Tenacious D - The Pick of Destiny (2006)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Kickapoo (4:14)

met Ronnie James Dio en Meat Loaf

2. Classico (0:58)
  3. Baby (1:36)
  4. Destiny (0:37)
  5. History (1:42)
  6. The Government Totally Sucks (1:34)
  7. Master Exploder (2:24)
  8. The Divide (0:22)
  9. Papagenu (He's My Sassafrass) (2:24)
  10. Dude (I Totally Miss You) (2:53)
  11. Break In-City (Storm the Gate!) (1:22)
  12. Car Chase City (2:42)
  13. Beelzeboss (The Final Showdown) (5:35)
  14. Pick of Destiny (2:32)
  15. The Metal (2:46)
avatar van Don Cappuccino
Me echt dood gelachen bij The Pick of Destiny, al 20 keer gezien en hij verveelt me gewoon niet! De muziek is ook erg gaaf, een geweldige bijdrage van Dio (R.I.P.) op Kickapoo samen met Meatloaf. Je moet wel de film hebben gezien om dit album echt leuk te vinden, als Kickapoo begint zie ik gelijk die scene voor mij

PriestMaiden
Tenacious D - The Pick of Destiny

Soort parodie op de hardrock/ 80's metal. Geweldige film ook.

Kickapoo - Grappige tekst over het 'zwarte schaap' van de familie. De gastbijdrages van Dio en Meat Loaf zijn ook top.

Classico - Rocking and fucking rollin'

Baby - Tenacious D probeert een depri nummer te brengen maar tovert toch nog een lach op het gezicht van de luisteraar. I have ass-mark too lol.

Destiny - Hun doel: rocken en de Pick of Destiny zoeken

History - De band hun 'geschiedenis' in een korte song. SUPREME!!!

The Goverment Totally Sucks - Fuck the goverment, let's rock

Master Exploder - Jack Black laat horen dat hij wel wat kan met zijn stem.

The Divide - Kyle en Jack hebben even een discussie en splitten (ook te zien in de film natuurlijk).

Papagenu - Trippen LOL We're flying!!! In de film was dit ook een grappig stuk.

Dude, I totally Miss You - Jack mist natuurlijk zijn oude bandmaat Kyle en dit wordt in dit nummer verwoord. Een wat depri nummer dus, maar op een Tenacious D manier .

Break In-City - Storm the Gates! Parodie op classic heavy metal bands, maar op een humoristische manier natuurlijk.

Car Chase City - De drums (Dave Grohl) zijn toch wel dik in orde.

Beezleboss - Dave Grohl turns into the devil. Topnummer.

POD - The Pick of Destiny. Leuke meezinger.

The Metal - Ode aan de heavy metal No one can't kill the metal.

Geweldig album dat veel humor heeft en echt wel rockt. De korte, grappige tracks brengen toch een sfeertje dat uniek is. Toch denk ik dat je de film ook moet zien om dit album echt te waarderen.

avatar van Sinnerman
Erg, erg vermakelijk met stiekem erg goede muziek. Beter -ja, ik durf- beter dan het debuut.
Niet verwacht, omdat ik die ook al erg goed vond.

avatar van Ste*
Tja, niet serieus natuurlijk, tekstueel gezien enzo, maar jeetje, wat kan Tenacious D mij bekoren. Het is gewoon echt goed en lekker stevig, en Jack kan een aardige potje zingen.
Jammer dat ze relatief weinig nummers hebben, 2 albums maar, wil weleens iets nieuws horen van JB en KG!

avatar van GastHeer
PriestMaiden schreef:
No one can't kill the metal.

Ik denk niet dat ze dit bedoelden .
Gelukkig komt in mei weer een nieuw album genaamd Rize of the Fenix (Rize hoort zo geschreven te worden). Net kaarten besteld voor het optreden in de HMH, ik heb er zin in!!

avatar van Metalhead99
Ik ben deze plaat weer eens wat aan het beluisteren. Wat een heerlijk plaatje is dit toch. Leuke, humoristische tekst en kwalitatief gezien is het ook allemaal goed. Laat die nieuwe plaat (Rize of the Fenix) maar komen!

Mind Ruler
Geweldig leuk én goed album.
Ik had eerst de CD en zag pas nadien de film, dient gezegd te worden dat het album na herbeluistering nog beter wordt omdat de teksten dan veel duidelijker zijn.
Ondanks dat ik een grote Jack Black fan ben, vind ik het album net iets beter dan de film.
Papagenu is hilarisch!
Beelzeboss met een schitterende Grohl is de hoofdvogel.
Tits or destiny?

avatar van Silky & Smooth
Geweldige film en goede soundtrack! Lekkere rock met een grote dosis humor zonder dat het afdoet aan de kwaliteit; misschien wel het sterkste punt van dit duo.

MInder dan deel 1, maar beter dan deel 2. Blijft wel erg leuk.

avatar van Kondoro0614
Dit tweede album heeft toch wel wat meer met mijn jeugdsentiment te maken. Zeker het geweldige 'Beezleboss' kan ik luidruchtig mee blèren en ik weet daar toch wel bijna de hele songtekst van. Dit tweede album van het legendarische duo Kyle Gass (KG) en Jack Black (JB) heeft voor mij altijd heel erg veel betekend en dan voornamelijk het eerder opgenoemde nummer en het fantastische 'Kickapoo'. Wat het bij Tenacious D vooral is, is dat je ze vooral niet te serieus moet nemen. Het is allemaal komiek vertaald in een muziek album, je hebt eigenlijk 30 minuten aan een luisterboekje waar we in een wereld worden gestopt en mee worden genomen door de twee helden. Nou goed, ik vind dit een tikkeltje beter als het eerste album maar dat komt ook meer omdat ik buiten 'Tribute' verder niks met de songs op het debuutalbum heb en, bij dit tweede album is dat wel het geval en, die duurde ten opzichte van dit tweede album ook een tikkeltje te lang.

voorlopige tussenstand:
01. The Pick of Destiny