mis de grooves. De plaat is erg toegankelijk en luistert makkelijk weg. Toch heb ik geen echte klik met deze CD.

lekker album, alleen All over me pakt me niet, de rest luister idd makkelijk weg.

PriestMaiden
Tear Away en Bodies blijven vette nummers. Spijtig dat de zanger is overleden. De opvolger is ook de moeite waard. 4*

Benjamindaxx
Prima debuut album met een aantal goede nummers, nadeel is wel dat de refreinen niet erg sprankelend of erg bijzonder zijn, refrein is meestal de titel van het nummer dat meerdere malen wordt herhaald. Dit hoeft overigens geen ramp te zijn, maar meer afwisseling had gemogen.
Neemt niet weg dat het album beschikt over een aantal erg lekkere nummers waaronder de immers populaire hit-single "Bodies" & "Tear Away'. overige nummers zijn ook zeker de moeite waard en klinken goed en fris.
Maar wegens het feit dat de refreinen me niet kunnen raken en het op het hele album zijn kracht mist is dit geen klassieker. een voldoende wel.

avatar van Desert
Geen booklet bij de unlucky 10 year anniversery uitgave. Wel een extra cd met demo's.