Low Profile - We're in This Together (1989)

Label: Priority

1. Funky Song (3:57)
  2. That's Y They Do It (4:31)
  3. Pay Ya Dues (4:40)
  4. Easy Money (3:18)
  5. Keep Em' Flowin' (4:57)
  6. Aladdin's on a Rampage (4:42)
  7. How Ya Livin' (3:51)
  8. Comin' Straight from the Heart (4:19)
  9. We're in This Together (4:23)
  10. Make Room for the Dub.B.U. (3:47)
  11. No Mercy (3:24)
EPMD
wat een vet album... heel erg onbekend maar daarom niet minder dope... helaas niet meer leverbaar... DJ Aladdin achter de turntables en WC rapt heerlijk over de funky beats...

Dat deuntje van How ya livin' heerlijke trompet. Probeer er steeds achter te komen van wie de originele deuntje komt, helaas zonder succes.

Originele sound schijnt van Herman Kelly & Life te zijn, maar kan weinig van terug vinden

avatar van Sjoerd_
Raarmaargaar schreef:

Soul Power '74 - YouTube

avatar van Angelo
Ik geloof dat dit het eerste muzikale project was van WC (William Calhoun). Best wel leuk om eens te beluisteren, vooral omdat z'n toekomstige werk er eigenlijk nooit echt beter op is geworden - wellicht met uitzondering van het album dat hij opnam onder WC & The Maad Circle. We’re In This Together weet niet helemaal van begin tot eind te overtuigen, maar het heeft zeker zijn sterke momenten. De ietwat donkere en rustige sfeer van outsider Keep ‘Em Flowin’, het bijzonder ritmische How Ya Livin’, en ook 't openingsnummer (dat zijn naam overigens zeker eer aan doet) laten de luisteraar horen dat de heren absoluut potentie hadden. Vooral (DJ) Aladdin, want zijn producties winnen het duidelijk van WC’s raps. WC is 'n prima rapper maar is niet altijd even interessant, de producties daarentegen zijn vrijwel altijd vlot en upbeat. Wellicht ligt het aan de vele (scratch-)effecten die worden toegepast, maar ik heb het idee dat die creativiteit vooral uit Aladdin voortvloeide. Uiteindelijk heeft het album net niet datgene om het een ruime voldoende te geven, maar is-ie wel de moeite waard om 'ns uit te pluizen.