Sting - Sacred Love (2003)

Label: A&M

1. Inside (4:47)
  2. Send Your Love (4:38)

met Vicente Amigo

3. Whenever I Say Your Name (5:27)

met Mary J. Blige

4. Dead Man's Rope (5:43)
  5. Never Coming Home (4:59)
  6. Stolen Car [Take Me Dancing] (3:58)
  7. Forget About the Future (5:12)
  8. This War (5:30)
  9. The Book of My Life (6:16)

met Anoushka Shankar

10. Sacred Love (6:03)
  11. Send Your Love [Dave Audé Remix] * (3:15)
  12. Shape of My Heart [Live] * (2:18)
avatar van musicfriek
Idd een van zijn mindere albums in zijn discografie. Heb het (helaas) hier thuis liggen, maar draai het echter nooit meer. Dat duet met Blige is echt heel slecht. Send Your Love vind ik wel een mooi nummer. Jammer dat hij zo de weg is kwijtgeraakt. Dat album met die luit is helemaal een lachertje..

avatar van Ronald5150
Dit muzikale allegaartje van Sting bevalt me niet heel goed. Gevoelsmatig wil Sting iets te modern klinken of in sommige gevallen erg poppy. Daarom komt het wat geforceerd over en blijven de liedjes onvoldoende hangen. De toegingen van de R&B-achtige beats komt het geheel ook niet ten goede. "Sacred Love" heeft af en toe zijn momenten, maar Sting waaiert teveel uit en heeft zijn oren iets teveel laten hangen naar een moderne sound naar mijn mening. Respect voor de poging, niet slecht, maar helaas niet consistent en/of geslaagd.

Deranged schreef:
Geweldig album. Als je het vergelijkt met zijn laatste:

Dikke vijf sterren.

Ja vergeleken met het misbaksel met Shaggy is dit werelds. Maar als je t vergelijkt met zijn eerdere 5 solo albums is dit ook gewoon een misbaksel.... wat weer genoeg zegt over het album met Shaggy.