The Who - Endless Wire (2006)

Label: Polydor

1. Fragments (3:58)
  2. A Man in a Purple Dress (4:17)
  3. Mike Post Theme (4:30)
  4. In the Ether (3:37)
  5. Black Widow's Eyes (3:09)
  6. Two Thousand Years (2:52)
  7. God Speaks of Marty Robbins (3:28)
  8. It's Not Enough (4:04)
  9. You Stand by Me (1:38)
  10. Sound Round (1:23)
  11. Pick Up the Peace (1:30)
  12. Unholy Trinity (2:09)
  13. Trilby's Piano (2:07)
  14. Endless Wire (1:53)
  15. Fragments of Fragments (2:25)
  16. We Got a Hit (1:20)
  17. They Make My Dream Come True (1:15)
  18. Mirror Door (4:16)
  19. Tea & Theatre (3:25)
  20. We Got a Hit [Extended Version] * (3:05)
  21. Endless Wire [Extended Version] * (3:03)
  22. The Seeker [Live at Lyon] * (2:36)
  23. Who Are You [Live at Lyon] * (6:58)
  24. Mike Post Theme [Live at Lyon] * (3:55)
  25. Relay [Live at Lyon] * (7:40)
  26. Greyhound Girl [Live at Lyon] * (3:04)
  27. Naked Eye [Live at Lyon] * (8:26)
  28. Won't Get Fooled Again [Live at Lyon] * (10:40)
avatar van iggy
@ bikkel. Het was niet Pete die het al snel zat was. Maar vreemd genoeg Daltry die vond dat Kenny Jones niet voldeed. Kijk maar naar de docu Amazing Journey: The Story of The Who. Een prachtige docu waarin beide overgebleven band leden open en eerlijk spreken over oa het verlies van Kieth en John. Echt een van de betere docu's die ik ken

ik heb eens een uitgebreid intervieuw gelezen met Townsend, die op een gegeven moment echt klaar was met The Who, maar zich door Daltrey liet overhalen om door te gaan.
Dat was ook in de periode met Jones.

Apart dat deze zaken elkaar tegenspreken.

avatar van iggy
Heb net nog eens naar dat stukje gekeken. Het is de manager die vertelt dat het Roger was die vond dat Jones niet voldeed. Maar het is inderdaad Townsend geweest die de band heeft ontbonden.

avatar van pmac
De cd is niet bijzonder goed maar er staan toch een paar zeer aardige nummers op. Bovendien klinkt het als The Who en alleen dat al levert punten op. Natuurlijk gaat een vergelijking met de jaren zeventig lp's mank. Maar voor een stel oude knarren is dit een zeer respectabele plaat.

avatar van nlkink
Via Amazon UK aangeschaft voor het luttele bedrag van € 3,11 incl. porto. Nog maar een keer beluisterd maar zal tzt een cijfer geven en mogelijk mijn mening...

Kan je geen buil aan vallen. Album is wat aan de lange kant en verliest door het her en der wisselvallige materiaal wat aan kracht.
Desalnietemin, leuke aankoop toch ?

avatar van RuudC
Snel maar geluisterd na It's Hard, om er maar klaar mee te zijn, maar dit album valt me eigenlijk nog best mee. Sinds lange tijd hoor ik weer nummers met kop en staart. Nog steeds is het niet iets waar ik warm van word, maar het is in elk geval luisterbaar. Dat geldt dan weer niet helemaal voor de stem van Roger Daltrey. Zeker op In The Ether had iemand hem best kunnen vertellen dat het nergens naar klinkt. Speciaal is dit album niet en ik snap de lauwe reacties. Er zit geen greintje spanning in, maar met een goede zanger had ik waarschijnlijk nog wel een voldoende gegeven. Tot zover 2,5*

Het Wire & Glass-stuk is heel wisselvallend. Sommige nummers zijn kwalitatief vergelijkbaar als die van de andere helft van dit album, maar sommige stukken zijn erbarmelijk slecht. Complete willekeur met afschuwelijk zangwerk. Trilby's Piano en de titeltrack: wie verzint zoiets? Toch een halfje eraf. Erg zonde dit.

Tussenstand:
9. Endless Wire
10. The Who By Numbers
11. It's Hard

avatar van lennert
Bevalt veel beter dan verwacht. Iedereen is wat ouder geworden, maar ik vind Daltrey voor het gros nog steeds erg fijn zingen. Als tegen het einde de rockopera komt en Townshend (denk ik?) een hoop van de lead vocals over neemt, gaat het echter behoorlijk fout, aangezien dit gewoon niet mooi of bijzonder meer is. Alle momenten waarop Daltrey de kar trekt, gaat het echter prima. Een track als A Man In A Purple Dress vind ik zelfs erg mooi. Productie is ook nog vrij behoorlijk en basic, waardoor het als geheel best te tolereren is. Verre van het beste, maar het kon ook echt nog erger.

Lang niet alles is goed geweest deze marathon, maar als The Who goed is, is het ook meteen echt goed. Ik heb in ieder geval weer een aantal albums aan te schaffen!

Eindstand:
1. Who's Next 4.5*