Robin Thicke - The Evolution Of (2006)

R&B
Label: Star Trak

1. Got 2 Be Down (4:33)

met Faith Evans

2. Complicated (4:13)
  3. Would That Make U Love Me (3:37)
  4. Lost Without U (4:14)
  5. Ask Myself (3:47)
  6. All Night Long (3:41)

met Lil' Wayne

7. Everything I Can't Have (3:24)
  8. Teach U a Lesson (4:28)
  9. I Need Love (4:55)
  10. Wanna Love U Girl (4:24)

met Pharrell Williams

16. Angels (8:35)
  17. Superman * (4:19)
  18. U Center Me * (4:15)
  19. Look at Me * (4:33)
totale tijdsduur: 1:13:15 (1:26:22)
Chriss
Lekker album met heerlijk rustige beats en Robin's stem en teksten doen de rest. En ff tussendoor vond Pharrell al tijdje niet meer zo lekker bezig maar Wanna Love U Girl mag er wel weer wezen.

Ik weet dat je een album op zichzelf moet beoordelen dan zou het 5* hebben gekregen maar mijne slechte kant wou het vergelijken met Unpredictable (Jamie Foxx) en die vind ik net wat beter waardoor ik het met 4,5 moet bekronen.

avatar van j.b.b.l
Een hele sterke begin,maar het einde gaat toch wel snel vervelen.3,5

Marcellus schreef:
Stem verlaagd naar 3,5
Hij begint na een tijdje toch te vervelen, dacht dat het een blijvertje was zoals Futuresex/Lovesounds, maar hij blijft niet hangen alsnog een goed plaatje maar genoeg geweest naar een paar keer horen

Ver van vergelijkbaar met die plaat, maar ook heel ver. Thicke gebruikt hier weinig van de "pop" formules, iets wat timberlake wel doet.

Deze plaat heeft bij een eerste keer luisteren niet superveel in zich maar als je het genre een beetje kan apprecieren kan je er gerust 20 keer naar luisteren.

Ik geef het een 4

avatar van Reijersen
Erg hoog gemiddeld (nr 1 in de R&B toplijst) voor Robin Thicke. De man die met racend op een fietsje als fietskoerrier in een liedje met een Beethoven sample bekend werd (When I Get You Alone).
Met dit album doet hij totaal wat anders, en moet zeggen dat het best aardig klinkt. Hij stond btw in het voorprogramma van John Legend (dec 2006) in de HMH. Was wel leuk om deze man eens live te zien.
Wat ik wel jammer vind ik het nummer 'Shooter', de originele versie was beter.
Verder is het gewoon een vermakelijk en makkelijk te beluisteren album. Niet veel nieuws onder de zon, maar wel goed uitgevoerd.

tondeman
Na 15 nummers zwoegen en kreunen is er helemaal op het eind toch nog een sprankje licht: "Angels". Hoewel het net als de rest nogal, ehm... zwoel begint (en toch ook blijft) weet het, i.t.t. die rest, toch te overtuigen. Een verbluffend goed piano/hammond-arrangement waaraan een zweem Marvin anno 'What's Going On' kleeft.
Het laat toch iets van klasse doorschemeren, jammer dat hij voor de rest van de plaat toch vooral leunt op vluchtige nu-soul/pop van het saaie en slijmerige soort.

9 september een nieuw album van deze man.. maar ik ben toch bang dat hij teveel de commerciele (lees: R&B) kant op gaat..
Ik zou hem liever een album vol ballads als Angels en 2 the sky willen zien maken

Hmmmm...lekker album zeg!
Heerlijke ballads met een heerlijke stem!

Heb zijn nieuwe track gehoord is nu megahit bij 3FM. Hij heet magic, vind hem erg goed!

Dit album: 4.5*

lowhusky
hier hoorden toch ook 3 bonusnummers bij?

avatar van koel
Top album! Die gozer kan wel wat. De albums erna zijn wat anders. Hij lijkt zoekende naar een passende stijl. Dit album is voor mij zíjn stijl!

avatar van NewYorkCityLight
Wilde eigenlijk beginnen met Sex Therapy maar aangezien dit gemiddelde een stuk hoger is denk ik dat ik beter deze kan nemen als eerste kennismaking met een album van Robin Thicke.

avatar van Shelter
Got 2 be Down is goed, maar dat komt zeker ook door Faith Evans die brengt wat meer ballen op de track. Complicated wel ok.

Would that Make U Love Me vind ik typisch een track die te hoog gegrepen is voor zijn stem, dat hoge klinkt hier uiterst zwak het heeft geen power/geen gevoel het is te pieperig.

Lost Without U vind ik wel goed, maar al hier begin ik moe te worden van zijn stem.

Gelukkig is er dan Ask Myself, met minder gepiep. Op de lagere tonen zingt hij overigens best lekker. Ik begrijp dat het hoge een soort van trade mark wordt voor hem maar ik vind het nogal een overkill. Dit nummer is voor mij wel de strohalm dat ik door ben blijven luisteren.

All Night Long is verschrikkelijk, de beat/zang en de afschuwelijke rap van Lill Wayne.

Everything I Cant Have heeft een leuke bossanova productie, maar weer te hoog gegrepen voor zijn stem. Die stem van hem kan zo'n nummer niet dragen. Maar het klinkt nog wel ok

Teach U A Lesson, nice. akoestiek/rustige productes en zijn stem gaan veel beter naar mijn mening. Het is niet super vet of zo en als je het vergelijkt met iets als Donnell Jones in die stijl valt het in het niet maar wel nice.

I Need Love, gaaaaap. Ook kwa productie enorm loom en voorspelbaar.

Wanna Love You Girl, productie is vet. Zang is so-so. De manier van zingen begint nu ook negatief op te vallen, herhalen van trucjes van andere nummers.

Can U Believe, gaaaaap 2. soms heb ik trouwens op dit album het idee dat het een veeeeel mindere versie van Frank Ocean is. kwa zang dan want de producties zijn veels te saai voor de vergelijking.

Shooter, productie is nice. beetje funky. zang wel ok. niks speciaals

Cocaine, deze vind ik wel lekker klinken. typisch funky club nummer.

2the sky, mwah gaat wel. weer even dat FO moment voor mij op sommige stukken maar dan wel 2 klassen eronder.

Lonely World, gaaaap 3

Angels, echt verschrikkelijk naar mijn mening. Vooral wanneer hij begint te zingen Aaaangels.
Bijna vals, net niet. Zo tragisch sloom en waarschijnlijk zeer emotioneel bedoeld.
Nee raakt me totaal niet, gaat zelfs de andere kant op

Conclusie, wel beter dan Blurred Lines, een stuk beter zelfs. Maar na alle hoge scores hier, had ik echt meer verwacht. Het klinkt wat gedwongen emotioneel willen doen en het "kijk mij eens hoog zingen" gehalte is te hoog. Staan 3 a 4 leuke tracks op en bij sommige nummers vind ik de producties wel ok. 2,5-3*. 3* dan maar, krapjes though.