Tenacious D - The Pick of Destiny (2006)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Kickapoo (4:14)

met Ronnie James Dio en Meat Loaf

2. Classico (0:58)
  3. Baby (1:36)
  4. Destiny (0:37)
  5. History (1:42)
  6. The Government Totally Sucks (1:34)
  7. Master Exploder (2:24)
  8. The Divide (0:22)
  9. Papagenu (He's My Sassafrass) (2:24)
  10. Dude (I Totally Miss You) (2:53)
  11. Break In-City (Storm the Gate!) (1:22)
  12. Car Chase City (2:42)
  13. Beelzeboss (The Final Showdown) (5:35)
  14. Pick of Destiny (2:32)
  15. The Metal (2:46)
avatar van chansadres
Hier kijk ik echt naar uit O+

avatar van thomzi50
Cover voorspelt al veel leuks.

vondeich
Hier kijk ik dus ook zwaar naar uit!!! Wat vond ik het vorige album tof!! Lekkere nummertjes, en buitegewoon grappig!

verheug me er al op

avatar van T!M
1,0
T!M
Dit is de soundtrack voor hun nieuwe film.

T!M schreef:
Dit is de soundtrack voor hun nieuwe film.

Je kan het evengoed bekijken als een nieuw album van The D

Tresonyx
chansadres schreef:
Hier kijk ik echt naar uit O+

Inderdaad, en eigenlijk al sinds het eerste album!

*zoekt het album maar weer eens op

jippi:D

de single is wel aardig ( Pick of Destiny)

Elia schreef:

de single is wel aardig ( Pick of Destiny)

Idd heerlijk Cause it's the piiiiiiiiick of destiny!

avatar van jeroenman
nog 5 daagjes

avatar van chansadres
Hij valt tegen. Na 2 luisterbeurten begin ik toch te denken dat het een "one trick pony" is. Ten eerste is de cd maar 33 minuten lang. Dat is niet erg maar dan wil ik wel veel leuke nummers horen maar dat blijft jammergenoeg uit. De sterke nummers kickapoo en pick of destiny staan op de cd. Daar omheen hebben ze wat pepingeld. Onder de fans is het nummer History bekend (bij live gigs heette het History of Tenacious D). Dude (I totally miss you heeft een leuk tweede stuk maar meer positiefs kan ik niet noemen. Daarnaast nemen de electrische gitaren te veel de overhand in de meerderheid van de nummers.

Break In-City is een hardrock nummer maar daar zijn ze juist niet zo sterk in. Ze moeten gewoon grappige akoustische nummers maken....

Een slechte opvolger, een typische incasher na de film.

Edit: Meat Loaf en Dio zingen mee met Tenacious D in Kickapoo. Meat Loaf: " This music that you play for us comes from the depths of hell
Rock and roll's the Devil's work: he wants you to rebel
You'll become a mindless puppet, Beelzebub will pull the strings
Your heart will loose direction and chaos he will bring"

Ik vind hem gaaf. Niet goed, maar gaaf.

Classico is gewoon lachen
Beelzeboss is gewoon lachen

Het is typisch Tenacious D, daar verwacht ik geen meesterwerk van. Het is dan ook geen muzikaal hoogtepunt, maar de 33 minuten vliegen voorbij zonder moment van verveling.

avatar van Jochempie
Ik vind em erg cool, vooral het begin van de cd. Classico is geniaal en eigenlijk de rest ook, hehe.

120Goof
Geniale CD, Kickapoo en Beelzeboss zijn echt goed. Maar bij hun stel ik geen hoge eisen aan muzikale kwaliteit, als ik me er maar mee vermaak, en dat doe ik. 3,5*

avatar van Jeanicious
Geweldige CD. Heerlijk hoe de heren weer een geslaagde mix van rock clichés, humor en pakkende songs weten te maken. Met veel liefde voor het genre, inhoudelijk soms lekker plat, maar altijd heel onderhoudend. Blijf ik nog wel een tijd draaien. solide 4.0

avatar van jeroenman
Beetje een herhaling natuurlijk, maar hij is echt wel vet. Niet goed, maar zo ontzettend sleazy cool.

Die andere cover (als CD in de winkel, niet asl de soundtrack) is cooler trouwens. Met niet alleen Jack en Kyle, maar ook:

(tromgeroffel)

SATAN!!!!!

Relax

avatar van Facedown
Eerst vond ik dit album veel minder goed dan hun eerste album, mede ook omdat deze zo kort is.

Maar na veel luisteren en nog meer lachen, vind ik het toch weer een geweldig album van the best band in the world.
Niet zo goed als hun debuut, maar fantastisch.
Het duo Break-in City (Storm The Gate) en Car Chase City is het dieptepunt volgens mij, maar daar tegenover staan het fantastische Kickapoo, Classico, Beezleboss, Dude (I Totally Miss You) en The Pick Of Destiny...

Opnieuw lachen geblazen met deze 2 dikkerdjes, 4*

*edit* De gecensureerde versie van deze cd is toch ook geniaal
Kick your f*cking ass wordt nu Mow your freaking grass...
Suck a C*ck wordt nu Suck a Rock...
Fantastich

buddy
Dit is toch wel een hele lekkere plaat. Haalt het net niet met de eerste omdat het debut toch meer akoustisch was. Maar jah wat kan je van de plaat verwachten: hele goede muziek met de meest gestoorde teksten hehe

Deze album heb ik en luister echt vaak er ziiten leuke nummers tussen zoals papagenu , master exploder , break in city en natuurlijk kickapoo pod en beelzeboss

avatar van thomzi50
Klinkt wel wat snel in elkaar geflanst, maar bevat genoeg energie en humor om het nergens echt slecht te maken. 3*

dimwit
Origineel en buitengewoon grappig

headup
Haha lekkere humor en uitstekende muziek van deze briljante band. Deze verdient een plaatsje in mijn top 10

Leuke band, en cd ook weer gewoon mooi.. ik had de cd voordat ik de film had gezien, toen vond ik hem minder moet ik eerlijk toegeven.. maar na het zien van de film vind ik het een geweldige cd

Aantal geweldige nummers. Maar ook een aantal die niet echt bijzonder zijn.

Kickapoo/Pick of Destiny zijn top.

avatar van Peojuzi
wist niet dat jack black het in zich had maar ben na zijn film helemaal aan het chillen op kickapoo

Licht tegenvallende plaat. De film was wel geweldig.

3,5 voor the showdown

avatar van Genesis
Ik vind overigens Beelzeboss (the final showdown) wel het ultieme komische rock/metal nummer en ook gelijk het beste nummer van Ten D.

Genesis schreef:

Ja een van de beste. Maar de rest vondt ik licht tegenvallen