Quicksand - Slip (1993)

1. Fazer (3:13)
  2. Head to Wall (3:07)
  3. Dine Alone (3:27)
  4. Slip (2:21)
  5. Freezing Process (3:19)
  6. Lie and Wait (2:32)
  7. Unfulfilled (3:23)
  8. Can Opener (3:39)
  9. Omission (2:33)
  10. Baphomet (4:42)
  11. Too Official (2:48)
  12. Transparent (4:04)
  13. How Soon Is Now * (3:05)
avatar van Sammy
Manic Compression behoort al een tijdje tot een van mijn emo-favorieten. Slip had ik echter nog nooit gehoord. Ik heb nu de cd op de computer staan en ben overtuigd van de klasse van Quicksand: heerlijke catchy, puntige en hoekige rocksongs! Ik ga de cd nog wat vaker beluisteren voordat ik een punt zal geven.

avatar van orbit
Zwaar ondergewaardeerde band dit, stijgt boven zijn genre uit. Dit is intelligente rock die bijzonder sterk is opgebouwd met prachtige afwisseling tussen gitaar en bas! Dit past helemaal niet in de rest van het hardcore-straatje, behalve misschien in energie.
4.5*

avatar van Klumpie
Ik sluit me aan bij de heren hier boven mij. Verrassend sterke rock songs, er zit erg veel energie in het gehele album. Eigenlijk een must-have voor iedere rock-liefhebber. 4,5*

avatar van snarf349
stiekem draai ik deze best wel vaak, springt er niet uit, maar wel rock op z`n best.

fastpulseboy
hmmm, vond het indertijd wel een bijzonder plaatje. Laatst nog eens gedraaid en ik vond het de tand des tijds toch echt niet doorstaan hebben.

avatar van Dudeness
Ook al een favoriet uit lang vervlogen tijden.

Zonet nog eens herbeluisterd (ben mijn collectie aan het rippen)....en ja hoor, hij doet het nog altijd....

4.0

avatar van xrockerx
check deze ook ff dan

Handsome - Handsome (1997)

btw geniale plaat!

Klassieker dit.
De ritmesectie is hard en strak, de gitaren origineel en nijdig.
Daardoor kllinkt elk nummer gejaagd, gemeend en intens.
In retrospect zou dit als een van de vroegste emo-platen beschouwd kunnen worden, maar gezien de bagger die nadien is gemaakt in dat genre, verkies ik om dat te zien als erfgenamen van Fugazi.

avatar van xrockerx
gek dat mensen dit onder de emo garen hier, het valt namelijk onder de post-hardcore term

mensen probeer ook eens die moondog 7" ergens te downloaden (is geloof ik nooit officieel uitgekomen) met CIV (gorilla biscuits op zang) maar met verder een quicksand line up...ZEER GOED!

op CIV - set your goals staat een moondog nummer als hidden track

Wat een strak en intens meesterwerk is dit nog steeds!

Ik raadt de liefhebbers aan om op youtube eens de reunieshow in de Bowery (NY) op te zoeken. De tent wordt bijna letterlijk afgebroken!

avatar van Tav74
Weer eens opgezet aangezien ze in november in originele bezetting in de melkweg staan. Nog steeds een topalbum, met een typisch jaren 90 geluid.

avatar van trebremmit
Clipje van Freezing Process toegevoegd, volgens mij heb ik die ook wel eens in Beavis and Butthead langs zien komen.
Blijft een goede plaat dit, al heel lang in mijn bezit op cd en vandaag weer eens opgezet. Ze werden ook wel vergeleken met Tool toentertijd, alhoewel ik ze meer op een combi van Helmet en Fugazi vind lijken.
Puntige, energievolle, melodieuze post-hardore, en zoals eerder gezegd wel wat ondergewaardeerd, zeker in vergelijk met eerder genoemde bands.

avatar van nojob
....zo goed