Ian Anderson - Walk into Light (1983)

Label: Chrysalis

1. Fly by Night (3:58)
  2. Made in England (5:02)
  3. Walk into Light (3:16)
  4. Trains (3:24)
  5. End Game (3:24)
  6. Black & White Television (3:41)
  7. Toad in the Hole (3:25)
  8. Looking for Eden (3:44)
  9. User-Friendly (4:03)
  10. Different Germany (5:27)
avatar van vigil
Natuurlijk is het behoorlijk 80´s met die computerdrums en wat electronica hier en daar maar toch had deze plaat (dan met echte drums) wel door JT uitgebracht kunnen worden.

avatar van Deranged
Snap dat de man het ongetwijfeld heel interessant en spannend vond om met deze relatief nieuwe technieken aan de slag te gaan, wat uiteindelijk maar liefst drie albums opleverde die zwaar door een dergelijke sound werden gedomineerd.

Toch werkt de combinatie in zijn geval gewoon niet echt. Veel beter komt hij uit de verf op bijvoorbeeld het vrij magistrale Rupi's Dance, waar een vooral akoestische instrumentatie een bijzonder geraffineerd geluid weet neer te zetten.

Dat is nog eens een uiterst verfijnd componist aan het werk.

Dit gewoon net wat minder, maar hoe dan ook leuk geprobeerd. Al waren drie van dit soort albums dan misschien toch net iets teveel van het goede.

En met die andere twee doel ik dan natuurlijk op de Tull platen A en Under Wraps. Samen met deze vormen die naar mijn idee toch een trilogie van een soort klein dieptepuntje.