King Crimson - Vrooom (1994)

Label: DGM

1. [Untitled] (0:18)
  2. Vrooom (7:16)
  3. Sex Sleep Eat Drink Dream (4:42)
  4. Cage (1:34)
  5. Thrak (7:19)
  6. When I Say Stop, Continue (5:21)
  7. One Time (4:28)
avatar van vin13
Stel je hebt vrooom en Thrakalbums niet, koop dan deze waar je een mooie kennismaking hebt met de latere KC. One time zeer mooie ballad en thrak, vrooom en sex sleep eat drink woman goede rockers. Een passend geheel die niet te experimenteel is.

avatar van ricardo
Deze heb ik laatst zien liggen bij MM voor 7.99 euro, en heb getwijfeld of ik hem moest meenemen. Ik wil ongeveer 5 a 6 platen van KC in huis halen vind dat mooi zat, want als je van een band/artiest iets gaat beluisteren zijn het vaak toch weer dezelfde albums. Wie kan mij vertellen of deze een goede aanvulling zou zijn op platen als Discipline, The Court Of, Red, Larks'Tongues en B Boom. Of kan ik dan beter Thrak of nog een ander album nemen?

avatar van vin13
Ik vind Power to believe een prachtplaat en een mooie aanvulling op de oude KC, het is wel wat steviger en experimenteler.
Deze Vrooom is goed maar beperkt, afgelopen voordat je het door hebt.

avatar van BoyOnHeavenHill
Goed gezegd door vin13 in het eerste bericht hierboven. Zelf zou ik hier nog aan willen toevoegen dat het ook een mooie plaat is om mee te beginnen omdat je hieraan meteen kan horen of het latere werk überhaupt wel wat voor je is. Naar Thrak (het nummer hier) bijvoorbeeld kan ik echt niet lang luisteren – andere mensen ongetwijfeld wel, maar zelf ben ik blij als het afgelopen is, en wat ik van de latere KC ken ligt soms in het verlengde daarvan en is aan mij dan ook niet besteed, te kil en klinisch. Het titelnummer hier (met de fantastische "glijdende" climax) en het spannende When I say stop, continue zijn daarentegen juist weer geweldig, en One time blijft prachtig en subtiel, dus ik hink bij deze plaat echt op twee gedachten / gevoelens / waarderingen.
        Verbazingwekkend trouwens dat er bij een CD van deze binnen het alternatieve circuit toch behoorlijk grote band zo weinig berichten staan. Bij The construKction of light is sinds 2009 niets meer geschreven, en hier zelfs nog een jaartje langer, terwijl ik dit echt een band vind voor misschien niet al te veel maar wel heel trouwe liefhebbers. Blijft kennelijk toch een buitenbeentje.