Del tha Funkee Homosapien - I Wish My Brother George Was Here (1991)

Label: Asylum

1. What Is a Booty (3:36)
  2. Mistadobalina (4:18)
  3. The Wacky World of Rapid Transit (3:17)
  4. Pissin' on Your Steps (3:29)
  5. Dark Skin Girls (4:29)
  6. Money for Sex (3:52)
  7. Ahonetwo, Ahonetwo (2:46)
  8. Prelude (0:21)
  9. Dr. Bombay (4:37)
  10. Sunny Meadowz (4:26)
  11. Sleepin' on My Couch (3:19)
  12. Hoodz Come in Dozens (3:48)
  13. Same Ol' Thing (4:19)
  14. Ya Lil' Crumbsnatchers (1:30)
avatar van principal2000
Dankzij dit album ben ik in aanraking gekomen met hiphop. Ik kende ook alleen Mistadobalina uit de top 40 en iemand die ik kende had het album van Del. Na een stroeve beginfase van gewenning heeft dit album ervoor gezorgd dat ik heel diep in de hiphop van eind jaren '80 en jaren '90 ben gedoken.
Lekkere funky beats, slimme en grappige lyrics, eigenlijk geen zwak nummer en de simpele sfeer zorgen voor een sterk ondergewaardeerd album. Del is een soort De La Soul van de west-coast. Waar Ice Cube veel heeft geswitcht qua stijl en inhoud, is Del veel constanter (ook met Hiero). Toegankelijkheid van zijn muziek is wel afgenomen, maar dit is voor underground-fans geen probleem.

avatar van bacabana
Kom net een leuk interview tegen uit '92 tussen Ice cube en de red hot chilli peppers.
Ice cube noemt deze cd nog over de samenwerking met george clinton.. (aant eind van part 2)

Part 1
Part 2

moet deze nodig weer een keer checken..

avatar van MAS
MAS
Heel erg cool interview. Had hem nog nooit gezien. RHCP en Ice Cube zijn allebei geniaal.

avatar van MAS
MAS
Dope album van Del. De onderwerpen zijn erg grappig en origineel. Mistadobalina had ik nog nooit gehoord. Wel grappig dat Del daarmee in de Nederlandse top40 heeft gestaan.

avatar van Ernie
Remaster aangeschaft vandaag. Beginnen met een 3,5* na 1 keer luisteren. Del flowt wel heel lekker en de beats storen nergens maar springen er ook nog niet super uit. Een groeiertje denk ik..

avatar van leatherhead123
Geniaal album blijft dit, die jammer genoeg wat overschaduwd was door de andere, grotere jaren 90' releases. Heerlijke funky beats en een lekker flowende Del. Vind hem hier toch een stuk beter dan bij Deltron 3030. Favorieten zijn Dr. Bombay en natuurlijk Mistadobalina. Dikke 4,0*.