Sting - Sacred Love (2003)

Label: A&M

1. Inside (4:47)
  2. Send Your Love (4:38)

met Vicente Amigo

3. Whenever I Say Your Name (5:27)

met Mary J. Blige

4. Dead Man's Rope (5:43)
  5. Never Coming Home (4:59)
  6. Stolen Car [Take Me Dancing] (3:58)
  7. Forget About the Future (5:12)
  8. This War (5:30)
  9. The Book of My Life (6:16)

met Anoushka Shankar

10. Sacred Love (6:03)
  11. Send Your Love [Dave Audé Remix] * (3:15)
  12. Shape of My Heart [Live] * (2:18)
Sting scared love *****

Veruit beste recente pop-album dat ik al gehoord heb. Sting z'n stem kan vele tonen en snelheden aan en elke song zit vol prachtige melodieën. Let ook op de prachtige samenwerking met Mary J Blige bij whenever i say your name. Inside , send your love ,never coming home ... ik kan elke song telkens weer met plezier aanhoren. Dat gevoel overvalt me niet vaak. De licht oosterese invloeden in een paar songs zijn erg mooi om horen.

Geniaal album.

avatar van dynamo d
Hierop staat Sting's beste nummer: The Book of Life. Prachtige moderne muziek met traditionele Indiase klanken van Anouska Shankar. Een mooie combinatie. Bekendste (en ook een goed) nummer van dit album is 'Send Your Love'. Sacred Love heb ik op SACD in surround sound en klinkt als een klok. Kortom, zeer mooi werk van Sting.

Never coming home is mijn favoriet op deze cd. Verder zijn er nog meer mooie nummers, alleen spreken sommige me minder aan. Hoe dan ook....het druipt van de kwaliteit! Het klinkt echt professioneel, jazzy, universeel.....tja....klasse! 4,5 sterren!

EVANSHEWSON
Nà het verschikkelijk slechte Mercury Falling stelt Sting mij nogmaals teleur, en nu nog wat erger !

Wàt is dit een rotslecht album zeg ! Sting die het nodig vind om

de "R&B"-tour op te moeten gaan.

Wat is er toch aan de hand met de goede smaak van al die artiesten?

Na het tenenkrommende kutduet van Bono en Mary J Blige "One", dat origineel één van U2' s beste songs was, is nu Sting aan de beurt.
Wàt kan dat mens kwijlen zeg !
Héél die plaat baadt in een R&B saus ! En die lust ik langs geen kanten. Het lijkt wel een album van R. KELLY of zo !
Bweurk !
1.5 sterren en ik zal me bezinnen om nog Sting-platen te kopen vanaf deze plaat !

EVANSHEWSON schreef:

Wàt is dit een rotslecht album zeg ! Sting die het nodig vind om

de "R&B"-tour op te moeten gaan.

Wat is er toch aan de hand met de goede smaak van al die artiesten?

Wàt kan dat mens kwijlen zeg !
Bweurk !

Ik begrijp dit commentaar niet helemaal of - beter gezegd - helemaal niet. R&B-saus is zwaar overdreven. Heb je wel het goede album opgezet? The Book of My Life is een typisch mooie Sting ballad met Indiase klanken van Anousha Shankar.
The Book of My Life Let niet op de clip maar op de muziek.

Andere nummers hebben meer een pop-jazzy karakter, maar zijn zeker van een goed niveau. Nummer met Mary J. Blige is wel R&B-achtig en misschien wat minder, maar deze dame kan wel verdomd goed zingen.

EVANSHEWSON
The Book of my life is een mooi nummer, dat moet ik toegeven. Maar dat zal mijn beoordeling van het album in zijn totaliteit weinig beïnvloeden...
Ik luister gewoon niet graag naar dit album, het heeft me van in het begin gewoon niet aangestaan, Sting gaat me echt te veel de R&B toer op, en dat genre spreekt me nu eenmaal niet aan;
Het is je volste recht om van dit album op en top te genieten natuurlijk.
Geef mij maar Ten Summonor's Tales, dat ik ronduit schitterend vind van begin tot eind; En ook het zéér onderschatte The Soul Cages, maar zo zie je maar hoe smaken verschillen, en ik vind dat best zo.

EVANSHEWSON schreef:

Heb je gelijk in! Ik zal The Soul Cages ook eens aanschaffen, die ken ik nog niet. En Ten Summoner's Tales is inderdaad ook erg mooi. Wat misschien bij mij nog meespeelt, is dat ik sacred love op super audio cd heb. En voor surrround sound heb ik een groot zwak.

beaster1256
ben geen sting fan , maar dit album ligt me wel , alhoewel hij graag de grote wereldverbeteraar wil spelen kan dit album me wel bevallen

toch raar dat alle vrouwen die ik ken een zwak voor sting hebben , de mannen echter vinden hem een mekkeraar , een kniezer

hij zwemt er gewoon tussen

avatar van Thuurke
Dit is inderdaad de slechtste van Sting. Mary J. Blige hoort er niet op, 2 x hetzelfde nummer erop zetten, waarvan 1 in de remix en een oud nummer als live versie erop zetten, dan heb je echt een probleem met je creativiteit. Ten Summoners Tales was het beste wat deze meneer gepresteerd heeft.

Simon Smith (crew)
helemaal mee eens, Thuurke, behalve de laatste zin.

avatar van LucM
Dit album heb ik geleend van de bibliotheek en niet gekocht, gelukkig maar. Zelfs na meerdere luisterbeurten kan dit album mij niet boeien, het kabbelt voorbij zonder dat het mijn aandacht kan trekken. Akkoord, technisch gezien is het wel in orde, maar er staat geen enkel gedenkwaardig nummer op buiten het oosters getinte "The Book of My Life", het eerder gekende "Shape of My Heart", en het duet met Mary J. Blige nemen we ook maar bij. De overige nummers verzinken in saaiheid en zullen in de anonimiteit verdwijnen. Neen, deze keer is Sting niet aan mij besteed.

Father McKenzie
LucM schreef:

Inderdaad, ik kon dit nooit beter zeggen; Dit en Mercury Falling zijn voor mij zijn zwakste platen ooit, geen zak aan te beleven. Dit hier is ronduit saai en zwak.
Meneer Sting mag nu met sterker werk afkomen, en dat ie terug naar zijn roots gaat, dat geflirt met R&B is spuuglelijk!

Werkelijk een goed nummer maar: Dead Man's Rope. Kun je niets mee.

1,5
Verschikkelijke slechte plaat, blijkbaar deelt Sting deze mening zelf aangezien het zijn laatste tot op heden is, en dat is maar goed ook. Saai, zwak en totaal inspiratieloos.

devel-hunt schreef:
aangezien het zijn laatste tot op heden is

Hij heeft natuurlijk nog wel dat "klassieke" album gemaakt sindsdien, maar inderdaad, dit is weinig soeps.

1,5
Dat klassieke album was toch helemaal een lachertje met dat middeleeuwse instrument. Sting wilde plots voor een klein select gezelschap zijn, dat is hem gezien de verkoopcijfers aardig gelukt. Hoewel hij een jaar later met die police reunie waarschijnlijk tientallen miljoenen heeft binnengesleept. Sting is niet meer geloofwaardig.

Simon Smith (crew)
Ik zie niet in waarom dat album met dat middeleeuwse instrument een lachertje zou zijn, al kan ik snappen dat je er niet van houdt.

Simon Smith schreef:
Ik houd van allerlei soorten muziek mits goed gedaan, en dat kan je van dat klassiek album van Sting echt niet zeggen. Er komen hele andere kwaliteiten om de hoek kijken om een klassiek album af te leveren, kwaliteiten die Sting niet heeft. Sting heeft hele andere kwaliteiten maar het is alweer 15 jaar geleden dat we dat hoorde, sindsdien is zijn muziek slaapverwekkend en gigantisch saai.

avatar van musicfriek
Idd een van zijn mindere albums in zijn discografie. Heb het (helaas) hier thuis liggen, maar draai het echter nooit meer. Dat duet met Blige is echt heel slecht. Send Your Love vind ik wel een mooi nummer. Jammer dat hij zo de weg is kwijtgeraakt. Dat album met die luit is helemaal een lachertje..

avatar van rkdev
Niet echt goed, en niet echt slecht.
Van Sting verwacht ik meer !
Had overigens niet in de gaten dat dit album alweer uit 2003 is. Wordt tijd dat de man met nieuw werk gaat komen.

beaster1256
ja, mee eens r & b is niks voor sting , of wil hij op de trein springen om zijn zakken te vullen , whenever i say my name gaat nog wel , alsook de titeltrack , maar meestal is het saaie maar perfect gebrachte muzak

Father McKenzie
IK zei het al eerder; deze plaat heeft me nooit weten te boeien, zijn geflirt met dat verschrikkelijke "R&B" gaat hem echt niet af. Klinkt langs geen kanten.
Dit album en zijn flauwe Mercury Falling, blijf ik de 2 zwakke broertjes vinden in een overigens sterk solo oeuvre!

avatar van rkdev
Father McKenzie schreef:

Helemaal mee eens !

avatar van bikkel2
Sting zit muzikaal wat in een dipje deze periode .
Het is allemaal nogal week en vlak geworden .
Een fantasievolle creatieve componist als Sting moet veel beter kunnen .
Met name de avontuurlijkheid wordt hier node gemist .
Leuk hoor die special guests maar het draagt zelden bij aan een sterk geheel .
Het werd zo zachtjes aan tijd dat Sting weer eens lekker uit zijn dank ging , bijvoorbeeld met dat leuke bandje wat ie ooit had , The Police .
Dat duurde evengoed nog een jaar of 4 .

ik kan dit album nog geen eens een cijfer geven. 2x met pijn en moeite gedraaid ...
nou vooruit 2...

avatar van Von Helsing
0,5
Is niets van blijven hangen van dit album, alleen het feit dat het een straf was om deze plaat uit te moeten zitten.

avatar van borland
Von Helsing schreef:

Zelfde mening hier. Ik ben altijd een grote fan van Sting geweest maar hier zakt hij volledig door het ijs. Ik geloof niet dat ik ooit het laatste nummer heb gehoord. Zo snel zat de cd meestal terug in het doosje.

Wat ik niet zo goed begrijp dat dit album zo belachelijk laag beoordeeld wordt met 0.5* en1.5*. Het lijkt wel of iedereeen elkaar wil overtreffen in ergernissen en negativisme. Inhoudelijk lees ik bijna geen beoordelingen. Ik zie die lage beoordelingen ook als "proteststemmen" Ik heb de moeite eens genomen om hem eens helemaal te beluisteren op de koptefefoon. En mijn conclusie is dat het niet zijn allergrootste" album is. Maar er staan toch wel degelijk hele mooie en sterke nummers op. Never Coming Home, Dead Man's Rope, The Book Of My Life, Whenever I Say Your Name (met Mary J. Blige) zijn songs van ver boven het gemiddelde. De mix van Send Your Love, had van mij niet gehoeven, maar de afsluiter The Shape Of Your Heart (live) maakt die misser weer ruimschoots goed. Argumenten als: Geflirt met R&B zijn schromelijk overdreven (sorry father, da's toch echt een "misser" van je) Neen al met al is dit redlijk tot goeie cd van Sting. Neem ook de moeite eens en beluister 'm nog eens helemaal en misschien kom je toch tot een mildere beoordeling.

Simon Smith (crew)
Ik vind het muzikale armoede getuigen als je niet eens in staat bent om 12 interessante, nieuwe nummers te verzinnen, maar er 1 een remix is en 1 een live-uitvoering van een oude hit.
Nee, echt jammer.
En je moet toch ook toegeven dat de teksten van Sting vroeger ook beter waren, ergens over gingen.

avatar van lennon
Dit is echt Sting zijn dieptepunt qua solowerk.

Zijn slechtste soloalbum... hoop dat ie er nog boven op komt, maar ik vrees het ergste, want na Ten Sumoners tales is dat niet zo goed meer gelukt helaas