GZA - Liquid Swords (1995)

Label: Geffen

1. Liquid Swords (4:30)

met RZA

2. Duel of the Iron Mic (4:06)

met Inspectah Deck, Masta Killa en Ol' Dirty Bastard

3. Living in the World Today (4:23)

met Method Man

7. 4th Chamber (4:37)

met Ghostface Killah, Killah Priest en RZA

8. Shadowboxin' (3:29)

met Method Man

9. Hell's Wind Staff / Killah Hills 10304 (5:08)
  10. Investigative Reports (3:49)

met Ghostface Killah, Raekwon en U-God

11. Swordsman (3:21)
  12. I Gotcha Back (5:01)
  13. Killah Priest - Basic Instructions Before Leaving Earth (B.I.B.L.E.) * (4:32)
avatar van -marco-
Door 4th chamber is de interesse in hiphop gekomen. Dus jeugd sentiment, dit hele album en de liefde voor Wu-Tang. Sweet memories

avatar van frolunda
Mijn favoriete Hiphop album aller tijden en elke keer dat ik hem op zet gaat het mis en weet ik dat dat nooit meer gaat veranderen.
Favoriete tracks : 4th Chamber,Shadowboxin' en Investigative Reports,maar eigenlijk is alles goed en vormt Liquid Swords een bijna briljant geheel met een sublieme sfeer.

Vandaag nog geluisterd met oordoppen. Wat een intro! Naar mijn mening bouwt het album geweldig op tot en met 4th Chamber. Daarna zakt het iets in, maar blijft heel goed. Bible valt een beetje buiten het geheel. Super nummer trouwens. Producties zijn echt subliem en GZA raps van een hoog niveau. Ook die andere Wu gasten zijn een leuke afwisseling, je hoort wel dat GZA het paradepaardje van Wu is.
Dit ligt heel dicht tegen 5 sterren aan.

avatar van René.
Naamloos schreef:
Vandaag nog geluisterd met oordoppen.
Dan zal je er niet veel van meegekregen hebben.

Jawel hoor. Prima oordoppen heb ik. Maar je grap was leuk.

avatar van Bruno_6
Deze heerlijke akoestische versies van de eerste drie nummers van dit topalbum wil ik jullie niet onthouden:

GZA & The Soul Rebels: NPR Music Tiny Desk Concert - YouTube