Bert Jansch - The Black Swan (2006)

Folk
Label: Sanctuary

1. The Black Swan (6:25)
  2. High Days (3:47)
  3. When the Sun Comes Up (3:54)

met Beth Orton

4. Katie Cruel (2:59)

met Beth Orton en Devendra Banhart

5. My Pocket's Empty (3:49)
  6. Watch the Stars (2:54)

met Beth Orton en Kevin Barker

7. A Woman Like You (4:13)
  8. The Old Triangle (4:06)
  9. Bring Your Religion (3:05)
  10. Texas Cowboy Blues (3:07)
  11. Magdalina's Dance (3:19)
  12. Hey Pretty Girl (3:02)
avatar van Svendra
Delicate muziek is dit.

Dat begint al met het titelnummer, uitstervend in een duet tussen cello en gitaar.
A Woman Like you is circa 40 jaar eerder ook al door Jansch opgenomen (solo en met Pentangle). Anno 2006 wordt het nummer loom en bluesy gezongen. En ook dat pakt geweldig uit.
De bijdrage van Beth Orton werkt goed bij When the Sun Comes Up, maar het infantiele Watch the Stars is een misser. Gelukkig is dat de enige zwakke schakel van het album.

paul.groenen schreef:
Bert verdient met deze plaat dezelfde waardering/aandacht als 'Ome Bob' voor 'Modern Times' kreeg.

Die vergelijking met Dylan is nooit in me opgekomen, maar Texas Cowboy Blues had zowaar ook van hem kunnen zijn.