Nul7Negen - Kwaad Tegen Kwaad (2006)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Alpha (3:31)
  2. Galactische Stappen (3:15)
  3. Dorst (3:18)
  4. Zij (2:25)
  5. (...) (3:27)
  6. Jouw Verlosser (3:11)
  7. Verdriet, Angst en Regen (3:41)
  8. Vraagstuk (2:13)
  9. Ongelooflijk (3:28)
  10. Sorry (2:57)
  11. Kwaad Tegen Kwaad (3:14)
  12. Aaaaahhh!!! (3:50)
  13. Verstoten Episodes (4:20)
  14. Droom des Doods (3:29)
  15. Hij (3:17)
avatar van Jacktherapper
"Dit zijn mijn instinkten, ik ben nog een kind. Verbitterd en verminkt door de inkt die ik wou drinken !" Spinal

duidelijk ..

nuf
spinal is zeker weten mijn favorite rapper, ik kwam via steen bij hem terecht en zo dus bij nul7negen.

Het is allemaal wel leuk maar ik kan er nog niet echt wat van maken tot nu toe. Veel beats doen me niet zo veel, en de teksten zijn soms wat vaag of matig.

Hij en Zij gaven me trouwens wel kippenvel, zou het echt gebeurt zijn?

Ik moet dit album nog een keer helemaal luisteren voordat ik mijn eindoordeel geef.

avatar van Boris91
De productie is hier echt geweldig, en als je daar die psycho stem van Spinal overheen hoort ben je gewoon verkocht. Ill Material en Rhyme Deluxe vind ik wat minder, maar dat komt omdat ik steeds weer wacht tot Spinal begint. Hij en Zij zijn inderdaad beide geweldige tracks, een van de beste nl hiphop albums. 4*.

avatar van Rhythm & Poetry
Toch een steengoed album van Nul7Negen. Vind die articulatie wel erg dope overkomen. Sterke lyrics met Spinal als mijn favoriete rapper en lyricist. Producties moeten ook zeker niet vergeten worden want ook die zijn erg dope. Het is voor NL begrippen toch ook wel een origineel album, maar weinig andere acts durven zulke muziek neer te zetten. Ik vind ook niet dat dit onder doet aan rapwerk
van Necro, Non Phixion & Mr. Hyde etc.

nuf
ik heb dit album in de trein uren zitten luisteren, ik ben echt overdonderd door zoveel mooie teksten en die prachtige articulatie. De teksten spreken me enorm aan en de beats en donkere sfeer ook. Zeker een van mijn favorite nederhop platen. Niet dat ik veel nederhop ken verder .

4.5*

avatar van Sjaakspeare
Op het eerste gehoor doet het me erg aan een niet eens zo heel erg slap Nederlands aftreksel van Cannibal Ox denken. Vooral die duistere distortion-beats. De teksten zijn op dit album weliswaar ook erg interessant, maar lang niet zo sterk als op The Cold Vein, waar ze gewoon ronduit poetisch zijn. Ook halen de MC's het niet bij Vordul Mega en Vast Aire, al is dat niet omdat ze minder excentriek rappen. De stem van die Spinal vind ik eigenlijk gewoon irritant. Net een jochie van 9 die wat rondblèrt. Hij is dan wel degene met de tekstueel meest interessante impulsen, maar goed. De beats vind ik geweldig, alleen zijn ze naar mijn smaak iets teveel toegespitst op één concept per beat. Vooral door het uitblijven van creatieve uitbouw kunnen de beats niet tippen aan die van El Producto. Hoewel, ik moet zeggen dat deze beats me al zeer verbaasd hebben.

heel erg goed album, erg veel naar geluisterd, paar nrs van wat lager kwaliteit, maar erg erg erg veel potentie, vooral spinal is erg goed.

Ik vind dit erg goed.
Ik moet er alleen niet té veel naar luisteren anders word ik ook een psychisch gestoorde, panische, suïcidale anti-christ

nuf
ze deden maar één nummer van dit album op zaterdag bij rokkesteen. Vraag me af waar ze de rest vandaan halen, nieuwe ep/album? bovendien gaat Rhyme Deluxe (of was het nou ill?) een eigen album uitbrengen. Klonk goed.

Devlab
Hij viel hier vanmiddag op de mat, heb m nu 3 keer geluisterd.
Een heel goed album! echt enorm sterke teksten en ik kreeg af en toe gewoon kippenvel van de haat in spinal zn stem.
in het kort : echt een verdomd goed album met erg sterke teksten 4,5 *

Social_Mask
Misschien toch maar een 4*? Heb het album de laatste tijd vrij vaak gedraaid en ik kan me wel vinden in Sjaak's bericht (over de beats en Ox). Beats zijn dik in orde. Aan de raps stoor ik me ook niet, maar ik word na een tijdje toch wel echt moe over dat gelul over hoeren die aan crack zijn, Jezus, God etc. En dat is geen goed teken voor een album dat niet eens zo lang duurt. Tegen het eind heb ik het echt wel gehad. Vandaar dat ik nog even wacht met mijn verhoging.

Wil nog wel even kwijt dat (...) een ' ' verdient!

avatar van dilladawg
Al dat anti-christelijke gezeik, word er gestoord van.
beats zijn opzich wel tof, maar ik kan egt niet naar spinal luisteren.
Hij komt op mij over als een iemand die enorm depressief is.
Een beetje duister vind ik wel vet, maar dit is naar mijn mening egt te veel van het goede.

avatar van Kill_illuminati
Het klinkt op het eerste gehoor best goed! Sorry doet mij denken aan de Nederlandse detective Baantjer.

avatar van vork666
Verhoogd van 4.0 naar 4.5. Zeker een van de betere nederlandse hiphop cd's. Sommige lines zijn echt geniaal. "Sukkels doen blij, voel hoe hard een honkbalknuppel kan zijn".

Social_Mask
Ik zie de genialiteit van die line niet echt..

avatar van Kill_illuminati
Ik vind die line ook niet bepaald geniaal. Maar het is wel tooff line, dat wel.

avatar van vork666
ik vond hem gewoon mooi. Klinkt lekker enzo. Er zijn nog veel meer mooie regels hoor.

avatar van Stapler
Hij brengt hem wel heel mooi . Ik krijg iedere keer weer een vieze smile op me bek als ik die zin hoor .

dilladawg schreef:
Al dat anti-christelijke gezeik, word er gestoord van.
beats zijn opzich wel tof, maar ik kan egt niet naar spinal luisteren.
Hij komt op mij over als een iemand die enorm depressief is.

Hhahaha ja dan zit je bij Nul7Negen verkeerd .
En als je goed hebt geluisterd is het niet perse anti-christelijk, ze brengen alleen alle narigheid naar voren wat er in de loop der eeuwen is voortgekomen uit het geloof door dat mensen het misbruikt hebben.

Maar goed, iedereen zijn ding. Misschien is het een kwestie van open staan voor nieuwe dingen, ik raad het iig mensen aan want je kan niet ontkennen dat ze talent hebben, passie er in gooien en er de tijd voor hebben genomen. Ik vind het een meer dan geslaagde plaat.

Social_Mask
Kwestie van open staan voor nieuwe dingen?? Dat heeft niks te maken met de kwaliteiten van een rapper, lijkt mij. Je 'voelt' het, of je 'voelt' het niet.

Ik ben het wel eens met Dilladawg, niet over Spinal - die is wel aardig, maar "al dat anti-christelijke gezeik". Spinal valt enorm in herhaling met oa zijn hoeren, wat het niet echt aangenamer maakt om naar te luisteren. Op een gegeven moment word ik het ook écht zat. Dat gaat trouwens ook op voor die andere 'tjappie'.

avatar van TheFunkyM
Hoor het nu pas.
Goede plaat, goede beats, geschifte teksten.
Spinal vind ik er toch bovenuitsteken. Wel valt hij soms in herhaling

MAS
Dope album van Nul7Negen deze moet ik al heel lang aanschaffen.

Ze brengen maart dit jaar als het goed is een album uit samen met Steen onder de naam Dead Homies. Het eerste nummer daarvan is inmiddels al uit.

MAS
Zag dat ik hier nog niet op had gestemd. Een dikke 4! Een van de betere Nederlandsetalige rapalbums. Inhoudelijk zit het goed en qua rapskills ook.

MAS
De laatste week weer vaak geluisterd en ik heb hem verhoogd naar 4,5. Dit is eigenlijk gewoon een klassieker.

avatar van biggupmannie
Ik kan niks anders zeggen dan dat ik dit een meesterlijk album vind. Als ik dit hoor dan denk ik echt: hoe kan het dat mensen als Keizer alle lof van de wereld krijgen? Ik vind op dit album vooral de nummers zij en hij echt heel goed. Ik vind dat de rappers een heel goede sfeer weten neer te zetten. Vooral Spinal overtuigt op dit album, ik ken Spinal van de Kadaverrap mixtapes. Ik wist niet dat hij ook zulke teksten kon schrijven! Ik heb wel een vraagje aan een volger van deze mannen: wie weet of de groep bezig is met een nieuw album? Op hun site kan ik er niks over vinden. Wel zitten er af en toe wat nadelen in, het album is eigenlijk iets te lang. Het is een vrij depressief album en dat gaat op den duur vervelen.

4 sterren!

avatar van vork666
Ze zijn ooit bezig geweest met wat dingen met Neo & Manu (het project Spylacopa), daar zou, dacht ik, ook een album uit gaan rollen, maar daar wilden ze geen deadline aan vastmaken omdat dat het creatieve proces zou verstoren, of zo. Spinal had twee jaar terug al een soloalbum uit moeten brengen, maar dat is er ook nog niet. Blijft dus een beetje vaag allemaal.
Op Youtube zijn overigens nog meer mooie tracks van Nul7Negen te vinden, ook enkele van Spinal solo of Spinal met het eveneens uit Zoetermeer afkomstige Koud & Stoffig. Zeer de moeite waard

biggupmannie schreef:

4 sterren!

Paar keer dat ik ze live zag hadden ze tal van nieuwe nummers. Maar helaas geen nieuw album oid.

avatar van Elohim
Er staan een paar echte pareltjes op!
Sorry (Spinal zijn verse! )
Verdriet, Angst en de regen (Ill Material! )
Hij (Zij is ook erg vet, maar Hij is toch net mooier verteld, met passendere instrumentatie).

Jammer genoeg staan er ook wat saaiere nummers op.

Toch, 4*

avatar van niels94
Wat een gezelligheid op dit album

Deed me qua inhoud en qua sfeer nogal aan Stropstrikkers denken, al gaat het op dit album nóg meer over hoe verrot de wereld wel niet is. Daar is op zich niets mis mee, maar op gegeven moment weet ik het wel weer. Een enkele keer moet ik er eigenlijk ook wel een beetje om lachen (het einde van Zij, kom op zeg ). Wel zijn de rappers hier met name qua flow een flink stuk beter dan die van Stropstrikkers, met name Spinal is toch wel behoorlijk goed in wat hij doet. Productioneel is dit verder in orde, er wordt hier goed een duistere sfeer geschept. Minpunt is dat dit toch wel vrij eentonig is, 50 minuten lang deze ellende is toch een beetje veel.

avatar van toxief
Net als nuf ben ik via steen bij spinal en zo bij N7N terechtgekomen. Het is geen genre waarin ik me wil verdiepen, maar dit vind ik wel de moeite waard. Hier in België vind ik het maar aan de magere kant. Niets dat echt blijft hangen. En dat heb ik hierbij wel.
Een nummer als 'droom des doods' vind ik echt in orde. Ik ben jaren naar de kerk moeten gaan, klinkt heel herkenbaar Maar spijtig genoeg vind ik er de eentonigheid en verveling ook in terug.

Ik ben benieuw naar hun volgende album.