Ali B - Petje Af (2006)

Label: Spec

1. Petje Af (3:07)
  2. De Journalist (3:09)
  3. Ghetto [Arabic Remix] (4:08)

met Akon en Yes-R

12. De Realist (3:21)

met Ton Dijkman

13. Uit de Goot (3:42)

met Gio

14. Je Bent Gewaarschuwd (3:10)

met Lieke van Lexmond

15. Partystof (3:16)
  16. Je Weet Zelluf (4:00)

met The Opposites

17. Rampeneren (3:47)

met Yes-R en The Partysquad

18. Zomervibe [Remix] (3:24)

met Yolanthe Cabau van Kasbergen

avatar van Weirdo Wizzy
Nou als ik één nummer van Ali B MOET opnoemen die ik niet leuk vind.......

Mezelf
Genesis schreef:
Ach hou toch op. Als ik Ali B hoor rappen over het milieu (dit gaat fout ), heb ik zin om spontaan mn computer, ps2,ps3, lampen, TV enz 3 weken lang aan te laten staan. Het is gewoon een treurig ventje, die ali.

Dan snap je het niet. Het gaat er om dat je door te luisteren over een aantal onderwerpen kan na denken, niet of je door zo'n lied te luisteren in één keer bij Greenpeace gaat, dat bedoelde ik ook helemaal niet.

Om eens over een aantal zaken na te denken die in verband staan met iedereen die op deze wereld leeft, daar is niks verkeerds aan. En of je nou al je Playstations je raam uit gooit of ze 3 weken aan laat staan, dat is totaal niet belangrijk.

Baltasound
Die gast meent daar toch geen ene fuck van man, in het volgende liedje "zit zijn crew op zijn pik en breekt tie al je benen".

The Deftone
Idd, gewoon schijnheilig gedoe, ik weet zeker dat hij zelf niet op het milieu let, hij geeft er geen ruk om, in een volgend nummer 'rapt' ie over zijn 10 auto's en weet ik het allemaal, en die zouden niet slecht voor het milieu zijn zeker.

avatar van J.M.
Weirdo Wizzy schreef:
Nou als ik één nummer van Ali B MOET opnoemen die ik niet leuk vind.......

Mezelf
The Deftone schreef:

Tuurlijk niet, al heeft hij 200 auto's hij kan er maar in 1 tegelijk rijden, het is onzin wat je nu zegt. Puur persoonlijke argumenten maken dit nog geen slecht album, mijn standpunt staat nog steeds.

En tja, dat hij met dingen van de "straat" komt dat zit nou eenmaal in zijn muziek, maar dat betekent niet dat alles wta hij zegt en niet daar over gaat opeens "schijnheilig" is of dat dat niet waar is.

Lil Bizzy Bone
Genesis schreef:

Hahaha, deze reactie vind ik nou leuk.

Superbeertje
Hele sterke featuring van Yolanthe op 'Zomervibe'.

avatar van HauteCouture
0,5
dit meent die gast niet he, zo'n triest album. En z'n programma boeit me ook voor geen meter.

RedLightCityBoy
Ziggy doet het wel goed op Till Morning

avatar van No Surrender
Waar gaat het heen met muziek, er komen steeds meer kut platen, door deze jojo en andere debielen die op TV komen (Lange Frans en Baas B, Kempi etc) luister ik Nederlandse rap niet.

1,0
Ali B heeft blijkbaar de moed nog niet verloren en we zijn twee jaar verder ondertussen, dit zegt eigenlijk al genoeg, dit album wil je zo snel mogelijk uit je geheugen verwijderen en toen hoorde ik Rampeneren onlangs nog eens...
Wel, Rampeneren stelt niets voor, gewoon een nummer met een beat erop en wat onzinnige teksten erbij gooien van Yes-R en the Partysquad en dan heb je een nummer dat Ali B's niveau haalt, dan vind ik Yes-R het nog iets beter doen, hoewel ik die rapper ook niet echt kan uitstaan, maar als het op muziek aankomt is hij wel voor op Ali B.
Petje Af, een album om opnieuw zo snel mogelijk te vergeten, nu maar hopen dat niemand dat nummer nog durft te draaien, buiten het nutteloze Rampeneren dat nog enigszins op een rare manier te genieten valt is er spijtig genoeg geen nummer meer over op dit album om nog een kans proberen te geven.
Cijfer: 1,0*!

1,0
Tja, Ali B vond ik wel goed op Ik ben je Zat en Leipe Mocro Flavour. Maar daarna ging het erg bergafwaarts met Ali B. Hij is gewoon een commerciele sellout geworden. Als hij gewoon bij zijn basis was gebleven, dan was het best een redelijke rapper geworden. Zijn kwaliteit is toch dat hij de mensen aanzet tot iets.

Ik hoef het album niet echt te beluisteren, want 2/3 van zijn album is als single uitgebracht. Wat ik daarvan heb gehoord is genoeg om te weten dat zijn flow achteruit is gegaan. Ali B is Ali B niet meer. Hij is niet die jongen van de straat meer. Hij ziet geld en daar handelt hij ook naar.

Hij krijgt van mij een welverdiende 1 die eigenlijk voor Ziggi was bestemd.

luijsterburg
ColonelCortez schreef:
Hij was vanaf het begin al een sellout...

avatar van platedraaier
Ik vind het 3e nummer, "Ghetto" een erg lekker nummer.

avatar van Reint
No Surrender schreef:

Dat is op zich jammer, als je je mening alleen baseert op wat je op tv ziet. Er is natuurlijk wel Nederlandse hiphop die de moeite waard is.

(Dat gemiddelde trouwens )

avatar van Norbert
Hahaha wat een heerlijk lage stemmen krijgt deze knaap toch.

avatar van Jupilerman
Dit moet toch wel de lelijkste hoes ooit zijn

avatar van Kelzo
0,5
Echt VERSCHRIKKELIJK vind ik dit. Slechte teksten, slechte rapper, en ongelooflijk mediageil. Echt niet om aan te horen, dit geblabla van een zogenaamde "knuffelmarokkaan". Alleen Ghetto gaat nog wel, al komt dat voornamelijk door Akon.

avatar van Fake_world
jezus, ik hoor alleen de clips al 1 keer en ik weet zo al dat ik dit never meer moet horen:-)

turbothijs
Petje af! Ik hoor bijna nooit zulke meuk! Heb de helft maar beluistert dus ga ik niet stemmen.

SSS
Baltasound schreef:

Al mijn benen? Alsof ik 12 benen heb en daarna zeker al mijn tenen? En dan schopt Ali Nee zeker ook nog tegen mijn schenen? Het probleem is dat zeggen er zovelen, dus ik ga daar geeneens meer aandacht aangeven.

avatar van V.B.
een 1.2 haha!

joeri592
V.B. schreef:
een 1.2 haha!

dan moet je is bij jamai kijken, die heeft 0,80

chrismusic
Yolanthe en lieke

Alleen daarom zou ik hem al willen beluisteren

avatar van jordidj1
1,5
jordidj1 (moderator)
verschrikkelijk dit.

de titels alleen al. special voor hem heb ik boven het gemiddelde gestemd, dus moet hij blij zijn.

jezus dat deze muziek bestaat

avatar van jellecomicgek72
0,5
Oke, dit is echt Crap! Hij kan beter geen albums meer maken. Die Titel alleen al. Petje af? Hij draagt 24/7 een pet. wat een crap!

avatar van Wyverex
Nu juist toevallig opgebotst. Kunnen die HipHoppers dan nooit niets alleen?

avatar van KILLERBEE99
1,5
Een 1 voor Ghetto [Arabic Remix] en Moksi Meti.

Zijn debut vond ik vrij aardig (waar veel mensen het duidelijk niet mee eens zijn), maar dit album is echt slecht tegenover zijn debut.

Hopelijk wordt zijn 3e album, weer net zoals zijn eerste.

avatar van RogerV
0,5
Ali B. is echt schandalig slecht. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die het uberhaupt serieus nemen.

Hoewel deze Ali B mij een vrij aardige gast lijkt, is zijn muziek met recht dramatisch te noemen.

avatar van FuturisticFunk
Klassieker

avatar van adri1982
Hahaha, dat gemiddelde!. Dit ga ik voor de grap eens een keer luisteren.