Diddy - Press Play (2006)

Hip-Hop / R&B
Label: Bad Boy

1. Testimonial (2:24)
  2. We Gon' Make It (3:33)

met Jack Knight

3. I Am (Interlude) (1:46)
  4. The Future (3:11)

8. Wanna Move (5:18)

met Big Boi, Ciara en Scar

9. Diddy Rock (5:02)

met Timbaland, Twista en Shawnna

10. Claim My Place (3:25)

met Avant

11. Everything I Love (4:23)

met Nas en Cee-Lo

12. Special Feeling (4:25)

met Mika Lett

13. Crazy Thang (1:15)

met S. Rosete

14. After Love (4:47)

met Keri

15. Through the Pain (She Told Me) (5:28)

met Mario Winans

16. Thought You Said (5:49)

met Brandy

17. Last Night (6:26)

met Keyshia Cole

18. Making It Hard (4:54)

met Mary J. Blige

19. Partners for Life (4:31)

met Jamie Foxx

20. All Night Long * (3:47)

met Fergie

totale tijdsduur: 1:18:48 (1:22:35)
avatar van MJ_DA_MAN
Nou, op Biggie's albums was ie wel op een aantal nummers co-producer (vooral vaak op Ready to Die).

eazyfan
Idd, Juicy heeft hij gedaan met nog iemand anders en die track vind ik uiterst vet ook qua beat. Op Life After Death waren Diddy's producties alleen op mindere tracks.

MJ_DA_MAN schreef:

Maar om hem dan meteen een goede (laat staan super) producer te noemen vind ik wat ver gaan. Dan kunnen Guru ook een topproducer noemen omdat hij op de GSplaten co-produced. Nee, wat mij betreft is Diddy's enige talent geld verdienen.

eazyfan schreef:

Die beat is wel héél erg ''gejat'' zoals dat heet.

MJ_DA_MAN schreef:

Die beat is wel héél erg ''gejat'' zoals dat heet.
Ow, wist ik zelf niet, enja @ Niek, Diddy is voor niks goed, Geld verdienen lukt hem de laatste tijd ook niet echt vrees ik. Hij zag dat Rihanna bekend werd en dropte Kassy (ofzo), hij zag dat The Pussycat Dolls wat werden, hij starte Making The Band enzo... . Tijdens die show gaf hij zelf toe dat het niet goed ging met zijn label. Hij leeft vooral van zijn artiesten maar geen wonder als je zelf 0% talent hebt. Sommige gastartiesten op deze Cd zijn wat, de beats, Diddy's "rhymes" zelf totaal waardeloos.

eazyfan schreef:

Naast dat jat-gehalte doet hij het samen met Poke. En dat is nou eenmaal niet de eerste de beste. Ik durf voor waar aan te nemen dat Poke een dikkere vinger in de pap had bij die track dan Diddy..

Niek schreef:

Ok, bedankt voor de info dat die beat gesampled is, wist ik dus niet. Toont dus aan dat Puffy andere mensen en samples nodig heeft om succesvol te zijn.

eazyfan schreef:
Een aantal van de artiesten van zijn label hebben ook amper talent zoals Yung Joc.
Maar ik heb opzich niks tegen P. Diddy, hij zal toch wel een aandeel hebben aan de 2 pracht albums van Biggie.

|Joël| schreef:

Zeker, maar zijn dat 2 pracht albums dankzij of ondanks Diddy's aandeel?
(Ik doel bv op zijn vele gebler op Life After Death waar ik nog altijd zo vreselijk van baal....)

Niek schreef:

Zeker, maar zijn dat 2 pracht albums dankzij of ondanks Diddy's aandeel?
Ik snap wel wat jij bedoelt maar je kan ook denken was Biggie er wel geweest zonder Puffy etc.
Ik denk dat het toch ook dankzij Bad Boy en P. Diddy is dat The Notorious B.I.G. die twee albums uit heeft kunnen brengen. Maar mensen zijn hier vaak zo negatief over P. Diddy en ik vind hem zelf ook niet heel sympatiek en al helemaal geen goeie rapper maar ik heb ook niet echt iets tegen hem. Hij gaat zijn gang maar, maar zoalang hij dit soort albums blijft uitbrengen ben ik geen fan van zijn albums

avatar van Niek
Ik kraak ook alleen zijn muzikale kunnen af. Dat hij goed is in talent zien ed zal ik nooit ontkennen (alhoewel het al weer erg lang geleden is dat hij een goede nieuwe artiest heeft gebracht). Maar als ik in deze contekst over diddy praat heb ik het over diddy als artiest, want het is tenslotte een muzieksite. En diddy als artiest vind ik onnoemlijk slecht.

Pelvin
Ik kan deze man niet uitstaan. Ik zal mezelf dus ook het aan horen van dit album besparen. Ik wil wel even zeggen dat dat nummer met die van de pcd wel erg slecht is.

ik heb deze cd thuis hij is echt goed ik hou wel van zijn muziek/stijltje hij is echt goed
Wanna move & Diddy rock zijn de leukste liedjes die erop staan vind ik

0,5
Diddy had goede producties in een ver grijs verleden. Zeg maar tot 1995. "Total" was top bijvoorbeeld en "SWV" ook en idd waren sommige Biggie producties ook lekker. Maar laten we eerlijk zijn, hij heeft wel heel veel beats gesampled. Hij heeft zelden een eigen beat 'gelegd. voorbeelden: "Hypnotized" van Biggie, "Every step you make" (van The Police) , "Div. SWV beats (of eigenlijk allemaal) op de remix cd van hun, en een heel goed voorbeeld van iets redelijks recent "I don't wanna know"van Mario met samples van Enya. Maar zijn er nog wel 100 voorbeelden.

DaShy schreef:
Maar laten we eerlijk zijn, hij heeft wel heel veel beats gesampled.

Nee, dat méén je niet . Samplen is een onderdeel van hiphop. Zeer, zeer, zéér veel hiphop is gesampled, maar vaak van minder bekende nummers. Diddy (toen Puffy) gebruikte toen gewoon wat bekende nummers om te samplen, en daarom denken mensen meteen dat hij maar alles goedkoop bij elkaar jat. Kan ik me wel wat bij voorstellen, maar hij is echt niet de enige. Maarja, de Diddy van tegenwoordig is gewoon niets meer dan walgelijke man, dat staat vaster dan vast.

Deze man mag van mij zo snel mogelijk stoppen
baggerteksten is het enige waar ie supergoed in kan gooien, als ik zijn manager was had ik allang zijn platencontract beeindigd. en wat een hoog gemiddelde trouwens.

cool_man_1992 schreef:
als ik zijn manager was had ik allang zijn platencontract beeindigd

Ja, alleen jammer dat Bad Boy Diddy's eigen label is .

0,5
Ik vraag me echter af of Diddy er nog was geweest als Biggie nog had geleefd kijk tuurlijk kan ie produceren en tuurlijk is samplen een lijn wat in de HipHop thuis hoort, maar volgens mij heeft hij nog nooooooooiiit een eiegn beat gemaakt. Ik noem je een producer als je een beat legt en die zelf composed en ik noem je een beat creator als je alleen maar sampled en dus zelf niets weet te composen. Maar begrijp me niet verkeerd..natuurlijk kan met samplen een mooie plaat worden gemaakt. En deze cd is echt gewoon waardeloos:')

avatar van MJ_DA_MAN
Dr. Dre, Primo, Pete Rock enz. gebruik(t)en ook allemaal samples, dus noem je hen ook geen echte producers?

0,5
Dr. Dre legt als ie wilt een hele eigen plaat op tafel. Composed by Dre van het begin tot het eind.
Verder kan je Dre absoluut niet vergelijken met iemand als P.Diddi. De stijl van zijn beats liggen veel verder voor dan van P.

avatar van MJ_DA_MAN
''Als ie wil'' is iets anders dan ''ook echt doen''. Dus dat is geen antwoord op de vraag.

Diddy is zeker niet de de beste hiphop artiest, maar dat is ook niet wat ie zegt. Hij zegt dat ie een entertainer is en dat is dan weer wel waar vind ik.

avatar van seanpuffy
de nieuwe clip last night heb ik toegevoegd en zal er binnenkort hopelijk opstaan

en freemind daar heb je volledig gelijk in. behalve dat hij wel bij de beste hoort. maar dat vind ik natuurlijk.

en ik vind last night echt een goede clip zit een mooi verhaal in.

avatar van Wib0__
seanpuffy schreef:

en ik vind last night echt een goede clip zit een mooi verhaal in.

Vindt 'Last Night' Instrumentaal stukken beter..
Dan met zang..

seanpuffy schreef:
Voor de mensen die de nieuwe video clip van P. Diddy nog niet hebben gezien, de clip is ook te zien via DiddyTV http://www.youtube.com/diddytv

En seanpuffy als je de video toevoegt op MusicMeter kan je het beste de URL geven van de video die te zien is op DiddyTV want dan weet je zeker dat deze niet wordt verwijderd door copyright schending enzo.

avatar van seanpuffy
|Joël| schreef:

dat heb ik gedaan hoor ik wacht ik doe de laatste dagen niets anders dan hier clips toevoegen;) ik wacht nu gewoon op een bericht of het is geaccepteerd.

Oke

Timothebizkit
Deze muziek is echt het laagste van het laagste... Ik vind acts als K3 nog beter (en dat zegt wat) al is het simpelweg all1 maar omdat dat soort volk zich niet zo serieus nemen als dat deze over het paard getilde banaan doet.

Akonner
Last Night, wat is dat een kwlling voor de oren. Rappend is Diddy al zwak maar zingend is nie om aan te horen.

Akonner
Wat is deze man achteruit geggaan naar zijn debuut album zeg. Pfffffffffffffffffffff f