Sean Price - Jesus Price Supastar (2007)

Label: Duck Down

1. Intro (Jesus Price) (1:46)
  2. Like You (3:28)

5. Stop (2:29)
  6. Violent (3:34)
  7. Da God (3:04)

met Buckshot en Sadat X

8. Oops Upside Your Head (2:37)

met Steele

9. Church (3:55)

met Rock en The Loudmouf Choir

10. King Kong (2:48)

met Rock

11. One (1:51)
  12. You Already Know (3:17)

met Skyzoo

13. Director's Cut (1:19)
  14. Let It Be Known (3:18)

met Phonte

15. Hearing Aid (3:05)

met Chaundon

16. Mess You Made (3:56)

met Block McCloud

Harco
Op deze heeft Khrysis nr. 9, 10 en 12 geproduceerd, en King Kong is echt hard. Op Monkey Barz Onion Head en Bye Bye.

Ik heb een album van The Away Team toegevoegd, maar de hoes moet nog even geaccepteerd worden. Away Team is producer/rapper-duo bestaande uit Khrysis en Sean Boog. Ook leuk.

Pauper
Producties van Illmind, 9th Wonder en Khrysis, alle drie niet van hoog niveau, vooral 9th stelt me zwaar telleur. Voornamelijk veel gastoptredens van de Boot Camp Click members, ook allemaal matig en nog steeds, dusver heeft slecht Smif-N-Wessun me weten te boeien binnen de gehele click, ook deze CD vind ik erg matig, 3,5*

Harco
Die beat van P-Body vind ik toch wel heerlijk.

Harco
Fuck dit, man. Ook dit album is weer pure klasse.

First of all, I ain't nothin' to fuck with, Sean Price is the name, and I still bring the ruckus.

Het enige wat er veranderd is, vergeleken met de advance, is dat Stop er bij is gekomen, en omdat ik de advance al vaak genoeg beluisterd heb, kan ik deze plaat terecht een 4,5 geven.

mes-one
Ik heb toch twijfels over de beats, vond die van Monkey Barz toch een stuk lekkerder eigenlijk...

Alleen Hearing Aid rockt hard, bekende sample trouwens...iemand een idee waarvan?

mes-one
Gastrapper Flood moet nog even terug naar de Bronx. Raplessen nemen.

avatar van Conway Twitty
Matig album, staat eigenlijk niks speciaals op. Nummer 9 en 16 zijn nog wel aardig.

Relax
Ik verhoog naar 4,5, velen mensen zouden het daar niet mee eens zijn maar ik zelf vind het toch een geslaagd album.
Sean Price is wat veranderd op dit album, ookal zijn veel teksten nog hetzelfde als het vorig album maar dit keer brengt hij ook woede en lol mee.
Vorig album klonk hij nog een beetje stabiel dat hij niets fout wilt doen, maar nu klinkt hij wat "losser", bij Heltah Skeltah had hij ook een beetje dit probleem.
Af en toe hoor je Sean Price wat grommen en hoor je meer punchlines.
Wat ik leuk vind is dat Rock wat vaker meedoet op dit album, hij kan de refreinen top inrappen, bij P-Body ... geweldig, bij King Kong hoor je hem ook maar dat staat neit op het album en hier ook niet, waarschijnlijk gesampled.

Harco
Nee, dat had ik ook door bij King Kong. Volgens mij is het gewoon ingezongen voor het album hoor. En dat refrein op P-Body is gewoon... shiiiiiiit.

Ik begrijp de 4,5 wel.

ik begin deze shit eindelijk vet te vinden

avatar van MFPascal
Lekker album, net als Monkey Barz al vond ik die toch lichtelijk beter geef ik ze beide een 4. Ik vind de beats op beide albums erg lekker (op Monkey Barz wat beter) en Sean Price is weer... Sean Price. Ergens zijn die raps natuurlijk niet geweldig te noemen, maar de manier waarop hij ze brengt in combinatie met die beats tovert zeer geregeld een glimlach op mn gezicht. Coole plaat, net als z'n voorganger dus.

avatar van J.M.
Goed album, eerste album wat ik van Sean Price luister, en het bevalt me goed. Ik vind zijn stem wel dope en de producties mogen er ook wezen. De laatste 2 nummer vind ik het beste

Harco
Vond hem een tijde geleden in de Mediamarkt; heb hem toen ook maar meteen meegenomen.

Even sterk, bij vlagen zelfs sterker, dan z'n voorganger. One, wat een wereldtrack. 4,5 ook.

Relax
Ik vind deze uiteindelijk veel beter dan Monkey Barz.
Daarom heb ik deze ook inplaats van Monkey Barz in me top 10 gezet.
Alleen al omdat Monkey Barz een paar clubbangers heeft waar ik slecht tegen kan..

avatar van herbertwest
Harco schreef:

Volgens wikipedia heeft Khrysis 5, 10, 11, 13 en 15 geproduceerd

avatar van MJ_DA_MAN
King Kong heeft echt een dikke beat. Maar helaas trek ik Sean P zelf nog steeds erg slecht.

herbertwest schreef:
Volgens wikipedia heeft Khrysis 5, 10, 11, 13 en 15 geproduceerd

Hmm, Discogs zegt hetzelfde als jij, dus ik geloof je. Kan je zo niet 1, 2, 3 vertellen waar ik destijds die informatie vandaan heb gehaald.

avatar van wouter-d
Vrij matig album, kan niet eens 4 favoriete tracks aanvinken. Vrij domme impuls aankoop.

Er wordt mij wat te vaak P geroepen, soms vindt ik de wat hakkelende stijl van Sean P wel tof maar op dit album klinkt het vooral onhandig en kinderachtig. Met als dramatisch dieptepunt violent echt een suf nummer.

Gelukkig voor sean p zijn er mensen die dit album kennelijk wel weten te waarderen.

Artifact
wouter-d schreef:
Met als dramatisch dieptepunt violent echt een suf nummer.

All I is, is all I am
And, all you is, who gives a damn?

It's like, wop-babalu-bop-doo-wop-bam-boom
The glock, got a few shots, you popped, drop - oooh

Word to mother, my shit raw dog like fuck rubbers
Motherfuck literally, I fuck mothers

/kan de glimlach niet onderdrukken. Toch wel een grappig vent die Sean hoor.

Ikke, ikke, ikkuuhhh

Gelukkig wel.

C.J. Slob
Erg vervelende muziek om na te luisteren. Ik snap echt niet hoe mensen hier nou zo positef over kunnen zijn. Sean Price is inderdaad een bovengemiddelde rapper maar de muziek vind ik echt niet om aan te horen.

avatar van gweah
Ik lees met verbazing veel van de bovenstaande reacties. Er zijn op dit moment weinig MC's beter. Wat een flow, wat een swagger.

En dat mensen klagen over de beats is mij een raadsel.
Is allemaal bovenste plank mensen, wat is jullie reference point? Dit is dikke NY boom bap (die trouwens niet eens uit NY komt), beter krijg je het niet tegenwoordig.
Hoewel Guilty Simpson's album, ligt een beetje in het zelfde straatje, qua beats misschien beter is. Daar is het echter Sean Price die er qua MC-ing met alle shine vandoor gaat, met een knetterende feature zoals je ze tegenwoordig te weinig ziet.

Terug on topic: Ik vond hier alleen 'Stop' een beetje jammer omdat J Dilla deze sample al (beter) gebruikt heeft en 'Mess You Made' vind ik er niet helemaal bij passen, dat nr klint mij een beetje teveel als die cd Black Trash van Sticky Fingaz (remember, anyone?)

Voor de rest: dopeness my friends

Ik vind dit het dopeste album dat de afgelopen 5 jaar is uitgebracht.

De beats zijn dope, maar het is vooral Sean Price die het 'm doet. Hij is een van de weinige mc's waarvan ik standaard goed naar zn teksten luister. Zn teksten klinken simpel, maar zitten goed in elkaar. Hij neemt zichzelf niet te serieus, maar heeft wel charisma en heeft de meeste swagger in de game zonder het te claimen.

avatar van hiphopisntdead
Kmoest deze ook maar is checken, nadat ik Monkey Barz had geluister, die ik erg goed vond.
ik kan er erg kort over zijn. Een erg goed album, en komt met veel nummers erg in de buurt van monkey barz.
vooral King Kong en One vinnik erg vet. ook wel hoe die zo snel in elkaar overgaan vind ik erg vet
4.*

avatar van TheFunkyM
Ik weet het bij deze cd nog niet. Op 1 of andere manier kan het me nog niet pakken. Sean Price gaat me op 1 of andere manier steeds tegenstaan. Binnenkort nog maar eens proberen want de beats zijn opzich wel lekker.

avatar van Shelter
Sean Price is op album niet altijd heel dope, maar live rockt die de tent als geen ander. Zeer energieke live mc...waar de albums altijd 3*- max 3,5* scoren voor mij vind ik het live 4,5* tot 5*.

avatar van Ill
Ill
Ik vond Monkey Barz erg goed, daarom ben ik deze nu gaan beluisteren. Het klinkt tot nu toe goed Ik vind Sean Price sowieso een dope mc.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik ben Sean Price meer gaan waarderen de laatste tijd, en ben daarom dit maar gaan checken omdat de man altijd dikke beats heeft. Ik stoor me nu minder aan hem, maar nog steeds staat zijn flow me wat tegen. Beter gezegd: geweldig vind ik hem niet. En dat terwijl hij als gastrapper vaak gewoon goed is, vooral de laatste tijd. Maar over dit album, het is minder dan zijn voorganger. Waar op Monkey Barz vrijwel alleen goede beats opstonden, staan er hier een aantal magere op (Da God, Oops Upside Your Head en Church zijn drie dooddoeners achter elkaar en zo staan er nog wel meer minderen op). Maar gelukkig staan er ook een aantal écht goede op; sowieso horen Cardiac, Stop, King Kong, One en You Already Know daarbij. Geen toeval ook dat drie daarvan Khrysis-beats zijn, want die man is in topvorm is en hij was tussen +/- 2005 en 2007 sowieso heel goed. 9th Wonder begint hier met afzakken, want zijn beats, op You Already Know na, vallen wat tegen (ok, Violent is ook leuk). Gastartiesten zijn we aardig, maar maken nergens tracks veel beter, op zijn maatje Rock na wellicht. Een echt hoog cijfer wordt het weer niet (kan ook niet anders in deze tijd), maar een 3,5* wel.

ManMonster
Vandaag nog eens opgezet en wat blijf ik het verschrikkelijk jammer vinden dat die intro geen volledig nummer is geworden, super vette beat vind ik dat!
The Loudmouf Choir is ook echt geweldig, ik wil een volledige Sean P album met The Loudmouf Choir!

Harco
Nee, geen volwaardig album! Vooral I Can't Feel My Face van Smif-n-Wessun's The Album is zo'n drama. Ik ben in ieder geval geen fan van hun sound.

Price is overigens, geloof ik, zelf ook lid van The Loudmouf Choir.