Hi-Tek - Hi-Teknology²: The Chip (2006)

Label: Babygrande

1. The Oracle (Intro) (0:16)
  2. The Chip (1:40)
  3. Keep It Moving (4:01)

met Q-Tip en Kurupt

4. I Think I Got a Beat (1:37)

met Lil' Tone

5. Can We Go Back (3:23)

met Talib Kweli en Ayak

6. Josephine (4:41)

met The Willie Cottrell Band, Ghostface Killah en Pretty Ugly

7. March (4:01)

met Busta Rhymes

8. Where It Started At (NY) (4:45)

met Jadakiss, Papoose, Talib Kweli en Raekwon

9. 1-800-Homicide (1:44)

met The Game

10. Money Don't Make U Rich (3:26)

met Strong Arm Steady

11. Baby We Can Do It (3:37)

met Czar*Nok

12. Let It Go (3:55)

met Talib Kweli

13. People Going Down (2:50)

met The Willie Cottrell Band

14. So Tired (4:52)

met Bun B, Devin the Dude en Pretty Ugly

15. Music for Life (6:48)

met J Dilla, Nas, Common, Busta Rhymes en Marsha

16. How We Do It * (4:40)

met Snoop Dogg, Talib Kweli en Slim Thug

17. Time Is Now * (2:03)

met Talib Kweli

18. We Get Down * (3:34)

met Mos Def, Raphael Saadiq en Bootsy Collins

Dr.Greenthump
He klopt deze tracklist eigenlijk wel?

edit: http://www.hi-teknology.com/ geeft toch echt iets anders aan. Zal het straks wel even aanpassen

Dr.Greenthump
Deze plaat klint trouwens vreselijk lekker voor een ''commercieel''-vehikel.

avatar van Timo710
Dope. Meer vind ik er niet over te zeggen.

Chriss
Lekker album met van alles wat meer zeg ik niet.

avatar van Timo710
Teknology 3 is toegevoegd! Deze keer zijn er een aantal nummers met underground artiesten, bespreek het op de pagina!

Mezelf
Zeer sterke plaat, verdient wel een 4,5. Een van de hoogtepuntjes van vorig jaar met een aantal bijna perfecte nummers zoals Keep It Moving, Josephine en Can We Go Back.

Kurupt heeft trouwens eindelijk weer een verse die het luisteren waard is. Het is dit keer geen 25 keer bitch, 50 keer nigga en 30 keer fuck in één stuk, maar eindelijk weer eens mooi Kurupt-materiaal.

avatar van Reijersen
Ken Hi-Tek van zijn samenwerkingen met Talib Kweli bij Reflection Eternal. Maar dit album haalt het niveau van die cd niet. Nummers 3, 4, 9, 11, en 14 vind ik erg weinig aan en skip ik zelfs. Maar nummers 5, 12 en vooral 15 en 18 vind ik weer erg vet en zet ik ook vaak als single-track op.

3,5 ster.

avatar van Timo710
Dit kan toch misschien mijn favoriete Hi-teknology worden. Ik ben hem weer aan het luisteren .

|Joël|
Geen slecht album maar echt goed waarderen kan ik dit niet. Het probleem van een groot deel van dit album vind ik de refreintjes die te veel worden herhaald. Op Can We Go Back bijvoorbeeld zit ik eerst 2 minuten te wachten op de rap van Talib Kweli, die slechts 20 seconden duurt, en daarna moet ik het nummer weer uitzitten met het gezing van Ayak. Begrijp me niet verkeerd ze heeft geen onaardige stem, maar het nummer wordt er wel erg repetief en voorspelbaar van. Where It Started At (NY) vind ik dan wel weer een geslaagd nummer, al komt niet elke rapper bijster sterk.

Het klinkt allemaal niet onaardig, maar herhaald zichzelf te vaak met refreintjes die me niet een heel nummer lang kunnen vermaken en ze uitzitten voor een paar seconden rap zit ik ook niet op te wachten. Hier en daar zitten er toch lekkere nummers tussen, meer rap en het was een ruime voldoende geworden.

Toch wel een erg lekker album, leuk om te zien dat de meningen hierover nogal verdeeld zijn..
Vind het fijn wegluisteren, lekkere beats, leuke gastartiesten..

4* vind ik dit toch wel waard.

avatar van ThingMan
Hi-Tek kan betere beats maken dan rappen. Music for Life is een lekker nummer. Hij heeft zoals gewoonlijk veel goeie gastartiesten.

Even iets anders.. Heeft Dion nog steeds geen eigen album kunnen uitbrengen? Jaren geleden waren er al verhalen over hoe Hi-Tek met Dion samenwerkte voor een solo album van Dion, maar verder nooit meer iets van gehoord?
Weet iemand hier iets vanaf?

avatar van dilladawg
na madlib, J dilla en Black milk egt de beste producer naar mijn mening.
Heerlijke beats maar zijn rap kwaliteiten zijn net als bij j dilla en black milk vrij laag.
Gelukkig draait hip-hop bij mij het meest om de beats.

dilladawg schreef:
na madlib, J dilla en Black milk egt de beste producer naar mijn mening.
Gelukkig draait hip-hop bij mij het meest om de beats.

Vind Black Milk anders toch wel lekker rappen, z'n flow en stemgeluid zitten toch meer dan goed. Over Dilla en Hi-tek moet ik je wel gelijk geven.
Goed album overigens, 4*

avatar van KILLERBEE99
Erg leuk album, het album eindigt leukt met Music For Life!

avatar van Flipm0de
Luister de helft van dit album nog regelmatig.

3,6,7,8,12,14, en 15 blijven sterke nummers. Met het voordeel van de twijfel, een 4*