Body Count - Born Dead (1994)

Label: Virgin

1. Body MF Count (2:15)
  2. Masters of Revenge (5:20)
  3. Killin' Floor (2:21)
  4. Necessary Evil (4:00)
  5. Drive By (1:27)
  6. Last Breath (5:19)
  7. Hey Joe (4:28)
  8. Shallow Graves (4:13)
  9. Surviving the Game (5:41)
  10. Who Are You (3:48)
  11. Street Lobotomy (2:25)
  12. Born Dead (6:00)
DonDijk
een mindere cd dan hun debuutalbum..beetje van hetzelfde, raak je beetje op uitgekeken.geen voldoende waard.2.5

avatar van Dielie
ik wil hem toch nog in de collectie

avatar van paulisdik
zoals ik dat noem collectievergroting

beaster1256
en wij maar vroeger allemaal roepen : born dead , wat waren we een bende sukkels op t/w

avatar van notsub
Na het debuut is de verassing er nu vanaf. De teksten zijn ook minder grappig op deze plaat. Hey Joe is nog wel verassend en Born Dead is nog steeds het beste nummer.

avatar van OMalley
Ik had het voordeel dat ik het 1-ste album niet kende en dus niet zoiets had van "meer van hetzelfde"
Ik vind het trouwens nog steeds een leuk stukje muziek.

Op Roskilde 1995 eerst een rap optreden van ICE-T gezien die na een kleine pauze met Body Count effe wat stof deed opwaaien.

PriestMaiden
Goed vervolg op hun debuut. De cover Hey Joe is verrassend goed.

PriestMaiden
Ik kom op mijn woorden terug: net zoals het debuut draai ik het niet meer en vind ik het ronduit stoer gedoe maar niet veel meer. Stem verwijderd.

avatar van Edwynn
Ice-T neemt zichzelf dan ook niet al te serieus. Dus dat stoere valt wel mee. Ik kan er wel om lachen. Muzikaal neigt het af en toe richting Suicidal Tendencies maar het is allemaal minder explosief dan het debuut. Alleen Hey Joe is echt verschrikkelijk.

Volgens zijn er van deze bezetting nog maar weinig in leven dus in die zin heeft de plaat zijn titel wel mee.

avatar van wizard
De muziek op dit album is een beetje beter dan op het debuut, en de teksten zijn ook niet meer zo lachwekkend. Helaas is de humor die het debuut nog had, wel verdwenen.
Al met al vind ik dit album een beetje beter dan Body Count's debuut, maar echt goed wordt het niet.

avatar van grovonion
Enkel al voor "Born dead" mijn stem verhoogd van 1* naar 2*. Zelfs een album dat ik bij verschijnen slecht vond begint langzaamaan beter te worden dankzij nostalgie