Mick Jagger - Goddess in the Doorway (2001)

Label: Virgin

1. Visions of Paradise (4:01)
  2. Joy (4:40)

met Bono

3. Dancing in the Starlight (4:06)
  4. God Gave Me Everything (3:34)

met Lenny Kravitz

5. Hide Away (4:33)
  6. Don't Call Me Up (5:14)
  7. Goddess in the Doorway (4:56)
  8. Lucky Day (4:51)
  9. Everybody Getting High (3:56)
  10. Gun (4:41)
  11. Too Far Gone (4:35)
  12. Brand New Set of Rules / Goddess in the Doorway [Cocktail Version] (7:39)
  13. If Things Could Be Different * (4:49)
avatar van kaztor
Kom er net achter dat Keith dit 'Dogshit In The Doorway' noemde...

avatar van iggy
De cd kon nee mocht wel wat zwaarder klinken. Het is me net allemaal te lief. Er staan best aardige liedjes op. En er word met tijd en wijle lekker op zijn micks gezongen. aardige cd

avatar van Fathead
De opener en de afsluiter zijn echt wel prachtig. Helaas staan er teveel skipnummers tussen.

avatar van rkdev
Ik snap de kritiek op dit album niet zo goed, maar misschien dat dit komt omdat ik niet echt een Rolling Stones fan ben en dus onbevooroordeeld kan luisteren. Jagger heeft naar mijn mening namelijk een prima pop-rockplaat gemaakt.

Nummers als 'God Gave Me Everything', 'Don't Call Me Up', 'Too Far Gone' en 'Brand New Set of Rules' vind ik erg goed, en ook 'Visions of Paradise', 'Goddess in the Doorway' en 'Joy' zijn prima. De rest is wat gewoontjes, maar nooit slecht (al is 'Gun' wel erg zwak).

Het beste nummer 'Blue' gebruikt hij als b-kant van de single en staat niet eens op de cd.

beaster1256
Middelmatig plaatje ....had er meer van verwacht , Keith solo vind ik stukken beter ...

avatar van lennon
Nicci schreef:
ik ken de plaat niet, maar moet altijd lachen om M. Jagger die zonodig met gitaar gezien moet worden. waarschijnlijk raakt hij geen snaar op deze plaat, maar goed . . . . .

kaztor schreef:
Het oogt net zo onwaarschijnlijk als de clip van George Michael's Faith.

Misschien moeten jullie je toch iets meer verdiepen in de man. Hij speelt wel degelijk gitaar (ook slide), soms ook wat bas, en zelfs drums. Het is dus niet alleen maar een simpele zanger. Iets meer respect dus

EVANSHEWSON schreef:

Maar Jagger mag je op gitaar natuurlijk niet vergelijken met zijn Stonesmaatje Keith Richards, dàn valt hij magertjes uit, natuurlijk...

Luister maar eens naar Back of my hand op Bigger Bang. Hij kan het echt wel. Natuurlijk niet een koning als Richards, maar vlak m niet uit.

Het album vind ik overigens lang niet zo slecht als vele hier beweren. Natuurlijk is het geen Stones, maar dan had dat logo er wel op gestaan. Het is algemeen bekend dat Jagger een liefde heeft voor funk, pop en dat soort stromingen. Met de Stones kan hij er soms wat doorheen duwen, maar lang niet alles wat ie zou willen. Solo kan dat wel, en dan komt er een plaat als deze uit.

Natuurlijk wordt er een vergelijk gemaakt, maar als je dat probeert weg te zetten, blijft er gewoon een degelijke plaat over. Nergens wordt 't geniaal, maar het zakt ook niet door de ondergrens heen. Mick heeft de pech dat ie in zo'n goede band zingt. Daarmee is zijn solo werk redelijk kansloos. Keith houdt zich solo meer aan de Stones sound, en krijgt dus ook meer credits.

avatar van goldendream
Niemand die er zo in slaagt een duet helemaal kapot te maken als Bono. Wat kan die een potje janken.

avatar van Deranged
Heerlijke plaat. Misschien wel mijn favoriete Stones album.

Het meest consistent voor mij.

avatar van Fathead
Deranged schreef:
Heerlijke plaat. Misschien wel mijn favoriete Stones album..

Is Imagine ook jouw favoriete nummer van de Beatles?

avatar van Deranged
Nee Tight A$.